Jump to content
Juoksufoorumi.fi

vilippu

Altra juoksukengät

Recommended Posts

Tietääkseni ei myy, 100% varma en ole. Vuosia sitten tilasin yhdet running warehousesta jenkeistä. Sieltäkin tilaus onnistui kivuttomasti. Xxl:ssä tänään kaikki juoksukengät -25%. Kannattaa mitata oma jalka cm:nä ja katsoa kengän koko taulukosta. Ainakin omien kokemustaen mukaan Altralla saa sillai oikean koon sovittamatta. Ja kokohan otetaan sen isomman jalan mukaan.

Olen vain sovittanut Altroja XXL:ssä. Koska ovat niin leveät varpaista, on lähinnä kengän pituus oltava sopiva. Muissa merkeissä voi joutua ostamaan hieman isommat, että saa riittävän leveät. Minulle sopii Sauconyssa 46 ja Altrassa 45 juuri tuon takia

Odottelen itse, että Altra Escalantea saisi hieman halvemmalla kuin 150 € ja jos vaikka tulisi jopa XXL:n myyntiin.

Tuota on kehuttu lähes kaikissa testaissä.

Runningwarehouse.eu kaupasta löytyy hyvä valikoima Altroja jos vain tiedät kokosi. Ilmainen toimitus Suomeen yli 75 euron tilauksille. Itse tilasin Altra One 2.5:t elokuun alussa, kun oli alennuskamppanjat menossa. Koon valitseminen olikin helppoa, kun edelliset vastaavat ostin keväällä XXL:n myymälästä. :)

En kenenkään päätä vaadi vadille jos tämän perusteella tilaan väärän koon ;) Mittasin itse tuon pohjallisen, kantakupin ulkoreunasta kärkeen oli 27 cm. Altrarunnersin outletissa oli kyllä 42,5 koossa parempia vaihtoehtoja omiin tarpeisiin. En tiedä miten vaihto siellä onnistuu jos tilaankin pienet tai isot.  

Minulla jalan pituus on n. 28.3 cm kun siihen varaa koko painon. Valitsin Altran 29 cm kengät. Leveyttähän noissa riittää

En ole raaskinut ostaa escalantea yli 150 € hintaan, mutta nyt se löytyi Runnerinn:stä toimituskuluineen (netistä saatavalla alennuskupongilla) 127 €, joten tilasin. Tuonne tulee Escalantesta säännöllisesti tarjouksia ja yleisimmät koot katoavat parissa viikossa. 

Escalantessa on siis Altran uusi Ego-välipohja, joka vastaa Boost pohjaa, mutta kuulemma vielä parempi energian palautus

Tuskin malttaa odottaa 4 viikkoa (tuolla on pitkä toimitusaika)

https://www.runnerinn.com/Jouksu/altra-escalante/136279689/p

Käytin XXL:n tarjousta (kolme paria kahden hinnalla) hyödyksi ja ostin sekä One 2.5 sekä Torin 3 toissa päivänä. 

Muutamaan otteeseen kokeilin liikkeessä sekä 46 että 46,5 kokoa ja päädyin lopulta suurempaan. Ehdin jo Torinia kokeilla lyhyellä palauttavalla lenkillä ja tuntuipa meinaan hyvältä!  NB 1080 v6 minulla oli kokoa 45,5, nykyään lähes kaikki uudet ostamani kengät ovat olleet kokoa 46. Altrassa päädyin kuitenkin jostain syystä 46,5:een joka yksiselitteisesti tuntui jalassa paremmalta.

Jos vain mitenkään mahdollista lähteä kokeilemaan johonkin liikkeesseen ennen tilausta niin sinuna ehdottomasti tekisin niin. Peräti 47 saattaa sinun tapauksessa olla oikea valinta.

• Like 1