Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 2


perttu
 Share

Recommended Posts

Maanantai

AP: lepo

IP: Juoksua 1h 20 min =yhteislenkki 56:15 n. 5min/km + alkuun ja loppuun 12 min kevyttä.

Tiistai

AP: lepo

IP: 1600m uintia

Keskiviikko

AP: lepo

IP: 60 min Animal spin ohjelma+20min juoksua. Alle muutama metri uintia kunnes mummot tukki tien.. :surrender:

Torstai

-

Perjantai

IP: 60 min ajoa vastuksella + 20 min juoksua. Pyörällä 5x5min / 2min maltillinen VK kasvavilla tehoilla.

Lauantai

AP: uintia 3,3 km sis. 200 lämpöä, 200 tekniikkaa, 100-200-300-400-500-400-300-100 (2,3km)pyramidi kelaustalyhyillä tauoilla, 6x25m sprinttejä tauot 25 kevyttä +3min lepoa, 200 jähyttelyä.

IP: uintia 1,5km sis. 200 lämpöä, 200 tekniikkaa, 3x3x[(2x(25+25))] jossa

vaparilla 2x(25 potkuja ilman lautaa+25 vapaata)

2x(25 tahdistettua + 25 vapaata)

2x(25 kiihtyen + 25 vapaata josta viimenen 12,5m täysillä)

sama selkää

sama uudestaan vapaata

+200 jähyttelyä sekatyylein

Aika hyvä uintipäivä mulle 4,8km.

Sunnuntai

2h= 30min juoksua, 60 min ajoa, 30 min juoksua. Ulkona järkyttävän liukas juoksusää. Pyörällä hermotus-spurtteja ja yhdenjalan ajoa rauhallisesti.

Huono viikko, ei vain saanut kaikkea tehdyksi. Ehkä jo ensi viikolla?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 33
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ma hieronta 45min

Ti TV kevyt 61min , 11.5km , 5:18/km , HR 140.

Kaverin kanssa jutustellen, vastatuuli oli mennessä aika kova mutta olihan sitten tullessa myötäinen. Taitaa se ennustettu myrsky saapua illalla.

Ke lepoa aktiivisesti, perheen kanssa Tuusulan uimahallissa läträämistä

Tänään olis ollut hieno ja tyyni juoksukeli, täytyy kuitenkin nyt malttaa ottaa kevyempi viikko.

To 58:23 , 10km , 5:26/km , HR138. Kympin verran Esport Arenalla 400m sisäradalla. No joo, voishan tuolla käydä joskus jos on todella kurja keli.

Kyllä se ulkoilma on mun juttu enemmän, meinas loppua ilma ja kurkkua kuivasi.

Pe Kevyt 30min , 5.2km , 5:44/km , HR128. Kevyt verryttelylenkki, mukana kolme satasen vetoa

La Verryttelyt alkuun ja loppuun sekä Aktia Cup 10km (46:00 / 167 / 4:16) sohjon seassa. Yhteensä 13.75km 1.08.

Tässä olikin tämä kevyt viikko 40.5km ajassa 3:33, sunnuntaina lepopäivä.

Ensi maanantaina jatketaan pk-treenin muodossa koko viikko.

Link to comment
Share on other sites

Ma: Lepo

Ti: VK 4.0 km, 19.55, 4:59/km, 160 (86%) lähes tavoiteltua kisavauhtia + vr 1.8 km. Oikein kiva treeni.

Ke: PK Sauvakävely 8km, 1:15, 9:29/km, 103 (55%) Ärsykettä ylävartalolle ja kiertoliikettä lantiolle, palauttavaa jaloille. Ainakin teoriassa hyvä PK treeni, mutta käytännössä raskaampi kuin tiistain kova VK.

To: PK 10.5 km, 1:23, 7:53/km, 118 (63%). Yhteisharjoitus ruuansulatuksen kanssa, jossa 1000 kcal:n pizza sulattelussa. Eli energiat otettiin suoraan kuormasta.

Pe: PK 12.3 km, 1:39, 8:04/km, 107 (58%). Kiva lenkki.

La: Lepo (Ylävartalojumppa, toistoja 500+)

Su: Pitkis 19.3 km, 2:48, 107 (57%)

Yht. 7:38, 55.9 km, 116 (62%). Kiva viikko.

Link to comment
Share on other sites

Tämän viikon treenit on nopeasti kerrottu:

Ti: vetoharjoitus, 2*3 km kovaa. Veryttelyineen 10,3 km.

Muuten tulee pelkkää lepoa tälle viikolle. To-Su menee Pietarissa seuraten jääkiekon Super Six turnausta ja alkuviikosta ei kehdannut joka ilta rampata lenkillä, kun vaimo jää lasten kanssa yksin neljäksi päiväksi.

Tuleepa ainakin jaloille kunnon lepo tähän väliin. Kurinpalautus koiville on kyllä tiedossa, kunhan toivun tosta reissusta. :ruoska:

Link to comment
Share on other sites

ke 15 km 5.17 min/km

pe aamulenkki 10 km 5.07

la 20 km 5.29

su 15 km 4.57 (7,5 km + 5 km 4.14 + 2,5 km)

Yhteensä 60 km tällä kertaa. Alkuvuoden kevyt jakso on nyt takana, seuraavana on suunnitelmissa kolme kpl yli 100 km viikkoja. Eli määrää enemmän kuin koskaan aiemmin, ja juoksuvauhditkin hiukan reippaampia kun viime vuonna tähän aikaan. Saa nähdä kuinka äijän käy...

Sunnuntaina juoksin 5 km pätkän vähän reippaammin, eli 4.14 min/km vauhdilla. Periaatteessa ihan riittävä vauhti, mutta juuri tuon nopeammin eivät jalat olisi liikuneet vaikka kuinka olisin yrittänyt. Merkittävää dieselöitymistä havaittavissa siis, mutta eihän tässä pikajuoksua olla treenaamassakaan!

Link to comment
Share on other sites

Tuli hiukan pyöräpainotusta tähän viikkoon, viime viikolla oli juoksua joten eiköhän tämä tästä.

Ma 19+19km pyörä

Ti a: 19+19km pyörä

i: juoksu 1km+ 39min kovaa+1km

Ke pk- juoksua 13km

To 60min kuntopyörätreeni, pk-pyöritystä, välillä pieniä spurtteja kevyillä vastuksilla

Pe 2000m pk-uinti

La Sama kuin to + käsien ja keskiv. lihaskuntopiiri

Su Juoksu n. 30km 2,22 ja 136 (sis 5x2x20-30sek. spurtit) Aika lumimyteri.

Eli 55km juoksu, pyörän päällä 4h40min ja uintia säälittävät 2km.

Pikkujiivee korvatulehduksineen valvotteli urakalla, joten aamu-uinnit jäi vaan väliin tälle viikolle. Koitetaan ensi viikolla päästä paremmin.

Link to comment
Share on other sites

Ma 6,5km + 13,5km

Ti 8,5km + 20,7km

Ke 6,1km + 12,9km

To 30,3km

Pe 6,1km + 13,0km

La 33,7km

Su punttitreeniä ja kävelylenkki (jälkimmäinen vielä tekemättä, mutta eiköhän tuo hoidu)

Juoksua yhteensä hieman yli 151km. Oikein hyvä viikko. Sekä kestävyys että vauhti paranemaan päin, uskoakseni. Leposykekin painui taas lukemaan 38, mikä on yleensä ollut hyvä merkki (useimmiten se on n. 40). Nyt kun onnistuisi välttämään ylilyönnit, flunssat, yms. ja pääsisi tässä kunnossa tai jopa hieman paremmassa Lohjan betonille...

Link to comment
Share on other sites

Ke 8,8km +9,9km juoksua, illalla lentopallo.

Torstaina pyörällä töihin ja kun se hajos, niin kävellen takaisin. 4,5km + 4,5km

Tänään sunnuntaina tosi kastelevassa, tuiskuttavassa kylmettävässä nolla-asteessa 26,6km, 2h37min.

Ai niin, ja ekaluokkalaiseni kanssa Paimion hiihtoputkessa lauantaina. Siinä ei ehkä kunto niinkään kasvanut, vaan kylmänsieto. Seuraavalla kerralla, kun olen lapsen kanssa liikkeellä, minulla on toppahousut ja -takki.

Juoksu-kävely 49,5 km.

Link to comment
Share on other sites

ma: -

ti: 2x10min. puolimaran vauhtia (vetojen syke-ka. 163), 5 min. hölkkäpalautus. Alku- ja loppuverkkoineen yhteensä 0:56 (syke-ka. 147)

ke: kuntopyörä 0:35 (syke-ka. 123)

to: kiihtyvä 1:30 (syke-ka. 145), myöhemmin illalla alkoi kurkussa tuntumaan karheutta

pe: flunssa

la: flunssa

su: flunssa

Kestävyysliikuntaa yhteensä 3:01, josta <140 sykkeellä 1:09, 140-160 sykkeellä 1:35 ja 160-180 sykkeellä 0:16.

Nyt olisi 14-viikon harjoitusjakso ohi ja alkaisi seuraava, kovatehoisempi 16 viikon jakso, jolloin puolimaravauhtiset vedot vaihtuvat samanvauhtiseksi kestojuoksuksi ja mukaan tulee harvakseltaan myös kilsan vetoja 5:n kilpailuvauhdilla. Pitää vaan ensiksi saada tämä flunssa pois päiväjärjestyksestä.

Link to comment
Share on other sites

Ma: 11,0 km/á 5;27, VL sekalaisilla vauhdeilla. SALI 70 min

Ti: 10,7 km/á 6;09/127

Ke: 14,0 km. VK-osuus 7,0 km/á 4;36/159

To: Hieronta 1h 20min, ylävartalo

Pe: 11,0 km/á 5;25/150

La: 19,5 km. VK-osuus 13,0 km/á 4;56/156

Su: 27,0 km/á 6;09/132

Viikko yht n. 93,0 km.

Edellisen viikon kipeily tuntui vähän vielä tälläkin viikolla tai sitten se oli vaan henkistä luulottelua. Pääsi kuitenkin tutustumaan miltä se talvinen keli lumipöpperöineen taas tuntuikaan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy