Jump to content
Juoksufoorumi.fi

swiss alpine marathon

Guest Rekisteröimätön
 Share

Recommended Posts

K78:n kävin juoksemassa viime kesänä Davosissa. Voin ehdottomasti suositella! Järjestelyt ja huolto toimivat hienosti, reitti oli tosi upea ja fiilis suurenmoinen.

Jos lyhyempää matkaa ensisijaisesti ajattelit, niin niistä minulla ei sinänsä ole kokemusta. K42 juostaan kuitenkin melko pitkälti samalla reitillä kuin K78, joten edellä kerrottu pätee sen osalta. C42 on ymmärtääkseni hiukan tasaisempi ("kulttuurimaraton").

Ja hyvä puoli Davosissa on, että sinne voi ottaa vähemmän juosseita kavereita mukaan, kun reiteissä löytyy jopa puolikas ja sauvakävelypuolikaskin. :running:

K78:n kävin juoksemassa viime kesänä Davosissa. Voin ehdottomasti suositella! Järjestelyt ja huolto toimivat hienosti, reitti oli tosi upea ja fiilis suurenmoinen.

Kiitokset, Tassuttelija, hienosta K78 raportista Ultrajuoksijassa. Sitä oli ilo lukea!

Reittikartta löytyi täältä: http://www.alpine-davos.ch/cms/laeufe.phtml

Olen tuolla paikan päällä pikapuoliin ja tekisi mieli käydä katsastamassa reittiä. Onkohan se sellainen, että jonkun pätkän pystyisi tassuttelemaan suurinpiirtein originaalireittiä myös näin talvikeleillä - eli onko se pysyvästi merkitty tai muuten tunnistettavissa, ja onko reitin varrella asutusta ja paikkoja, joista pääsisi sitten vaikkapa hiihtohissillä ymv. kuljetuksella pois?

Jos moinen hupi ei kuulosta näin talvikeleillä ihan järjettömältä, niin mikä pätkä tuosta K78:sta olisi semmoinen kokemisen arvoinen?

Terve,

täällä alkuperäisen kysymyksen esittäjä, nyttemmin jopa rekisteröityneenä :038: Itse tunnen reitin, vaikken tapahtumaan ole osallistunutkaan. Vielä.Tarkoitus on osallistua alpin athloniin, jos tällä kertaa pysyisi ehjänä kisan alkuun saakka.

Juuri viime viikolla paikan päältä palanneena, voin kertoa ettei reittiä ole merkitty vakkarina. Joudut siis kyselemään paikallisilta miten se menee. Kun lähdet Davosista ja juokset "oikeaan" suuntaan, voit edetä vähän Bergüniä pidemmälle, sitten reitti siirtyy poluille, jotka ovat lumen peitossa. Jos taas lähdet Davosista "väärään" suuntaan ja kohti Scalettapassia, pääset melkein sinne asti, Dürrbodeniin, mutta sitten tulee lumi poluilla vastaan.

Hiihtohissejä et reitin varrella pysty hyödyntämään, pakaillisbusseja/junaa sen sijaan kyllä. Kunnioitettavan määrän kilsoja ja ennen kaikkea korkeusmetrejä pystyt nielemään, jos parina eri kertana teet nuo yllämainitut. Lyöttäydy juttusille paikallisten kanssa, niin saat reitistä tarkempaa vinkkiä - ainakin monet urheilukaupat ovat hyviä tietolähteitä, niistä löytyy henkilökuntaa, jotka aina itse osallistuvat.

Terveisiä paikan päälle, hienon reissukohteen olet valinnut :2vrolijk_08: