Jump to content
Juoksufoorumi.fi

JJ87 (Maraton alle 2.50)

Arvostele ketju:


JJ87
 Share

Recommended Posts

Torstai 3.6.

 

aamu: kevyt 10km

ip: pk reipas 6km (4.04) +4km hölkkää

 

Sykkeet kohoaa kyllä jonkin verran jos hellelukemissa reippaampaa juoksee.

 

Huomenna varmaan sama 10+10. Lauantaina voisi tehdä jonkun vauhtitreenin.

 

Jonkinlaisen  suunnitelman olen rakentanut kesä-heinäkuulle, alkaen ensi viikosta. Käytännössä avainharjoituksina maravauhtiset puolipitkät ja 6x1.6km vedot. Lisäksi pari kovempaa 10km tempoa ja joku pitkä lenkki yhdistettynä maravauhtiseen. Sopivasti kevyttä lenkkiä ja välillä niihin ripaus reippaita stridejä. Saa nähdä toimiiko, mutta kokeilemalla selviää.

Link to comment
Share on other sites

Perjantai 4.6.

 

aamu: 10km hölkkä

ip: 10km hölkkä

 

Työmatkahölkkää. Jossain välin sitä varmaan siirtyy tähän, että hölköttelee mukavuusalueella tuollaista 4.45min/km työmatkoja ja viikonloppuisin vähän pidemmät lenkit. Muuttuisi ainakin armottoman hitaaksi melko nopeaa.

 

Yritetään nyt kuitenkin vielä siihen asti tehdä oikeitakin harjoituksia kunnes kehitystä ei enää tule.

Link to comment
Share on other sites

Lauantai 5.6.

 

ip: 5x400(73sek)+3×200(34sek)+2×100(15.5)+2×60(9-9.5)

 

Kevyen viikon päätteeksi vähän yritystä juosta nopeampaa. Minuutin palautuksin, paitsi 100m ja 60m noin puolitoista.

 

Ei voi hyvällä tahdollakaan kovin nopeaksi moittia kun noita lyhyempiä vetoja katsoo, vaikka kaksisatasia en puristanutkaan aivan täysillä. Mutta tulipahan vähän erilaistakin ärsykettä.

 

Huomenna vähän palauttelua ja ensi viikolla maratonharjoittelun kimppuun.

Link to comment
Share on other sites

Sunnuntai 6.6.

 

kevyt 12km (4.38)

 

Huomisesta eteenpäin sitten maraharjoittelua. 2-3 avainharjoitusta viikkoon, loppu kevyttä ja kevyet selkeästi todella kevyenä ja ylipäänsä vähemmän määrää. Seuraavat 3 viikkoa tuollaisia reilu 110 kilsan viikkoja olen miettinyt, jotta olisi suht palautuneena vautiharjoituksissa ja niistä saisi hyvän vasteen. 

 

Maraton sitten joko elokuun alussa tai elokuun lopussa. Riippuen vähän onko kovaa hellettä ja mikä on tuntuma ylipäänsä.

Link to comment
Share on other sites

Tiisai 8.6.

 

aamu: 6km hölkkä (5.02)

ip: vk12km (3.50), yht. 15km

 

Vauhtitreeni oli loppua kohden melko hapokkaan tuntoinen. Hellelukemissa ja pahimpaan iltapäivän auringonpaisteeseen juostuna sai tehdä ihan tosissaan töitä lopussa. Vauhti pysyi suht tasaisena kuitenkin, mutta iso ero kun huhti-toukokuussa juoksi näitä siellä reilu 10-asteen kylmyydessä. Paino tippui n. 1.5kg matkan aikana, joten ihmekös tuo jos vähän tukalalta alkoi tuntumaan.

Link to comment
Share on other sites

Nyt on aika karut kelit vauhtijuoksuun. Iteki tänään lenkin jälkeen ehdin jo varmaan 5dl juomaan ja banaanin syömään, mutta senkin jälkeen puntari näytti jopa reilu 2kg aamupainoa alhaisempia lukemia. Mutta itse vähän ajattelen niin, että jos nyt ei juokse, niin ei sitä kyllä totu siihen kuumuuteen. Ja koska itse ei kelejä voi säätää, pitää vaan mennä sillä mitä on annettu. Purra vähän hammasta sen suhteen, että suorituskyky on heikompi just nyt ja ehkä vähän säätää alaspäin harjoitustavoitteita (tai siis vauhteja/tehoja, että varsinaiset harjoitustavoitteet täyttyy). Kyllä se syksyn viileä keli sieltä jossain vaiheessa saapuu ja siinä vaiheessa sitten on tilipäivä!

Link to comment
Share on other sites

Se on juuri näin. Ei voi alkaa välttelemäänkään treenejä ilmojen takia, eikä niin kiinnostaisi valittaakaan säistä. Ympäri vuoden juostaan milloin missäkin kelissä, helmikuussa oli 30 pakkasta ja nyt helle, mutta yleensä on ihan kelpoa. Kevyessä juoksussa on aika hyvin tottunut jo lämpimään, tuo vauhdikkaampi luonnollisesti eri asia.

 

Tuo ns. maravauhtinen on yleensä ihan mukava harjoitus. Joutuu keskittymään vauhtiin, mutta ei puskemaan väkisin. Nyt vähän toisin, mutta kyllähän mukavuusalueelta poistuminen tekee välillä hyvää. 

 

Pitää tarvittaessa pudottaa napsu vauhtia. Toisaalta jos nyt pystyy puskemaan, niin kylläpä tuntuu viileämmässä helpolta.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy