Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mikä mittari minulle?

Recommended Posts

Polarilta tosiaan Grit X tai V2, kumpi nyt miellyttää enemmän. Garminin puolelta voisin ehdottaa 245:sta. Riippuu tosin miten paljon haluat panostaa esimerkiksi uinti ominaisuuksiin. Toki jos kartat miellyttää niin sitten 945 ja oksat pois. Uskon että uudet Garminit tulee myyntiin vasta loppukesästä/syksyllä että sikäli turvallisin mielin ostaisin mittarin nyt joululahjaksi. Ainahan ne hinnat laskee kun tarpeeksi kauan odottaa. 

• Replies 282
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Garminin HRM-TRI vyö on tallentava. Treenin alkuun yhteys pitää toki olla mutta sen jälkeen kellon voi jättää vaikka kotiin ja treenin lopuksi tiedot siirtyy vyöstä kelloon kun yhteys taas palaa. Itse

Useammat satelliitit auttavat geometrisesti ja useampien "observablen" kautta tarkemman ja varmemman sijainnin määrittämisessä ja useamman GNSS-järjestelmän tukeminen tuo lisää satelliitteja, joten se

Toi on kyllä outoa, koska mulla ei ole jäänyt kuin yksi yö mittaamatta Vantagella. Yhdistän sen itse korkeaan sykkeeseen. Samoin kuin jos tulee otettua enemmän alkoholia, mun leposyke hakkaa satasta t

Posted Images

Kyllä sinänsä olin henkisesti unohtanut 745 hinnan vuoksi kun on saman hintainen kuin 945. Mutta jos pysytään Garminin puolella toistaiseksi niin ongelman tuottaa hintavertailu 945 ja F6Xpron välillä, netissä 945 oman kalliimpi kuin f6xp. Molemmissa käytännössä samat ominaisuudet mutta akun kestossa pieni ero... Täytyypi jatkaa mietintöä ja ehkä käydä jossain liikkeessä koittamassa käteen tota fenixiä...

11 minuuttia sitten, juokseValta kirjoitti:

Molemmissa käytännössä samat ominaisuudet mutta akun kestossa pieni ero... 

2x ero akunkestossa, 2x ero painossa, kutakuinkin.

On toki 6XP:ssä isompi näyttö, ei sitä voi kiistää, paljon kanssa pärjää. Voi kun Garmin näkisi tilaisuuden ja tekisi 945:sta XL-mallin, muovikoppaisen kevyemmän, mutta sisäisesti 6XP:n. Vaan eipä taida tehdä, tuotepositiointi ja sillai.

Mutta myönnytään ja nöyrrytään nyt tässä julkisesti. Jos 6XP:n saa samaan hintaan, niin kyllähän se kannattaa laittaa. Käy sitten vaikka salilla niin ei tunnu enää painavalta

🙂

1 tunti sitten, Seppo kirjoitti:

Uskon että uudet Garminit tulee myyntiin vasta loppukesästä/syksyllä että sikäli turvallisin mielin ostaisin mittarin nyt joululahjaksi. 

Uskon että ensimmäiset IQ4-plattan kellot tulevat jo kevään aikana, koska kehittäjille tarvitaan alusta. Mutta Fenix ei ehkä ole ensimmäinen, tai sitten on ja nimi on 6+. Korona voi kyllä sotkea.

Sen sijaan turvallisuudesta on aivan 99% varma, että tammikuussa saman kellon saa merkittävästi edullisemmin kuin ennen joulua. Koska 6XP on nyt meillä sub 600 eur ja netissä sub 500, mikä on merkittävästi halvempi kuin vähän aikaa sitten, kertoo että Garmin puskee tuota nyt ulos, ja hinta on turbulenssissa alaspäin.

On 15.12.2020 at 13.23, juusok kirjoitti:

Mutta myönnytään ja nöyrrytään nyt tässä julkisesti. Jos 6XP:n saa samaan hintaan, niin kyllähän se kannattaa laittaa. Käy sitten vaikka salilla niin ei tunnu enää painavalta

Itse asiassa Fenix 6X Pro on kevyempi kuin muutaman vuoden takainen Fenix 3HR, jollainen mulla oli aikaisemmin. Ei se F3:kaan ranteessa mitenkään painavalta tuntunut, kuten ei Fenix 6X Prokaan, joten pidän yllä olevaa aika pahana liioitteluna. 

Muutaman viikon ajan testaamani Coros Apex toki tuntui suorastaan naurattavan kevyeltä, mutta oli myös ominaisuuksien puolesta niin kevyttä sarjaa, että sai lähteä myyntiin.

23 tuntia sitten, X-Caliber kirjoitti:

Itse asiassa Fenix 6X Pro on kevyempi kuin muutaman vuoden takainen Fenix 3HR, jollainen mulla oli aikaisemmin. Ei se F3:kaan ranteessa mitenkään painavalta tuntunut, kuten ei Fenix 6X Prokaan...

Tein saman vaihdoksen ja olen samaa mieltä. Painon lisäksi koko on hieman pienentynyt, mikä on tärkeää, jos käyttää tiukkahihaisia paitoja. Ja vaikka kellon koko tai massa ei nyt haittaakaan, niin onhan siinä pienuudessa kyllä omat etunsa. (Käytin noiden isojen mallien välissä FR645-mallia)

On 17.12.2020 at 09.41, X-Caliber kirjoitti:

Itse asiassa Fenix 6X Pro on kevyempi kuin muutaman vuoden takainen Fenix 3HR, jollainen mulla oli aikaisemmin. Ei se F3:kaan ranteessa mitenkään painavalta tuntunut, kuten ei Fenix 6X Prokaan, joten pidän yllä olevaa aika pahana liioitteluna. 

Muutaman viikon ajan testaamani Coros Apex toki tuntui suorastaan naurattavan kevyeltä, mutta oli myös ominaisuuksien puolesta niin kevyttä sarjaa, että sai lähteä myyntiin.

En osaa sanoa mitä on muuttunut 5Xstä 6X:ään, mutta olin yllättynyt Coros Apexin jälkeen, kuinka vähän 6X:n koko häiritsee, eli ei juurikaan. Edes nukkuessa. Eli myös minusta Fenix 6X:n järkälemäisyys on liioiteltua. Riippuu tietysti ranteesta.Itsellä  on tainnut tulla ruista ranteeseen, koska pari vuotta sitten 5X:n koon kyllä huomasi...

On 17.12.2020 at 09.41, X-Caliber kirjoitti:

Fenix 6X Pro on kevyempi kuin muutaman vuoden takainen Fenix 3HR, jollainen mulla oli aikaisemmin. Ei se F3:kaan ranteessa mitenkään painavalta tuntunut, kuten ei Fenix 6X Prokaan, joten pidän yllä olevaa aika pahana liioitteluna. 

Kyllä ero on ihan huomattava. Minulla kanssa vanha Fenix ja nyt uusi 945, ja ero ranteessa on dramaattinen, niin kevyt 945 on, kun peräjälkeen kokeilee. Ei niinkään että Fenix tuntuu painavalta, vaan että 945 tuntuu höyhenenkevyeltä.

Tuskin kuitenkaan lenkki kesken jää liian painavan kellon takia 🙂

On 29.12.2020 at 12.52, Timbu kirjoitti:

Garmin Forerunner 245 music? Olisi nyt tosi hyvään ale-hintaan saatavilla (229e). 

Minusta ei muuten kuulosta erityisen halvalta, kun montaa Garminia saa nyt melkein satasen halvemmalla.

Vaikkapa Venu sq 149 eur ja jos oleellista musiikillinen Vivoactive 3 Music 180 eur. Forerunner 35 taisi olla 115 eur tms jossain alessa.

1 tunti sitten, Seppo kirjoitti:

Hyvä mittari, osta pois. Oli pitkään omassa käytössä ja hyvin toimi. 

Miten eroaa käytännössä esim. mainitusta 50 eur halvemmasta Vivoactive 3 Musicista?

Tässä segmentissä mielestäni hinta on oleellinen osa yhtälöä, ja 50 eur on suhteessa ja prosentuaalisesti paljon.

52 minuuttia sitten, juusok kirjoitti:

Miten eroaa käytännössä esim. mainitusta 50 eur halvemmasta Vivoactive 3 Musicista?

Tässä segmentissä mielestäni hinta on oleellinen osa yhtälöä, ja 50 eur on suhteessa ja prosentuaalisesti paljon.

4 nappulaa enemmän. Juoksudynamiikat. Ohjelmoidut harjoitukset (jos joku niitä käyttää). Itse maksaisin noista napeista. 245:ssa on myös uudempi syksensori kuin vivoactive 3:ssa.

Vivoactivessa on Garmin pay jos siitä tykkää.

mun mielestä huonoin asia tuossa 245:ssa on lajien vähyys. Vivoactivessa tosin on varmaan suunnilleen saman verran mutta eri tyyppisiä.

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy