Jump to content
Juoksufoorumi.fi

hcm kehuu itseään?

Recommended Posts

se, kenelle tulee hcm-lehti näki, että kyselyssä tuo maraton sai juoksijoilta hyvät arvosanat. yksi syy tähän ollee, että moni vastaaja oli pitkänjuoksun orgastinen ensikertalainen.

mutta mielenkiintoista oli hcm-väen tekemä asiakohtainen vertailu tukholmaan, berliiniin ja nykiin. ja hyvin näytti pärjäävän.

itse olen ihmetellyt hcm:n paikoin heikkoja järjestelyjä, mutta verrattuna noihin kolmeen mikään ei juuri mättäisikään.

kommentteja kokeneimmilta tästä vertailusta kaivataan!

(p.s. hyvä että lisäävät hcm:lle niitä väliaikapisteitä edes kymppiin ja kolmeenkymppiin. vielä kun saisi 5 kilometrin välein kellotukset.)

• Replies 37
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

kommentteja kokeneimmilta tästä vertailusta kaivataan!

Noista verrokeista ei Tukholman lisäksi käytännön kokemusta itselläni ole, mutta kaikki muut maratonit, joilla olen juossut, peittoavat kyllä HCM:n 6-0. Tukholmassa on tullut juostua kolmesti, samoin Joutsenossa, kahdesti Mikkelissä, yhden kerran Veteraanien EM-kisoissa Jyväskylässä, Vantaalla ja Prahassa.

Tuo HCM-lehti oli kyllä melko naurettava ilmestys. Lehtihän tuli ainakin itselleni tällä viikolla. Siinä menivät kyllä hyvän joulun toivotukset hieman hukkaan, kun joulu oli ja meni. No onhan se joulu joka vuosi...

Jos saisi vastauksen siihen, kuinka monta prosenttia hcm:n osanottajista juoksee samana vuonna toisenkin maratonin tai kuinka monta prosenttia juokseen samana vuonna toisenkin maratonin, joka ei ole tukholma, niin tuo prosenttiosuus kertoisi varmaan aika paljon, miten tällaiset kyselyt painottuvat.

Vaikka olen juossut HCM:n 17 kertaa ja myös ennätykseni tällä hitaahkolla reitillä, niin maailma on täynnä paremmin järjestettyjä maratoneja.

Paljon suuremmissa kaupungeissa ei autoja ohjata juoksijoiden eteen pysäyttämällä juoksijat, jne. Liikenne on seis koko reitillä.

Tunnelmaa ei saada koskaan mónen muun maran veroiseksi, ...

em. hidas reitti, palkintojen määrä ja taso versus osanottomaksu ikäsarjoissa, rahastuksen maku kokonaisuudessaan, ...

Silti vaan olen mukana vuodesta toiseen.

Joo kyllähän tuolla HCM:llä on reipasta rahastuksen makuu havaittavissa. Ens vuonna en juokse kyseistä kisaa, paitsi jos joku muu taho puolestani maksaa. Muutenkin vitutti kympillä, ku joukkuekisan tuloksia pihtasivat toista kuukautta...pitäkööt tunkkiNsa SAATANA!!!

Joutsenokin on mukavampi tapahtuma vaikka on yli 10 kertaa pienenpi...

Hienoja yksityiskohtia oli kyllä paljon... mm. mitä tarjoillaan reitillä / maalissa HCM (ja Stch) loisti kahvin tarjoamisella ja suolakurkuilla, joista Berliini ja NYC saivat miinusta (minen juo ainakaan sitä kuraa maalissa), maalin jälkeiset huoltotilojen etäisyydet ainakin Berliinin osalta mitattu jonnekin takanurkkaan, Berliinin chip ajanotonhinnaksi oli lipsahtanut pantin + vuokran osuus...yms yms yms.

Kukas se kissan hännän nostaisi jos ei kissa itte :viheltely:

Hienoja yksityiskohtia oli kyllä paljon... mm. mitä tarjoillaan reitillä / maalissa HCM (ja Stch) loisti kahvin tarjoamisella ja suolakurkuilla, joista Berliini ja NYC saivat miinusta (minen juo ainakaan sitä kuraa maalissa), maalin jälkeiset huoltotilojen etäisyydet ainakin Berliinin osalta mitattu jonnekin takanurkkaan, Berliinin chip ajanotonhinnaksi oli lipsahtanut pantin + vuokran osuus...yms yms yms.

Kukas se kissan hännän nostaisi jos ei kissa itte :viheltely:

Oon juossut pari kertaa HCM:n ja kuusi kertaa Stokiksen sekä 3 viimeistä Berliiniä ja toissavuoden NYCin. Ei HCMää voi oikein verratakkaan noihin tapahtumiin sen pienen osallistujamäärän vuoksi. Upeasti järjestettyjä on olleet nuo suuret ulkomaiset tapahtumat ja mulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia niiden suhteen. HCMät juoksin joskus 2000 l alkupuolella ja silloin sekin pelasi hyvin. Nyt viime vuosina olen tosiaan kuullut juomien loppumisesta ja kippojen puutteesta ja jostain muista epämääräisyyksistä muilta...ihmettelen jos ne on totta....mutta sattuuhan sitä!

Berliinin suhteen kommentoisin että hienosti järjestetty tapahtuma...tosi hyvät sörsselit oli maalissa ja pikkuinen verryttelykävely kauimpaan huoltopuolen kolkkaan olutteltalle ei oo matka eikä mikään. Sieltä taas kävelin hotellille, jonne oli ehkä 1,5 km eli ei mikään paha...samalla voi loikoilla Berliinin vehreässä puistikossa jos aurinko hymyilee!

Oon juossut pari kertaa HCM:n ja kuusi kertaa Stokiksen sekä 3 viimeistä Berliiniä ja toissavuoden NYCin. Ei HCMää voi oikein verratakkaan noihin tapahtumiin sen pienen osallistujamäärän vuoksi. Upeasti järjestettyjä on olleet nuo suuret ulkomaiset tapahtumat ja mulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia niiden suhteen. HCMät juoksin joskus 2000 l alkupuolella ja silloin sekin pelasi hyvin. Nyt viime vuosina olen tosiaan kuullut juomien loppumisesta ja kippojen puutteesta ja jostain muista epämääräisyyksistä muilta...ihmettelen jos ne on totta....mutta sattuuhan sitä!

Berliinin suhteen kommentoisin että hienosti järjestetty tapahtuma...tosi hyvät sörsselit oli maalissa ja pikkuinen verryttelykävely kauimpaan huoltopuolen kolkkaan olutteltalle ei oo matka eikä mikään. Sieltä taas kävelin hotellille, jonne oli ehkä 1,5 km eli ei mikään paha...samalla voi loikoilla Berliinin vehreässä puistikossa jos aurinko hymyilee!

Sama täällä, HCM(2003,2004,2006), Tukholma(2004,2006), berliini(2005) ja NYC(2006)

Miksi vertailla 38 000 hengen tapahtumaan hieman yli 6 000 hengen tapahtumaan ? Suomalaisen mielestä varmaankin kaikki juoksutapahtumat joiden jälkeen pääsee saunaan ovat maailman parhaita ;)

HCM:llä sentään pääsee pienen köpöttelyn jälkeen uimastadionille saunomaan, isommat tapahtumat eivät tietenkään moiseen pysty. Tukholman jälkeen toisin voi saunoa laivalla jos on paikalle laivalla saapunutl.

Kaikki hienoja tapahtumia, yleensä en ole pettynyt järjestelyihin mutta esim. NYC:n tapahtuman yhteydessä vain runsaat 50% oli tyytyväisiä varustesäilytykseen, itsellänikin oli vaikeuksia saada omaa säkkiä säilytyksestä. Berliinissä ja Tukholmassa nuo toimii mallikkaasti ja Helsingissä katsomossa jätetään mielivaltaiseen paikkaa ja juoksun jälkeen toivottavasti löytyy.

HCM:n kilpailujohtaja Pertti Raunio on 30 kertaa osallistunut Nykin maratonille, tänä vuonna hän saapui maaliin yli 6 tunnin ajassa. Tämä olisi HCM:llä (ja useimmissa muissakin) johtanut hylkäykseen.

hcm 1991-2006 miinus lapsentekovuodet, sthlm 1994, 2000-2004, berliini 1998, nykkiin en enää viitsi lähteä pelkän maratonin takia

Miksi vertailla 38 000 hengen tapahtumaan hieman yli 6 000 hengen tapahtumaan ?

toi on ihan totta. mitä on asiakaslehti, T-paita, suolakurkut tai saunatilat siihen verrattuna että pääsee osallistumaan Suureen Kansainväliseen Urheilutapahtumaan. ja yksi syy miksi hcm:ille osallistun on että se on maraton joka on kaikkein lähinnä kotiani - en usko että jyväskylästä asti viitsisin lähteä.

Olishan se perin outoa jos hcm lehdessä haukuttaisiin kyseistä tapahtumaa.:lipsrsealed:

Niinpä, kukapa sitä nyt tahallaan kusee omaan kenkäänsä.

Tapahtumasta ei ole kokemusta juoksijana, viime vuonna oltiin "Seppolaisten" huoltopisteellä eikä siitä kyseisestä pisteestä kukaan varmaan löydä paljoakaan valittamista.

Homma toimi kuin junan vessa, kiitos Mensongen kokemuksen ja työnjohdon.

Sambatytötkin oli niin hyvännäkösiä että meinas mennä välillä pasmat sekasin.

Muuten olen kuullut paljonkin miinuksia, mutta enpä niitä ala kommentoimaan kun ei ole omaa kokemusta.

Muuten olen kuullut paljonkin miinuksia, mutta enpä niitä ala kommentoimaan kun ei ole omaa kokemusta.

Tuleekin mieleen, että kuinka moni (palstalaisistakin) pitää hcm:ää huonona juoksutapahtumana pelkästään kuulopuheiden perusteella? Siis kuinka moni oikeasti on jäänyt ilman juomamukia tms. vai onko vaan kuullut jollekin näin käyneen ja sen takia pitää tapahtumaa huonona? En kiistä, etteikö noita ongelmia ole tapahtumassa ollut (esim. urkkajuomien puuttuminen vuonna 2005), mutta mikään niistä tuskin on tarkoituksellisia. Epäonnistumisistahan sitä yleensä opitaan.