Jump to content
Juoksufoorumi.fi

JJ87 (Maraton alle 2.50)

Arvostele ketju:


JJ87
 Share

Recommended Posts

Torstai 2.9.

 

aamu: kevyt 10km

ip: kevyt 10km

 

Töihin ja takaisin rauhallista hölkkää. Ihme kyllä tiistain jalkatreenistä ei tullut minkäänlaisia domsseja.

 

Oli ilmeisesti hyvä ratkaisu tehdä ennen voimakautta pari treeniä alle aivan naurettavilla painoilla. Toki tässä tulee progressiota painoissa, joten jossain välin saattaa vähän painaa. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

22 tuntia sitten, JJ87 kirjoitti:

Keskiviikko 1.9.

 

aamu: 4×200m/200m + 6×400m/400m+4×200m/200m, yht. 10km

 

Kaksisatasia ja nelisatasia vetojen mittaisilla hölkkäpalautuksilla. 200m vedot n. 37sekuntiin ja nelisataset 77 sekuntiin. Pari siellä oli hitaampaa kun sattui pidempiä jyrkkiä ylämäkiä.

 

Radallahan se olisi parempi nämä tehdä kevyillä tossuilla, mutta voi sitä painaa pyörätiellä sämpylät jalassa työmatkallakin.

 

Anteeksi, että häiriköin taas topicia "tyhmillä" kysymyksillä, mutta miten tuommoiset lyhyet 200-400m tiukat vedot onnistuvat tiellä? Eihän tuommoisessa vauhdissa oikein pysty/kerkeä kelloa vilkuilemaan, että milloin esim. 200m täynnä? Vai vedätkö tuntumalta suurinpiirtein tuon mittaisia vetoja?

Link to comment
Share on other sites

4 minuuttia sitten, jt train kirjoitti:

Anteeksi, että häiriköin taas topicia "tyhmillä" kysymyksillä, mutta miten tuommoiset lyhyet 200-400m tiukat vedot onnistuvat tiellä? Eihän tuommoisessa vauhdissa oikein pysty/kerkeä kelloa vilkuilemaan, että milloin esim. 200m täynnä? Vai vedätkö tuntumalta suurinpiirtein tuon mittaisia vetoja?

 

Ei ole häiriköintiä tai tyhmiä kysymyksiäkään.

 

Mietin vähän itsekin tuota, mutta simppelillä ratkaisulla helppo homma. Laitoin kellon antamaan väliajat 200m välein. Eli siitä vain juoksi menemään sen aikaa kun ranteessa värisi ja sitten kevyttä juoksua saman verran. Nelisatasissa sitten parilla värinällä.

 

Toimii tällaisessa treenissä, mutta jos palautus olisi seisoskelua, niin menisi hankalaksi. Kun siinähän aina jonkin verran tulisi rullausta vedon loppuun ja sitten seuraava veto tai hälytys olisi alimittainen.

Link to comment
Share on other sites

4 tuntia sitten, JJ87 kirjoitti:

Toimii tällaisessa treenissä, mutta jos palautus olisi seisoskelua, niin menisi hankalaksi. Kun siinähän aina jonkin verran tulisi rullausta vedon loppuun ja sitten seuraava veto tai hälytys olisi alimittainen.

Silloin ainaskin garminin kelloista voi aloittaa uuden vedon aina kierrosnapista, joka nollaa sen auto lapin ja kello väristää taas 200m jälkeen. Toinen vaihtoehto on tehdä nuo harjoitukset valmiiksi ohjelmoituna vaikkapa Garmin Connectin kautta. Kestää sen 3min tehdä tuollainen ylläkuvattu treeni ja kello sitten pysyy mukana ja kertoo montako vetoa on tähteellä jne jne. 

Link to comment
Share on other sites

9 tuntia sitten, AnttiSn kirjoitti:

Silloin ainaskin garminin kelloista voi aloittaa uuden vedon aina kierrosnapista, joka nollaa sen auto lapin ja kello väristää taas 200m jälkeen. Toinen vaihtoehto on tehdä nuo harjoitukset valmiiksi ohjelmoituna vaikkapa Garmin Connectin kautta. Kestää sen 3min tehdä tuollainen ylläkuvattu treeni ja kello sitten pysyy mukana ja kertoo montako vetoa on tähteellä jne jne. 

 

Jep. Käytän itse Corosia ja nyt kun katsoin, niin pystyy ennen treenin aloitusta laittamaan suoraan kellosta vetotreenin halutulla vedon ajalla/matkalla ja halutulla palautuksella, joko aika tai matka.

 

Sovelluksen kautta pystyy sitten tekemään monimutkaisempia treenejä kelloon, jos tarvis.

 

En noista kellojen ja muiden ominaisuuksista ole hirveän tietoinen, kun käytän vain sen verran ja niitä ominaisuuksia mitä on pakko. 

Link to comment
Share on other sites

Suunnolla saa myös hyvinkin simppelisti naputeltua kellosta intervallit palautumisineen mukaan reeniin, mutta mikäli suunniteltua reeniä ei saakaan vedettyä loppuun asti ml. viimeinen palautuminen niin tuloksia ei saa Suunto appiin oikein. En sit tiedä onko enämpi hyvä vai huono asia et datan eheyden vuoksi on pakko painaa se ennalta suunniteltu reeni aina 😄

Link to comment
Share on other sites

Tuo väliajat 200m välein onkin ihan näppärä! Piti heti tutkia oman kellon (vanha Polar) ominaisuuksia löytyykö siitä tuommoista mahdollisuutta. Tässä valittavana näköjään vain oletus 1km, joka itsellä aina ollut käytössä, ja lisäksi 400m. 

17 tuntia sitten, AnttiSn kirjoitti:

Toinen vaihtoehto on tehdä nuo harjoitukset valmiiksi ohjelmoituna vaikkapa Garmin Connectin kautta. Kestää sen 3min tehdä tuollainen ylläkuvattu treeni ja kello sitten pysyy mukana ja kertoo montako vetoa on tähteellä jne jne. 

Kellon päivitys ollut pidempään mielessä ja tod.näk vaihto Garminiin. Se on sitten toisen topicin aihe

Link to comment
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy