Jump to content
Juoksufoorumi.fi

RistoT

Mikä mittari minulle?

Recommended Posts

1 tunti sitten, Reenaaja kirjoitti:

Garmin fenix 6 on mulla ollu harkinnassa! Tuttujen polarit ei oikein pelitä...😁

FR945 mielestäni on kaikin tavoin parempi, paitsi jos tarvitsee F6XXXL:n akunkestoa.

2 tuntia sitten, Nopeet kirjoitti:

Kiitoksia paljon kaikille vastauksista. Tänään lähtee 935 tilaukseen kun sattuu olemaan vielä hyvässä alennuksessakin.

Kannattaa vielä harkita FR945, ei mitään hajua hintaerosta, mutta kartat ja kaljakassa ranteessa osoittautuneet yllättävän käteviksi.

11 minuuttia sitten, juusok kirjoitti:

Kannattaa vielä harkita FR945, ei mitään hajua hintaerosta, mutta kartat ja kaljakassa ranteessa osoittautuneet yllättävän käteviksi.

Vielä kun saisivat tuon kaljakassan menemään Garminin piikkiin... 

• Haha 2

On 25.3.2020 at 23.36, Kekkonen kirjoitti:

Mulla ollu Garminin 220(nyt pojalla käytössä) ja muutaman vuoden 235.Molemmat laitteet pelanneet täydellisesti.Pohdinnassa ollut tuo 935,mutta meinasin vielä odottaa että hinnat vähän laskisi.Vaikealta tuntuisi itse lähteä merkkiä vaihtamaan,kun nuo garminit ovat olleet niin varmatoimisia ja kestäviä.

Itse itseäni lainaten!Kyllä minäkin kallistun 935:n puoleen.Kartoilla en tee mitään ja kaupassa ei tarvi lenkillä käydä.Tietenkin uudempi teknologia kiinnostaa esim.Fenix 6,mutta onko siinä mitään mitä 935 ei jo minulle tarjoa.Arkikäytössä tietysti enemmän kellon näköinen ja ei niin muovinen.

5 tuntia sitten, juusok kirjoitti:

FR945 mielestäni on kaikin tavoin parempi, paitsi jos tarvitsee F6XXXL:n akunkestoa.

Oke ! Tiedätte paremmin _kokemuksella @ 🤓

6 tuntia sitten, hatapa kirjoitti:

Sama, mutta kun tämä Fenix 3 käy ja kukkuu virheettömästi, niin taidan odottaa parempia taloudellisia aikoja. 

No..talous täytyy huomioida ennen kaikkea...✌

On 10.3.2020 at 08.48, X-Caliber kirjoitti:

2. Onnistunee kun käytät Polarin Ant+ -yhteensopivaa sykevyötä. Garminilla ei taida olla tallentavaa sykevyötä, joku epäilemättä oikaisee jos tietoni ovat vanhentuneet.

Garminin HRM-TRI vyö on tallentava. Treenin alkuun yhteys pitää toki olla mutta sen jälkeen kellon voi jättää vaikka kotiin ja treenin lopuksi tiedot siirtyy vyöstä kelloon kun yhteys taas palaa. Itse olen HRM-TRI vyötä käyttänyt monesti pallopeleissä kun kelloa ei voi pitää ranteessa.

• Like 4

Jos saisitte räätälöitynä sellaisen mittarin kun haluaisitte,niin mitä toimintoja siihen ottaisitte?Mulle riittäisi:Toimiva rannesykemittaus,gps,palautumismittaukset,aktiivisuuden ja unenseuranta,training load pro.Siis oikeastaan suoritusta ja siitä palautumista mittaavia juttuja.Onkohan tuollainen räätälöinti tulevaisuudessa mahdollista edes?

Mulle riittäisi kaikissa oloissa toimiva rannesykemittaus, matkan ja ajan mittaus, automaattiset sekä manuaaliset välimatkat, barometrinen korkeus. Noilla pärjäisi mainiosti. Tietysti päälle hyvä akunkesto sekä helppo synkkaus. Itse en mittarista juuri koskaan katso treenin tietoja, vaan vasta synkkauksen jälkeen puhelimesta, joten mittari valikolla ei ole väliä.

• Like 1

On 24.1.2020 at 07.21, roode kirjoitti:

Kumpaa suosittelette Garmin 935/945 vai Polarin Vantage V. Aikaisemmin ollu käytössä Garmin 910xt, joka pelittänyt moitteetta. Nyt uidessa imi vettä itseensä(lasin alla reilusti kosteutta) . Onko kokemuksia vieläkö heräis henkiin vai onko menetetty tapaus? 

Garmin 945. Ostin alunperin Vantage V:n ja vaihdoin Garmin 945:een. Perustelut:

+ Kartat

+ Lähimaksu

+ Rannemittaus toimi itsellä paremmin Garminissa

+ Musiikki

(+ Footpodin manuaalinen kalibrointi. Lienee nykyään mahdollista myös Vantagessa)

- Garmin Connect tarjoaa enemmän dataa mutta on muuten huonompi vrt. Polar Flow

Garmin 955 tulee markkinoille vielä tänä vuonna, ei taida sisältää merkittäviä uudistuksia lukuunottamatta kalleinta versiota joka sisältää mahdollisuuden mobiilidataan ilman puhelinta.

• Like 1

19 tuntia sitten, harmis kirjoitti:

Mulle riittäisi kaikissa oloissa toimiva rannesykemittaus,

Tuollaista ihmettä ei valitettavasti yksikään mittarivalmistaja pysty toteuttamaan ellei ihmisen rakennetta muuteta ratkaisevasti. Parhaimmillaan rannemittaus toimii jo suhteellisen hyvin, mutta täydelliseen toimivuuteen kaikisa oloissa ei yksinkertaisesti ole mahdollista päästä - sanokoon Polarin markkinointiosasto mitä tahansa.

Lainaa

matkan ja ajan mittaus, automaattiset sekä manuaaliset välimatkat, barometrinen korkeus. Noilla pärjäisi mainiosti. Tietysti päälle hyvä akunkesto sekä helppo synkkaus. Itse en mittarista juuri koskaan katso treenin tietoja, vaan vasta synkkauksen jälkeen puhelimesta, joten mittari valikolla ei ole väliä.

Nämä ominaisuudet löytyvät melkein mistä tahansa paremman pään mittarista.

6 tuntia sitten, X-Caliber kirjoitti:

Nämä ominaisuudet löytyvät melkein mistä tahansa paremman pään mittarista.

Barometrista korkeusmittaria lukuunottamatta löytyykin, joten lähes mikä tahansa mittari täyttää kriteerit. Toisaalta mittareissa tulee kylkiäisinä suuri määrä toimintoja joilla ei tee yhtään mitään.

Itselläni on nyt vantage M, ja olen siihen tyytyväinen. Turhia toimintoja ei ole pakko käyttää, joskin tuovat ostettaessa lisähintaa. Kunnollista korkeusmittaria ei tosin ole ja rannesykkeen heikkoudet on tiedossa, joten rinnalla on sykevyö kun sille on tarve.

On 22.4.2020 at 23.35, Kekkonen kirjoitti:

Jos saisitte räätälöitynä sellaisen mittarin kun haluaisitte,niin mitä toimintoja siihen ottaisitte?Mulle riittäisi:Toimiva rannesykemittaus,gps,palautumismittaukset,aktiivisuuden ja unenseuranta,training load pro.Siis oikeastaan suoritusta ja siitä palautumista mittaavia juttuja.Onkohan tuollainen räätälöinti tulevaisuudessa mahdollista edes?

Itellä ollut tuollainen mittari jo 1v ja 6kk ranteessani. 😇 Lisäisin tuohon vielä, että toimii luotettavasti. Yli 900h treeniä kellosta ulos eikä yksikään aktiviteetti ole jäänyt tallentamatta. 👍  Kellona kirkassilmäisille tarkoitettu Polarin Vantage V. 

Minulla on koko juoksu harrastuksen ajan ollut suunnon kello, joten koko kaikki data on Suunnon känny sovelluksessa ja movescountissa. Jos nyt sitten vaihdan Polar Grit X:ään mikä on sellainen sovellus minne saan Polarin ja Suunnon datan järkevästi. Mieluiten ilmainen tai ainakin halpa vuosikustannuksilta. Voisin kuvitella että se on Strava, mutta tuostakin lienee ilmaisia ja maksullisia verioita