Jump to content
Juoksufoorumi.fi

marika_

Tukholman maraton 2.6.2018

Recommended Posts

Tukholman maraton täyttää vuosia. 40. juhlavuoden kunniaksi reitti on kokonaan uusi ja aiemmasta poiketen se juostaan yhtenä kierroksena. Västerbron säilyy, mutta se ylitetään vain kerran. Muutoin reitti on aiempaa jonkin verran tasaisempi.

Perinteisestihän Tukholmassa on ollut aika paljon Suomalaisia. Onko foorumilaisista tänä vuonna moni lähdössä?

https://www.stockholmmarathon.se/fi/

Hieman houkuttaisi, kun olen juossut sekä Berliinin, että New Yorkin vastaavissa juhlajuoksuissa. Olen kuitenkin jo aiemmin päättänyt, että yksi ulkomaan maraton vuodessa saa riittää. Tänä vuonna menen Tallinnaan.

Guest Baltsu

Se, että joku tapahtuma on järjestetty 40 kertaa, ei ole minulle mikään arvo sinänsä tai juhlan aihe. Ihan sama, onko 39, 40 tai 41. Sen sijaan 2019 tulisi 20 vuotta maratondebyytistä Tukholmassa. Se voisi kiinnostaa, varsinkin jos saisi saman porukan kasaan, mutta kun minulla on muita suunnitelmia siksi vuodeksi, niin ei onnistu. Onkohan siis niin, että pitää lykätä Tukholmaa vuoteen 2024. Mielelläni juoksisin tuon uuden reitin. Siitä ei kahta sanaa.

Kelailin reitin suurpiirteisesti Street Viewlla läpi, ja oikein kivalta ja vaihtelevaltahan tuo vaikuttaa. Mäkiä on kyllä enemmän kun pelkän kartan perusteella olisin kuvitellut. Sinänsä tuttu kaupunki, mutta ei näemmä ole tullut tarpeeksi liikuttua jalan kun yllätyksiä oli. Ja Västerbron on kyllä nähtävästi paljon hirveämpi kuin luulin. Pitänee ottaa mäkitreeniä ohjelmaan - jos siitä nyt enää mitään hyötyä on.

• Like 1

Guest Baltsu
On ‎19‎.‎3‎.‎2018 at 08.22, Karri K kirjoitti:

Baltsukin lähtee vaan mukaan tänä vuonna. Veät alle 3h. Minä näin märkiä unia et pääsin 3:23 : )

en lähde, koska 18 viikon ohjelma alkaa vasta nyt huhtikuussa. Tottakai vetäisin alle 3h, mutta se ei ole pointti. Alle kolmeen ei tarvitse harjoitella, vaan jo peruskunto riittäisi. 

tunti sitten, Guest Baltsu kirjoitti:

en lähde, koska 18 viikon ohjelma alkaa vasta nyt huhtikuussa. Tottakai vetäisin alle 3h, mutta se ei ole pointti. Alle kolmeen ei tarvitse harjoitella, vaan jo peruskunto riittäisi. 

Sinä et ole alittanut vielä kertaakaan 3h rajapyykkiä muuta kuin omissa fantasioissasi. Totuus on, että pelkäät asettua lähtöviivalle ja sen takia edellisestä maraton startistasi on jo vuosia aikaa. Puhe on halpaa, enemmän tekoja.

• Like 1