Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mikä mittari minulle?

Recommended Posts

16 tuntia sitten, juusok kirjoitti:

Miksi kantaisit puhelinta lenkillä, jos kaikki onnistuisi kellolla?

No joo, tuo sää voisi olla vilkuilemisen arvoinen.  Käyttöliittymähän tuossa ratkaisee paljon. En kyllä ostais tuommoista älykelloa lenkkejä varten vaan se olisi enemmän arkikello. Enkä arjessa osaa kuvitella että haluaisin tihrustella asiaa tuommoiselta pieneltä kellon näytöltä jos taskussa on puhelin. Läppäri olis toki vielä parempi, mutta valitettavasti se ei sovi housuntaskuun 🙈 

Ehkä mä käyttäisin lenkkeilyä tekosyynä hommata tuommoisen kellon. Hankala kyllä sanoa miten nopeasti sen latailuun menisi hermot 🤷‍♂️

• Replies 282
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Garminin HRM-TRI vyö on tallentava. Treenin alkuun yhteys pitää toki olla mutta sen jälkeen kellon voi jättää vaikka kotiin ja treenin lopuksi tiedot siirtyy vyöstä kelloon kun yhteys taas palaa. Itse

Useammat satelliitit auttavat geometrisesti ja useampien "observablen" kautta tarkemman ja varmemman sijainnin määrittämisessä ja useamman GNSS-järjestelmän tukeminen tuo lisää satelliitteja, joten se

Toi on kyllä outoa, koska mulla ei ole jäänyt kuin yksi yö mittaamatta Vantagella. Yhdistän sen itse korkeaan sykkeeseen. Samoin kuin jos tulee otettua enemmän alkoholia, mun leposyke hakkaa satasta t

Posted Images

41 minuuttia sitten, Seppo kirjoitti:

No joo, tuo sää voisi olla vilkuilemisen arvoinen.  Käyttöliittymähän tuossa ratkaisee paljon. En kyllä ostais tuommoista älykelloa lenkkejä varten vaan se olisi enemmän arkikello.

Eli tulkitsenko oikein, että kun Garminilta tulee Fenix X sisäänrakennetulla eSIM:llä ja Alexa/Siri/Cortana/Google-puheohjauksella ja natiivilla gWatch appi -tuella, niin et hanki, vaan jatkat edelleen viimeisellä ei-connectivity -mallilla Fenix seiskalla, vaikka siitä on akku hapantunut, remmi poikki ja päivityksiäkään ei enää tule? Ok 🙂

Kuten ne sen laulun sanat menee: 

"Olen niin onneton, ei älykellooni tule edes päivityksiä talvella"...

tunti sitten, juusok kirjoitti:

Eli tulkitsenko oikein, että kun Garminilta tulee Fenix X sisäänrakennetulla eSIM:llä ja Alexa/Siri/Cortana/Google-puheohjauksella ja natiivilla gWatch appi -tuella, niin et hanki, vaan jatkat edelleen viimeisellä ei-connectivity -mallilla Fenix seiskalla, vaikka siitä on akku hapantunut, remmi poikki ja päivityksiäkään ei enää tule? Ok 🙂

Kyllä. Syvästi ihmettelen ja hämmästelen sitä tilannetta jos hommaan Fenix x:n tuommoisilla ominaisuuksilla. En vaan pysty ymmärtämään mitä mä noilla tekisin. Saat muistuttaa mua tästä hetkestä kun Garminin mainoshenkilöt onnistuu pehmittämään mun pään ja ostan uuden kellon noiden ominaisuuksien takia 😂 

2 tuntia sitten, Seppo kirjoitti:

Kyllä. Syvästi ihmettelen ja hämmästelen sitä tilannetta jos hommaan Fenix x:n tuommoisilla ominaisuuksilla. En vaan pysty ymmärtämään mitä mä noilla tekisin. Saat muistuttaa mua tästä hetkestä kun Garminin mainoshenkilöt onnistuu pehmittämään mun pään ja ostan uuden kellon noiden ominaisuuksien takia 😂 

Suurin osa näiden vanhempienkin Fenixien ominaisuuksista jää käyttämättä.  Pitää olla melkoinen multisporttaaja ja bittinörtti, jos kaikkia ominaisuuksia tarvitsee ja vieläpä käyttääkin.

Ostin juuri Suunto 9. Perusmallin sai edullisemmin kuin 5.
Tuossakin on ominaisuuksia enemmän mihin en edes koskaan tutustu. Hyvä akkukesto oli myös plussaa 9 hyväksi.
Itselleni riittää syketiedot, gps ja ajanotto normaalien kello toimintojen lisäksi.
Safiirilasi olisi kelvannut, mutta näytönsuojalasi saa korvata sen nyt.
Kello, suoja ja sykevyö lähettimen kera yhteensä 280,90€.

Ymmärtääkseni Google ei ole panostanut 7 Suunnon toivomalla tavalla, joten siksi kello jäänyt torsoksi.

13 tuntia sitten, pökkelö kirjoitti:

--- Itselleni riittää syketiedot, gps ja ajanotto normaalien kello toimintojen lisäksi.---

Amen. Siksipä Amazfit Bip S riittää minulle, ovat saaneet sykemittauksenkin suht toimivaksi (tosin siinä on tyypillistä viivettä, mutta meikäläisen lenkkeilyssä merkityksetön asia). Sykevyön kanssa jokseenkin 1:1 lukemia, kun olen vertaillut. Ennen kaikkea vapautti puhelimen kantamisesta lenkillä, kesäkelissä sitä arvostaa kun on muutenkin kevyissä kamppeissa. Lenkin jälkeen puhelisovellukseen päivitys, ja sieltä löytyy kaikki minulle olennainen kadenssia myöten. Tarjouksesta posteineen 61€.

On 6.12.2020 at 14.59, Seppo kirjoitti:

Mitä mä saan tosta kellosta? Ainut käyttötarkoitus jonka tässä keksin on tuo musiikin kuuntelu kellon kautta.

Mulla on Garminin Fenix 5X ja siinäkin voi kuunnella Spotifyta ilman kännykkää. Lataa vaan haluamansa soittolistat talteen ja laittaa kuunnellen. Ja toki voi ihan perinteisiä mpkolmosiakin kelloon latailla talteen, jos siltä tuntuu.

Tästä ominaisuudesta mä olen kyllä pitänyt. Mukavaa kuunnella musiikkia kävelylenkillä, kun ei tarvitse kantaa luuria tai mitään ylimääräistä soitinta mukana.

3 tuntia sitten, HelppoHeikki kirjoitti:

toki voi ihan perinteisiä mpkolmosiakin kelloon latailla talteen, jos siltä tuntuu.

Itse kuuntelen äänikirjoja pitkiksellä, pienellä BT-kaiuttimella mikä on juoksuliivin takataskussa - itse en tykkää pitää luureja juostessa, sulkee liikaa ulkomaailmaa pois.

Juurikin tänään kuuntelin Valtaojaa keskellä metsää itsekseni, jos joku näkisi pitäisi varmaan päästä pehmenneenä. Onpahan oravillakin kuunneltavaa.

Oon tässä nyt jonkun aikaa harkinnut sykemittarin hankkimista ja mikäs sen parempi tekosyy kuin joulu. Hintaluokkana olisi tuo 150-250e. Silmiin osunut nyt kaksi vaihtoehtoa: fr245 ja Vantage M. Noista ei kauheasti löydy suoria vertailuja joten ajattelin täältä kysellä mitä mieltä porukka noista on ja kumpaa kenties enemmän suositeltaisiin.

Lähinnä tuo siis tulisi juoksuun, kävelyyn ja kuntosalille. Myös sen verran akkua olisi hyvä olla että voisi ihan normaalina kellona pitää kädessä myös.

3 tuntia sitten, Kuoppis kirjoitti:

Oon tässä nyt jonkun aikaa harkinnut sykemittarin hankkimista ja mikäs sen parempi tekosyy kuin joulu. Hintaluokkana olisi tuo 150-250e. Silmiin osunut nyt kaksi vaihtoehtoa: fr245 ja Vantage M. Noista ei kauheasti löydy suoria vertailuja joten ajattelin täältä kysellä mitä mieltä porukka noista on ja kumpaa kenties enemmän suositeltaisiin.

Lähinnä tuo siis tulisi juoksuun, kävelyyn ja kuntosalille. Myös sen verran akkua olisi hyvä olla että voisi ihan normaalina kellona pitää kädessä myös.

https://www.dcrainmaker.com/2019/02/polar-vantage-m-multisport-review.html

rainmakerin arvio Polar Vantage M

https://www.dcrainmaker.com/2019/04/garmin-forerunner-245-music-gps-watch-in-depth-review.html

rainmakerin arvio Forerunner 245

https://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator?type=watch&ids=98016%2C92571#results

Polar Vantage M verrattuna Garmin Forerunner 245

51 minuuttia sitten, MMM kirjoitti:

Niisääkin on eroja jotka vaikuttaa kokonaiskäyttömukavuuteen.

Just näin. Esimerkiksi minun kohdallani itse kello oli oikein oivallinen tuote, mutta Suunnon totaaliset sekoilut ekosysteemissä ottivat niin paljon pannuun, että vaihdoin Garminiin. Ja nyt voin vain ihmetellä, että miksi jaksoin niinkin  kauan hakata päätäni näppikseen.

13 tuntia sitten, Kuoppis kirjoitti:

Jos tarkoituksena on vain mitata näitä harjoituksia niin kumpikin käy. Ehkä silloin vaakakupissa painaa kellon ulkonäkö. Ekosysteemistä Polarille plussa. Jos on tavoitteellista toimintaa niin sitten 245. 

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy