Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Juoksukengät leveä lesti

Guest Hyvä kenkä pitää löytää

Recommended Posts

Superior on erinomainen kenkä, itse hankin ne viime syksynä ja tuolla on tullut juostua jokunen polkujuoksukisa ja olen myös käyttänyt kitkakenkänä sellaisissa talvikeleissä missä pärjää ilman nastoja. XXL:ssä Superior taitaa olla alle satasen tällä hetkellä, toinen erinomainen kenkä on Torin 3 josta löytyy hajakokoja edelleen Bikesterin sivuilta 75e hintaan. Escalantesta olen kuullut pelkkää hyvää, vaikka ei löydy omasta Altrakokoelmasta (ainakaan vielä).

• Replies 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

korkeus vaihtelee vuosittain tosi paljon. 2017 tuli sellaiset engineered mesh päälliset, joissa mullakaan ei korkeus riittänyt alkuunkaan etuosasta. 2016 perinteinen päällinen oli hyvä ja nyt taas 201

XXl:ssä on joitain Altran malleja. Escalantea ei saa vielä suomesta. On ollut loppu ulkomaiden nettikaupoistakin. On 1. Altra jossa on "Boost"-tyyppinen pohja. Ainakin omasta mielestä todella vaimenne

Myös Partioaitoissa on Altran maastureita varsin hyvin tarjolla.     Mulla on sama juttu ja kun testailin Partioaitassa noita, niin tuntuihan ne mielettömän hyviltä jalkaan. Mutta kan

15 tuntia sitten, Aki Korhonen kirjoitti:

Kiitos vinkistä Baltsu, Saucony minulle tuntematon merkki, täytyy tutustua, kiinnostaa koska saatavilla Wide lesti, harmi ettei kokoani ollut tuossa mallissa, mutta pistän merkin seurantaan.

Saucony on mulle siitä hassu kenkä, että leveys riittäisi, mutta ei korkeus. Tosin edellisestä sovituksesta on muutama vuosi jo aikaa.

20 minuuttia sitten, Odster kirjoitti:

Saucony on mulle siitä hassu kenkä, että leveys riittäisi, mutta ei korkeus. Tosin edellisestä sovituksesta on muutama vuosi jo aikaa.

korkeus vaihtelee vuosittain tosi paljon. 2017 tuli sellaiset engineered mesh päälliset, joissa mullakaan ei korkeus riittänyt alkuunkaan etuosasta. 2016 perinteinen päällinen oli hyvä ja nyt taas 2018 ISO-malli oli tilava. Ne vaihtelevat oikeasti jostain syystä. 2018 mallit olivat minusta todella tilavat verrattuna moneen muuhun merkkiin. Ainakin omassa jalassani.

On 3.1.2019 at 11.10, hoppana kirjoitti:

Escalantesta olen kuullut pelkkää hyvää, vaikka ei löydy omasta Altrakokoelmasta (ainakaan vielä).

Eilen piti olla lepopäivä mutten malttanut olla lähtemättä koeajolle - Escalante on kyllä tosi hyvä kenkä juosta! Vaimennukset riitti vallan mainiosti lumisella/jäisellä alustalla zero droppina ja juoksuvauhdit oli minusta hyvät sykkeisiin nähden - eteneminen tuntui siis melko helpolta. 

Kenkä piti yllättävän hyvin lumialustalla, umpijäisissä paikoissa sai toki olla kieli keskellä suuta mutta onneksi noita ei osunut moneen kohtaan lenkillä.

Kenkä on aika lötkö joten ei tarjoa juurikaan tukea mutta kevyt ja hyvä juosta. 

• 1 month later...
  • 1 month later...
  • 8 months later...

Naisille leveää kenkää onkin ollut vaikeampi metsästää, varsinkin kun tarvitsee olla kiertojäykkä. Tällä hetkellä omalle räpylälle menee Mizunon Waverider 23 miesten malli (juuri sovitin miesten ja naisten mallia samassa koossa, naisten on kapeampi). Asics perus miesten nimbus on liian kapea, mutta 2e lestillä sopiva. Oma siviilikengän koko on 38, mutta Mizunoissa nyt menee 39 ja Asicsissa 40. Näitä pienimpiä kokoja ei kauheasti ole myymälöissä ja varsinkaan tarjoushinnoilla, mutta onneksi Sportamoren ja Zalandon valikoima on aika hyvä. 🙂 Lisäksi mulla on Feetin Distancet, mutta ne on niin harvaa kangasta että varpaat jäätyy viileämmillä keleillä joten saavat odottaa kevättä.

Lisäksi Nikella on joku Free malli, joka olisi ollut tarpeaksi leveä mutta se on totaalisen löysä tossu niin ei käy mulle.

• 5 months later...

Ostin kahdet kun sain hyvällä hinnalla, New Balance V 10 wide fresh foam vaimennuksella(uusin malli ja hyvon vaimennettu), Toinen ostos Hoka One Clifton 6 wide lesti ja nyt onkin jännät paikat minkälainen tossu tämä Hoka on kun ei ole kokemusta ja miten kestää, keinuva vaimennus tuntuu olevan näin ihan vasta jalkaa testattu  kotona

• 4 months later...
  • 1 month later...

Itse en omia vähäisiä juoksuja juokse enää muuta kuin Altran ja Merrellin tossuilla. Leveät lestit yleiseti (ei ihan joka mallissa) ja nolladroppisia melkein kaikki. Kun varpaansa on saanut takaisin normaaleiksi ja tekemään töitä (ts. varpaat oikeasti artikuloivat ja tekevät töitä), ei jaksa enää mennä runnomislenkkareihin, joissa varpaat survotaan yhteen: niissä juoksuteho heikkenee ja jalkoja särkee helpommin.

Ongelmana on löytää kylmälle ja vetiselle säälle nolladroppisia, leveälestisiä (miel. barefoot-tyylisiä, eli minimivaimennuksella olevia) vedenpitäviä kenkiä. Melkein kaikkien leveää tekevien gore-tex-mallit ovat sitten kapeita.

Jos joku tietää kunnon vedenpitävän, oikeasti kärjestään (varvasosiostaan) leveälestisen nolladroppisen kengän, niin saa suositella.

On 23.10.2020 at 22.25, riopentti kirjoitti:

Puoli numeroa isompi kenkä ja vedenpitävä sukka, esim. Bridgedale tai Sealskinz, josta oma ketjunsa. 

Kiitos vinkistä, ei riitä meikäläisen räpylän leveydelle (juuri varvasosiolle). Täytyy ottaa 2 numeroa isompi, ja sitten on sama kuin juoksisi hölskyvillä kumppareilla. Tolla systeemillä menin siirtymän nykyiseen, tuli ostettua aika monta paria istumattomia tossuja.

Laitoin Merrell All Out Crush 2 GTX:n ja  tilaukseen. Pitäisi olla vähän leveämpi lesti, otin 0.5 numeroa isomman. Droppi on 6mm, siitä joutui tinkimään. Katsotaan miten käy.

Altra Lone Peak 4 Low RSM pitäisi olla Event-kalvolla ja vedenpitävä nolladroppi, mutta kokoja ei yllättäen ole kellään varastossa/tilattavissa.

• 2 weeks later...
On 23.10.2020 at 21.19, Cambiador kirjoitti:

Kun varpaansa on saanut takaisin normaaleiksi

Moi! Tartun tähän. Itselläni on jalkateräongelmaa levenneiden päkiöiden, sisäänkääntyneiden pikkuvarpaiden ja sen tuloksena syntyneiden räätälinpattien kanssa. Toistaiseksi pärjäilen asian kanssa kohtuullisesti, mutta tahtotila olisi kova saada jalat kuntoon, mutta en oikein tiedä miten asiassa pitäisi edetä. Viittaatko itse johonkin vastaavaan ja jos, niin miten olet saanut ongelman ratkaistua? Jos taas menee ihan ohi aiheen, niin viittaa tämä viesti kintaalla.

Osallistu keskusteluun

Voit nyt heti vastata ketjuun ja rekisteröityä myöhemmin. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Tästä mainospaikka alkaen 30e+alv/kk. 

Yli 10 000 kävijää/kk

n. 350 000 sivulatausta/kk

• Sivulataukset 13.11.2020 alkaen: Web Hits

Yksittäiset kävijät 13.11.2020 alkaen: Web Hits
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy