Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mikä mittari minulle?

Recommended Posts

54 minuuttia sitten, juusok kirjoitti:

Miten eroaa käytännössä esim. mainitusta 50 eur halvemmasta Vivoactive 3 Musicista?

Tämähän riippuu ihan siitä millaisen mittarin haluaa.

Forerunner 245 tukee ladattavia karttoja, siinä on pidempi käyttöaika GPS treenissä, kadenssisensori, happipitoisuuden mittaus, tukee wifiä, spotify, paremmin muokattavat treeninäytöt.

Vivoactive 3:ssa on kosketusnäyttö, NFC ja barometri.

• Replies 282
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Garminin HRM-TRI vyö on tallentava. Treenin alkuun yhteys pitää toki olla mutta sen jälkeen kellon voi jättää vaikka kotiin ja treenin lopuksi tiedot siirtyy vyöstä kelloon kun yhteys taas palaa. Itse

Useammat satelliitit auttavat geometrisesti ja useampien "observablen" kautta tarkemman ja varmemman sijainnin määrittämisessä ja useamman GNSS-järjestelmän tukeminen tuo lisää satelliitteja, joten se

Toi on kyllä outoa, koska mulla ei ole jäänyt kuin yksi yö mittaamatta Vantagella. Yhdistän sen itse korkeaan sykkeeseen. Samoin kuin jos tulee otettua enemmän alkoholia, mun leposyke hakkaa satasta t

Posted Images

tunti sitten, juusok kirjoitti:

Miten eroaa käytännössä esim. mainitusta 50 eur halvemmasta Vivoactive 3 Musicista?

Tässä segmentissä mielestäni hinta on oleellinen osa yhtälöä, ja 50 eur on suhteessa ja prosentuaalisesti paljon.

Vivoactive 3:ssa on vain yksi nappi, eli lap-painike puuttuu. Tämä on aika merkittävä ominaisuus juoksukellossa, jos vaikka tekee lenkillä rytmin vaihdoksen ja haluaa saada datat eri osuuksista.

3 tuntia sitten, Seppo kirjoitti:

Hyvä mittari, osta pois. Oli pitkään omassa käytössä ja hyvin toimi. 

Hankittu on! Olen tyytyväinen hankintaan, Sonyn uusi siru oli monen muun syyn lisäksi vaakakupissa, kun päätökseni tein. Yhdyn monen muun käyttäjän mielipiteeseen, että näppäinversio on kosketusnäyttöä parempi vaihtoehto. Youtubesta löytyi myös videoita täysi uusista käyttömahdollisuuksista. 🙂

4 tuntia sitten, MMM kirjoitti:

Forerunner 245 tukee ladattavia karttoja,

Ei kai sentään?

3 tuntia sitten, Trevor kirjoitti:

Tämä on aika merkittävä ominaisuus juoksukellossa, jos vaikka tekee lenkillä rytmin vaihdoksen ja haluaa saada datat eri osuuksista.

Hyviä pointteja. 

Nämä napit taas löytyvät vaikka FR35:sta, mikä on puolet halvempi, tai monipuolisemmin 160e 735XT:stä.

Hyvä kello 245 varmasti on, pointti vaan on että mielestäni tuossa sub 200e luokassa on Garminia tarjolla todella monipuolisesti melkein joka käyttöön, ja melkeinpä ainoastaan akunkesto ja mahdollisesti kartat on peruste maksaa enemmän.

3 tuntia sitten, Timbu kirjoitti:

Sonyn uusi siru oli monen muun syyn lisäksi vaakakupissa, kun päätökseni tein.

Onko sonyssa muuten muuta "parempaa", kuin vähävirtaisuus?

Tarkkuudessa se ei vieläkään oikein mitenkään pärjää vanhemmille. Toivoisin jopa, että Garmin toisi siihen lyhyemmille lenkeille enemmän kuluttavan high-res -tilan, niin saisi jotain tolkkua viivaan, välillä se on melkoista söhröä varsinkin metsässä mentäessä. Tällä 945:lla ainakin.

8 tuntia sitten, Pörkkis kirjoitti:

Manuaalisen kierroksen saa näpäyttämällä kosketusnäyttöä pari kertaa. Nappi ois kyllä parempi.

Yksi kierrosnapillinen vaihtoehto lisää, Venu SQ 149e.

Itse en kyllä ole paljon manuaalikierroksia merkkaillut, kun kartalta näkee missä tahti vaihtui, mutta jossain radalla juostaessa tuo nappi on kyllä 10x kosketusnäyttöä kätevämpi!

Ja IQ-sovelluksia tukevissa malleissa napilla saa kisassa synkattua kilsat järjestäjän merkkaamiin, mikä on kätevää. Siihen löytyy sovellus juuri tätä varten.

2 tuntia sitten, Timbu kirjoitti:

Vinkkinä mainittakoon, että Kiina-kaupasta kannattaa hankkia silikoonisia pöly/hikisuojia kellon latausliitäntään parillakymmenellä sentillä 😀

Olen joskus miettinyt että tuossa olisi hyvä olla joku suoja, mutta toisaalta kaikki kura on aina lähtenyt pesemällä pois. Vesitiivishän tuo on, ja ei tuo metalliseos mitä pikku-G (iso-G on toinen firma) käyttää ole kovin altista hapettumaan.

Kiitos kuitenkin vinkistä, noita voisi ostaa pussillisen ja vaikka jakaa lahjaksi ihmisille, jolla on jo kaikkea 🙂

tunti sitten, juusok kirjoitti:

Olen joskus miettinyt että tuossa olisi hyvä olla joku suoja, mutta toisaalta kaikki kura on aina lähtenyt pesemällä pois. Vesitiivishän tuo on, ja ei tuo metalliseos mitä pikku-G (iso-G on toinen firma) käyttää ole kovin altista hapettumaan.

Kiitos kuitenkin vinkistä, noita voisi ostaa pussillisen ja vaikka jakaa lahjaksi ihmisille, jolla on jo kaikkea 🙂

Ole hyvä vaan! Nyt kannattaa hankkia, sillä kesällä tulee alv kaikkiin Kiina-ostoksiin (korona vuoksi siirtyi vuoden alusta). Itse hankin myös uuden latausaseman kellolle oli pakettina silikoonisuojien kanssa. Myös rannekev- materiaalialikoima ovat laajoja, jos joskus sen haluaa vaihtaa.

18 tuntia sitten, Timbu kirjoitti:

Ole hyvä vaan! Nyt kannattaa hankkia, sillä kesällä tulee alv kaikkiin Kiina-ostoksiin (korona vuoksi siirtyi vuoden alusta). Itse hankin myös uuden latausaseman kellolle oli pakettina silikoonisuojien kanssa. Myös rannekev- materiaalialikoima ovat laajoja, jos joskus sen haluaa vaihtaa.

Jaahas EUkin alkaa protektionismi linjoille Kiinaa vastaan. Usahan sen aloitti.

Nyt sitten sähköpyöräpaketti tilaukseen.

Kauppasota alkaa, niin Kiina lyö vastatullit EUlle.

Kumpikaan ei voita ja kuluttaja maksaa enemmän.

tunti sitten, kimmoke kirjoitti:

Jaahas EUkin alkaa protektionismi linjoille Kiinaa vastaan. Usahan sen aloitti.

Nyt sitten sähköpyöräpaketti tilaukseen.

Kauppasota alkaa, niin Kiina lyö vastatullit EUlle.

Kumpikaan ei voita ja kuluttaja maksaa enemmän.

Verkkokaupan arvonlisävero EU:n ulkopuolisiin ostoksiin tulee voimaan 1.7.2021, samalla vielä voimassa oleva enintään 22e ostosten verovapaus poistuu). Kannattaa muistaa päivä, kun esimerkiksi Kiinasta tilaa, jos ja kun toimitus kestää joskus yli kuukauden päivät.

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy