Jump to content
Juoksufoorumi.fi

sammatti

Heikko pakaralihas ja/tai kireä lonkankoukistaja

Recommended Posts

28 minuuttia sitten, Umpimähkä kirjoitti:

Tähän mennessä paras juttu on ollut sähköpöytä eli olen alkanut tekemään töissä ja myös kotona hommat seisten.

Kahdeksas vuosi itsellä menossa hierojayrittäjänä ja aika monella toimistotöitä tekevällä asiakkaalla tänä aikana myös pöytä vaihtunut sähköiseen. En muista montaa jos yhtään negatiivista kommenttia niistä kuulleeni. Tyytyväisiä käyttäjiä ja roppa voi paremmin. Onneksi pieniä jumeja sentään löytyy ettei miulta ihan työt lopu 😉

• Like 3

Mä luin jutun, missä sähköpöytä sai kritiikkiä. Itse olen sitä mieltä, että urheilijan ei kannata seistä turhaan. Jos seisoo koko päivän, se rasittaa liikaa. Olen ihan varma, että parempi ratkaisu on istua kunnollisessa asennossa ja jaloitella tunnin välein. 

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/onko-sinullakin-sahkopoyta-siita-voi-olla-enemman-haittaa-kuin-hyotya/36f543f2-aa2b-3310-88a2-3a980a88d28c

• Like 1

Jalat ei itse asiassa väsy seisomisesta, kun siihen totuttelee ja töitä tehdessä sitä ei ihan kokonaan seiso paikallaan, vaan hieman liikkuu. Takareidet ja pakarat on heti työpäivän jälkeen huomattavasti paremmin hereillä treeniä ajatellen.

Suosittelen kokeilemaan, koska minusta tuo artikkeli oli tarkoitettu huonokuntoisille ja ylipainoisille. Pari viikkoa meni totutellessa, ohjeeksi sain, että alussa kannattaa istua aina, kun siltä tuntuu. Nyt istun kahvitauoilla ja lounaalla ja toki pakolliset palaverit. En ikinä vaihtaisi pois.

• Like 1

Selälle tuo on hyvä, mutta Baltsun kanssa samoilla linjoilla. Ei se jalkojen palautumista todellakaan nopeuta. Jos istuu, menee selkä rikki ja jos taas seisoo, on jalat jumissa. Valitse siitä sitten pienempi paha.

Lisäksi ainakin mulla on sillai, että jos pitää keskittyä ja tehdä jotakin oikein kovasti hyödyllistä, se pitää tehdä istuen. Seisoen sitten kaikenlaista diipadaapaa.

• Like 1
  • Haha 1

Minulla on ollut seisova työpöytä vuosia ja ei se tosiaan ihan ihanin vaihtoehto ole jos/kun lantioseutu ja jalat oli ylirasittuneet muutenkin, alkoi tulemaan jumeja ihan huolella pakaraseudulle. 

Mutta satulatuolin kanssa hyvä kombo, oikeastaan kokoajan vaihdan istumisen ja seisomisen välillä. En vaihtaisi pois.

• Like 1

Satulatuolilla pitäisi istua pystyasennossa - jos joutuu nojaamaan eteenpäin, niin noin voi käydä. Samoin pitää(isi) saada näppis lähelle kroppaa siten ettei tarvitse työntää hartioita eteen. Ja muita ergonomiavinkkejä... Itse olen mm. vaihtanut hiirikäden oikeasta vasempaan vuosia sitten jotta tasapuolisempi painotus.

Jos oikein viitseliäs olisi, niin tuossa satulatuolilla istuessa voisi viritellä kuminauhan istuimen runkoon ja liikuttaa jalkaa sivuille... ketjun topicciin liittyen. Samoin voi(si) työpaikalla kävellä pitkin kyykkyaskelin ja "maine" sen kuin kasvaa (isi) 😂

• Haha 1

23 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Jos seisoo koko päivän, se rasittaa liikaa.

Niin, eihän se sähköpöytä pakota seisomaan koko päivää. Minulla on tapana seistä vajaa tunti aamupäivällä ja toinen vajaa tunti iltapäivällä. Selälle paljon parempi kuin koko päivän istuminen, mutta ei kuitenkaan väsytä jalkoja.

• Like 2

On 26.8.2019 at 06.16, Umpimähkä kirjoitti:

Nyt istun kahvitauoilla ja lounaalla ja toki pakolliset palaverit. En ikinä vaihtaisi pois.

Pitää hiukkasen tarkentaa, että toki liikuskelen työpäivän ajan tehtaalla useampaan otteeseen, jumppaan kerran ja pidän aika monta kahvitaukoa. 😄

• Like 1