Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Enkelman (Vieläkö viitonen alle 20 minuutin?)

Arvostele ketju:


 Share

Recommended Posts

Vuoden toinen harjoitusviikko menikin ilman lepopäiviä:

maanantai: 11,57 km aikaan 1.00.08 sisältäen 6x400 m 830 metrin hölkkäpalautuksin aikoihin 1.30,4 - 1.24,6

tiistai: salitreeni

keskiviikko: ulkona kevyttä juoksua 12,69 km aikaan 1.09.20

torstai: 11,25 km aikaan 1.01.24 Areenalla, sisältyen 20x40 m reipasta kierroksen välein

perjantai: salitreeni

lauantai: 11,82 km aikaan 56.49 sisältäen 3x2.000 m 400 metrin hölkkäpalautuksin, ajat 7.59.9 - 7.56,6 - 7.59,6.

Sunnuntai: pitkis 22,03 km aikaan 2.00.06.

 Positiivista oli, että 40 minuutin kympin vauhtia pystyi suhteellisen helposti juoksemaan 2,000 metrin vedoissa.

Link to comment
Share on other sites

35 minuuttia sitten, enkelman kirjoitti:

Positiivista oli, että 40 minuutin kympin vauhtia pystyi suhteellisen helposti juoksemaan 2,000 metrin vedoissa.

Olikohan se 2x 2mile, kun pystyy juoksemaan 10km tavoitevauhtia eli tässä tapauksessa 4:00min/km

niin sitten kisassa pitäisi onnistua tuo 40min tavoite ?

 

Hauska seurata näitä kovien ikämiesten touhuja. Itellä on myös sama tavoite ennenkuin siirtyy peruskunto hölkkäilijäksi. Juoksuvuodet kyllä itellä riittää tai pyöräilyähän tässä enemmän tulee.

Salilta sitten vähän maksimivoima tasoja ylöspäin ja nehän nousee jo 3kk treenillä. Paras aika aloittaa juuri nyt.

Niin ja Cooperkin pitäisi tietysti mennä yli 3km.

Link to comment
Share on other sites

Kolmannella viikolla juoksukilometrejä tuli vain 43, lähinnä siitä syystä, että ohjelmassa oli Aktia Cupin kymppi.

Maanantai: salitreeni, verryttelynä hölkkää 4,3 km

Tiistai: lepo (tai no, tunti lumitöitä Mikkelissä)

Keskiviikko: Areenalla 11,98 km, sisältäen 5x800m kierroksen hölkkäpalautuksin aikoihin 3.06,9 - 3.04,3 - 3.05,2 - 3.05,9 - 3.06,x.

Torstai: hieronta

Perjantai: salitreeni, verryttelynä hölkkää 4,5 km

Lauantai: Aktia Cupin kymppi 43.19, nettoaika 43.05. Juoksin nastalenkkareilla, silti hieman lipsui ja sainkin nilkan ja polven vasemmasta jalasta aika kipeäksi. Alkuverryttelynä hölkkää 3,76 km, loppuverryttelyä en pystynyt juoksemaan.

Sunnuntai: Pitkä lenkki Areenalla jäi 9,15 km mittaiseksi polven ollessa edelleen kipeä.

Link to comment
Share on other sites

  • Vieras
On ‎14‎.‎1‎.‎2018 at 14.32, kimmoke kirjoitti:

Olikohan se 2x 2mile, kun pystyy juoksemaan 10km tavoitevauhtia eli tässä tapauksessa 4:00min/km

niin sitten kisassa pitäisi onnistua tuo 40min tavoite ?

 

 

en usko. 2x2 mailia tavovauhtia voi viitata enemmänkin vitoseen kuin kymppiin. Kympille uskoisin vaadittavan 3x2 mailia. Ongelma on vain se, että harjoittelun myötä vauhdit kasvavat eli jos ei juokse harjoitusta lähellä kisaa, niin ei sitä pysty suorittamaan, koska eihän useita kuukausia aikaisemmin ole vielä sitä suorituskykyä.

Link to comment
Share on other sites

Neljännellä viikolla juoksut jäi 39 kilometriin Aktia Cupissa kipeytyneen polven takia:

 

ma: salitreeni, verryttelyt kuntopyörällä

ti: lepo

Ke: 12,5 km vauhdilla 4.54/km. Alotin rauhallisesti, mutta sitten lähdin toisen juoksijan seuraksi alun perin noin 5min/km vauhtiin. Sittemmin vauhti tuppasi kiihtymään ja loppupuolella mentiin jo parhaimmillaan 4.10/km vauhtia.

to: salitreeni, verryttelyt Areenan jalkapallokentällä 4,33 km

pe: 10,42 km vauhdilla 5.25/km, piti juosta 12 km, mutta polvi kipeytyi kympin juoksun jälkeen

la: salitreeni, verryttelyt kuntopyörällä

su: 12,06 km vauhdilla 5.22/km, jälleen polvi kipeytyi ja lenkki jäi hieman aikomaani lyhyemmäksi

 

Link to comment
Share on other sites

Viides viikko jäi tähän asti vähäisimpään kilometrimäärään 31, johtuen kipeästä polvesta ja pikku flunssasta. Vauhtiharjoituksia en uskaltanut tehdä ollenkaan.

ma: salitreeni, verryttelyt kuntopyörällä

ti: 11,2 @5.27/km, polvi kipeytyi

ke: lepo flunssan takia

to: lepo flunssan takia

pe: 8,36@5.21, polvi kipeytyi jo tuostakin

la: salitreeni, verryttelyt kuntopyörällä

su: 11,66 km@5.18/km, polvi ei kipeytynyt, mutta välillä sattui nilkkaan, välillä pohkeeseen, välillä toiseen polveen, kun yritin varoa arkaa vasenta polvea. Muutin moneen kertaan askellusta.

Link to comment
Share on other sites

Tuli muuten mieleen, kun olet pitkään ja aktiivisesti ollut palstan käyttäjä, niin onko foorumilla ollut ketjuja, joissa olisi keskitytty varttuneemman juoksiakaartin harjoitteluun? Itse olen tällainen " uudelleen aloittanut" 4...5 V sitten. Olen vaan huomannut, että 80 luvun harkkapäiväkirjoja toistamalla ei ainakaan kuntoon enää pääsee. Olisi mielenkiintoista keskustella ja vaihtaa kokemuksia siitä, mitä ikämies harjoittelussa tulisi erityisesti huomioida ja painottaa. Äkkivilkaisulla sinulla painotus on vauhdin ylläpidossa ja lihaskunnossa ennemmin kun määrässä. No määrää olet varmaan vuosien varrella ehtinyt tekemään riittävästi, että pohjat on kunnossa...

Link to comment
Share on other sites

19 tuntia sitten, Raaka Arska kirjoitti:

Onko polvessa nivelrikkoa vai joku muu diagnosoitu vaiva? Käytätkö Voltareenia tai vastaavaa? Mulla ei harrastuksesta tulisi enää mitään ilman tuota... (56v)

Vanha, jo 50 vuotta sitten tullut vamma. Tien reuna petti lenkillä ja polvi vääntyi. On leikattukin 16 vuotta sitten. Lääkärin mukaan on kulumaa. - Perskindol voidetta käytän polven kipeytyessä..

Link to comment
Share on other sites

19 tuntia sitten, Raaka Arska kirjoitti:

Tuli muuten mieleen, kun olet pitkään ja aktiivisesti ollut palstan käyttäjä, niin onko foorumilla ollut ketjuja, joissa olisi keskitytty varttuneemman juoksiakaartin harjoitteluun? Itse olen tällainen " uudelleen aloittanut" 4...5 V sitten. Olen vaan huomannut, että 80 luvun harkkapäiväkirjoja toistamalla ei ainakaan kuntoon enää pääsee. Olisi mielenkiintoista keskustella ja vaihtaa kokemuksia siitä, mitä ikämies harjoittelussa tulisi erityisesti huomioida ja painottaa. Äkkivilkaisulla sinulla painotus on vauhdin ylläpidossa ja lihaskunnossa ennemmin kun määrässä. No määrää olet varmaan vuosien varrella ehtinyt tekemään riittävästi, että pohjat on kunnossa...

En ole varsinaista ketjua veteraanien treenistä nähnyt. Näissä harjoituspäiväkirjoissa on kyllä myös hieman varttuneempien kirjoituksia.

Määrää en nykyisin paljon pysty vammojeni takia tekemään, paikat eivät vain kestä. Yritän sen sijaan pitää juoksuvauhtia yllä läpi talven, kun se tahtoo helposti hiipua. Salilla pyrin jalkojen lihasvoiman ylläpitämiseen, samalla teen muitakin harjoituksia, laitan saliohjelmankin tänne nähtäväksi jossain vaiheessa.

Link to comment
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy