Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mikä mittari minulle?

Recommended Posts

Olen hankkimassa ensimmäistä urheilukelloa.

Vaihtoehdoiksi ovat päätyneet tarkan harkinnan jälkeen Polar Vantage M tai Garmin Forerunner 935. Kumpaa suosittelisitte? Tärkeimmät kriteerit on hyvin toimivat gps, sykkeen mittaus ranteesta sekä hyvä ja monipuolinen appi kännykkään jolla katsella tietoja suorituksista. Eikä varmaan haittaa olisi hyvästä akun kestosta sekä suomenkielisistä valikoista. 

Lähinnä tuota tulisi käytettyä juoksu sekä pyöräilylenkeillä. 

• Replies 194
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Useammat satelliitit auttavat geometrisesti ja useampien "observablen" kautta tarkemman ja varmemman sijainnin määrittämisessä ja useamman GNSS-järjestelmän tukeminen tuo lisää satelliitteja, joten se

Garminin HRM-TRI vyö on tallentava. Treenin alkuun yhteys pitää toki olla mutta sen jälkeen kellon voi jättää vaikka kotiin ja treenin lopuksi tiedot siirtyy vyöstä kelloon kun yhteys taas palaa. Itse

Toi on kyllä outoa, koska mulla ei ole jäänyt kuin yksi yö mittaamatta Vantagella. Yhdistän sen itse korkeaan sykkeeseen. Samoin kuin jos tulee otettua enemmän alkoholia, mun leposyke hakkaa satasta t

Posted Images

33 minuuttia sitten, hatapa kirjoitti:

Garmin, koska... se on Garmin.

Onkos kännykkä appissa eroa Garminin eduksi? Forerunnerin yhteydessä mainitaan että se olisi triatloniin tarkoitettu urheilukello. Mutta ilmeisesti toimii muissakin urheilulajeissa niinkuin muutkin urheilukellot?

Siksi tyhmiä kysymyksia kun ei ole mitään kokemuksia kyseisistä laitteista...

Teknisen laadun perusteella Garmin. Olen näitä käyttänyt reilut kymmenen vuotta ilman mainittavia ongelmia. Tai ainoa ongelma on se, kun ei ole ongelmia. Samaa mittaria saa/joutuu käyttämään vuosikausia. Nyt on kolmas versio menossa.

Itse käytän mielluummin Connectia läppärillä, kun kännykän näyttö on niin pieni. Mitään oleellisia eroja ei mittareissa taida kuitenkaan olla, molemmat toimivat ja kyse on lähinnä nyansseista. Polarista ei henkilökohtaisia kokemuksia kahden esimmäisen mittarini jälkeen ole.

2 tuntia sitten, Nopeet kirjoitti:

Olen hankkimassa ensimmäistä urheilukelloa.

Vaihtoehdoiksi ovat päätyneet tarkan harkinnan jälkeen Polar Vantage M tai Garmin Forerunner 935. Kumpaa suosittelisitte? Tärkeimmät kriteerit on hyvin toimivat gps, sykkeen mittaus ranteesta sekä hyvä ja monipuolinen appi kännykkään jolla katsella tietoja suorituksista. Eikä varmaan haittaa olisi hyvästä akun kestosta sekä suomenkielisistä valikoista. 

Lähinnä tuota tulisi käytettyä juoksu sekä pyöräilylenkeillä. 

935 on tarkempi gps (luultavasti parempi kuin uudemmissa 945 ja 245). Polarissa helppokäyttöisempi softa (sekä kellossa että mobiili- ja web). Sykkeenmittaus todennäköisesti Polarissa parempi. Mutta rannesyke voi toimia tai sitten ei. Ja toisilla voi toimia paremmin kuin toisilla merkkikohtaisestikin. Molempien kellojen softat ovat olleet bugisia, mutta molemmat on tällä hetkellä käytännössä jo stabiileja ja tuskin tulevat muuttumaan sen suhteen, koska Garmin 935 tuli markkinoille 2017 ja polar vantaget 2018. 

Minulla kokemusta molemmista ja noista kahdesta Garmin on ihan eri luokan kello. 935:sta saa nyt todella hyvällä alennuksella. Akku kestää Garminissa aika tarkkaan puolet pitempään. 935 on jo aika vanha malli, mutta siihen tulee edelleen päivityksiä. Mielestäni 935 on Vantage V verrattuna myös parempi. Just toi akkukesto yks ja toinen iso plussa Garmineissa ant+ tuki, jota noissa polarin kelloissa ei ole. Unen mittaus on ainoa asia, joka on Polarissa parempi. Tosin se nyt ei ole millään kellolla luotettava ainakaa unen vaiheiden suhteen. 

En pidä Garmin Connectia mitenkään kovin huonona. Aika hyvin saa web-liittymästä raporttia. 

Rannesykkeestä en osaa suorituksessa sanoa, sillä en käytä kellon mittausta, koska ei ole vielä tullut vastaan miltään merkiltä sellaista, joka toimisi luotettavasti eri olosuhteissa. 

1 minuutti sitten, Nopeet kirjoitti:

Kiitoksia paljon kaikille vastauksista. Tänään lähtee 935 tilaukseen kun sattuu olemaan vielä hyvässä alennuksessakin.

Eikös niitä Garminin tietoja saa tietokoneelle ilman tuota ant+:aa?

Siirtyy bluetooth-yhteydellä puhelimen kautta Garmin Connectiin.