Jump to content
Juoksufoorumi.fi



Kajura

Juoksuvalmennus & e-kirjani juoksusta - Jyri Manninen

Recommended Posts

Hei kaikille. Olen suomalais-australialainen ammattivalmentaja (Athletics Australia akreditoitu taso 3 juoksuvalmentaja). Olen toiminut myös personal trainerina ja PT-kouluttajana FAF Finlandin koulutuspäällikkönä. Koulutukseltani olen terveydenhuollon maisteri (fysioterapia, valmennustiede & liikuntafysiologia pääaineina) ja koulutettu elämäntapavalmentaja (Iso-Britania).

 

Monen vuoden reissaamisen jälkeen asun nyt Turussa, jossa tarjoan juoksuvalmennuspalveluja kaiken tasoisille juoksijoille sekä suomen- että englanninkielellä. Tietenkin valmentaminen onnistuu myös etänä, missä tahansa Suomea tai maapalloa sitten asutkin.

 

Olen julkaissut (englanniksi ja suomeksi) juoksuaiheisen e-kirjan Life on the Run (Elä Juosten), joka on 175-sivuinen juoksuopas uusille ja aloitteleville juoksijoille. E-kirjani kattaa tärkeimmät ja tällä hetkellä olennaisimmat juoksuun liittyvät aihealueet, jotka kiinnostavat varmasti kaikenikäisiä, -taustaisia, -kuntoisia ja erilaisia kokemuksia omaavia juoksijoita. Kattavan teorian ja jokaisen kappaleen lopussa olevien käytännön harjoitusten lisäksi, lukija saa vielä purtavaksi 5K juoksuhaasteen. Siihen kuuluu kuuden viikon harjoitusohjelma, joka valmistaa juoksemaan pysähtymättä ensimmäistä kertaa 5 km tai auttaa parantamaan kyseisen matkan parasta suoritusaikaa. Silloin tällöin tarjoan e-kirjani maksutta kaikille, jotka vain viitsivät sitä minulta suoraan pyytää. Lisäinfoa minusta ja e-kirjastani sekä kaikki internetsivuston ja SoMe-saittini linkit saa profiilini lisätieto-osasta tästä. Ota rohkeasti yhteyttä!

 

Terveisin,

Jyri Manninen

 

website: https://kajura.com

 

 

  • Like 6

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Baltsu
On 16.8.2017 at 16.02, sk kirjoitti:

Tilasin tämän e-kirjan. Aina voi oppia jotain uutta!

 

ja vaikkei oppisikaan, niin mielenkiintoista nähdä, mitä mieltä muut ovat lajista.

Minun täytyy kanssa saada käsiini tuo kirja.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E-kirjani on mennyt jo 10kpl. Kiitos kaikille sitä pyytäneille ja odotan innolla palautetta kun olette päässeet sisällön (teorian ja käytännön harjoitusten) kanssa vauhtiin. Ja aina voi kysyä jos on jokin asia, jota voitaisiin rakentavan keskustelun kautta avata enemmän. Hyviä luku- ja juoksuhetkiä vain teille!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hei kaikille e-kirjani lataajille.

 

Jos ette huomanneet kirjan tekstistä, niin on tarjolla myös sellainen erillinen 'Review Quiz' (kertauskysymykset) - dokumentti. Siinä on 10 kysymystä jokaisen kappaleen kohdalla (eli 60 yhteensä ja lopussa vastauksetkin ;) jolla voi katsoa miten kirjan sisältöä on sisäistetty. Tässä suora linkki sen lataamiseen:

 

 

Muille foorumin jäsenille, tiedoksi, että e-kirjani tarjoan maksutta vielä tämän kuun loppuun asti, ja se on sitten siinä täksi vuodeksi kun sitten aloitan uuden 9kk:n valmennuskauden (loka-kesäkuu) tuleville asiakkailleni (tilaa vielä 3-4 uudelle riippuen valmennustarpeesta). Eli jos haluat vielä oman kopiosi, niin tässä (englanninkieliset) ohjeet miten se hoituu ... tai vaihtoehtona ota yhteyttä minuun suoraan tässä foorumissa pv:llä, niin saat samat ohjeet suomeksi.

 

Hyviä ja aurinkoisia alkusyksyn juoksuja!

 

T. Jyri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moi,

 

Hetki sitten julkaisin uudet ammattisivustoni kajura.com (on myös suomenkielinen osuus). Jotain pientä hienosäätelyä vielä varmaan tarvitaan, joten kaikki palaute niiden toimivuudesta (ja sisällöstä) olisi todella tervetullut (varsinkin miltä ne toimii mobiililaitteissa). Kiitos etukäteen!

 

T. Jyri

p.s. e-kirjani on nyt mennyt yli 20kpl, ja vielä tämän kuun aikana se vielä irtoaa maksutta. Siihen liittyvät Infot edellisessä postauksessani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitokset myös täältä. Jahka saan peruskunnon siihen malliin, että voi aloittaa nopeus- ja tehotreenit ilman suurempaa pelkoa loukkaantumisita, niin varmaan tuostakin saa hyviä vinkkejä. Aloittelijana toissavuonna kun treenailin vähän tehoja liikaa, niin johan tuli bursiitti? nivuseen ja reilun kuukauden juoksutauko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hellou!

 

Pari asiaa tässä ekirjastani ja mahdollisesti valmennuspalveluistani kiinnostuneille.

 

1. muistutus, että e-kirjan saa vielä maksutta tämän kuun loppuun. Sitten hanat menee kiinni ensi kesään asti. Tässä ohjeet (englanniksi) miten se onnistuu (mutta pyynnöt minulle toki saa laittaa suomeksi ,)

 

2. Jos olet kiinnostunut saamaan juoksuvalmennusta tämän hetken ja ensi kesän välisenä aikana, niin sen verran, että minulla on aikomus lähteä (toiselle) Camino de Santiago -pyhiinvaellukselle ensi kuussa (noin 3-4 viikon päästä) ja näin pystyisin sen aikana vain online -valmennusta / ohjausta tarjoamaan kun olen tien (polun?) päällä (kuten juoksuohjelmat, keskustelut, neuvoa jne). Joten, jos mahdollisesti tarvitsisit apuani, niin oma lähestymistapani on se, että ensiksi haluaisin tavata ja tehdä ainakin pari live-valmennussessiota. Näin voitaisiin tutustua toisiimme, saada selvää tavoitteistasi (ja syista niihin), näkisin miten juokset sekä pystyisin opettamaan tiettyjä tärkeitä juoksun peruselementtejä (huom: eka 30-45min tapaaminen maksutta). On jo tullut, mutta tilaa olisi vielä muutamalle valmennettavalle ensi kaudeksi (lokakuu 2017 - kesäkuu 2018). Uusia valmennettavia en ota kun olen reissulla, joten jos ei tulevan noin 2-3 viikon aikana onnistu, niin seuraava mahdollisuus olisi vasta joulukuussa. Tässä lisä infoa minusta. Otapa yhteys jos valmennukseni kiinnostaa.

 

T. Jyri

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia mukavasta e-kirjasta. Hyvin vähän olen ehtinyt e-kirjaa lukea, mutta esimerkiksi juoksutekniikkaan liittyvä osio oli hyvin ymmärrettävästi kirjoitettu ja perusteltu. Hyvä havainto päkiä- vs. kanta-askellus  debaattiin oli se, että täysin midfootilla askellus on käytännössä aika hankalaa. Omana mietteenä se, että esim. kanta-askellus lähempänä midfootia lienee energiataloudellisempaa ja vähemmän vammoja tuottavaa kuin kanta-askelluksen pahempi ääripää. Kivemmalta se päkiäaskellus kuitenkin näyttää, ja havaintoni viittaa siihen, että paremmin päkiäaskeltajilla muutenkin juoksu sujuu, joten siihen sitä itsekin pyrkii. Promosin hieman tätä e-kirjaa ja ainakin yksi kaveri tilasi :).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos (tähän asti) tulleista kommenteista. Tärkeintä pitää mielessä kirjaani lukiessa on se, että sen tarkoitus on pistää ajattelemaan eikä mitään kirjoittamaani saisi pitää mitenkään 'pyhänä tietona'. Kaiken paras tapa oppia ja sisäistää 'oikeata tietoa' on se, mikä tulee omien kokeilujen kautta, josta huomaa omassa juoksussa mikä toimii ja mikä ei.
Tsemppiä vain syksyn lenkkeilyyn!

T. Jyri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Ketjua lukevat   0 members

    Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

  • Samanlaisia ketjuja

    • paulo.lopes@juoksutek.fi
      Hei,
       
      Olen Paulo ja olen Juoksutekin perustaja.
      Juoksutek toimii Oulussa ja tarjoaa laadukasta juoksutekniikan, kehonhallinnan sekä lihasten vahvistamisen juoksuvalmennusta juniorijoukkueille ja yksilöille.
       

       
       
      Kilpatasolla urheilin lähes 10 vuotta saavuttaen mitaleja kilpailuissa Pohjois-Portugalissa ja Suomessa. Barentsin alueen mestaruuskisoissa olin mukana tuomassa Suomen korkeimmalle korokkeelle 400 m:n viestijoukkueessa.
      Viimeisenä kilpajuoksuvuotenaan v.2012 minua valmensi Marko Ritola, yksi Suomen parhaista aitajuoksijoista. Lisäksi harjoittelin Pohjois-Suomen parhaiden 800m:n, pitkien matkojen juoksijoiden sekä Pohjolan Juoksijoiden kanssa. Mukana järjestämässä ja juoksemassa oli estejuoksija Janne Ukonmaanaho, jolta opin paljon hyviä harjoituksia juoksutreenejäni varten.
       

       
      Minun nettisivulta on mahdollista tarkistaa Juoksutekin suositukset: https://juoksutek.fi/.
      Juoksuvalmennuksesta voit lukea tästä: https://juoksutek.fi/mita-teemme/.
      Jos haluat tutustua minuun paremmin voit lukea tästä: https://juoksutek.fi/valmentaja/paulo-lopes/
       
      Jos asut Oulussa ja tiedät jonkun joukkueen tai yksilön, joka tarvitsee apua juoksuunsa, voit ohjata heitä ottamaan yhteyttä minuun.

      Terveisin,
      Paulo Lopes
      paulo.lopes@juoksutek.fi
       
    • Sheba
      14.6 30 min testijuoksu hiekkakenttä ( alle 1. 30 min viisisataa metrisiä valiaikoina 20 krt).Keskivauhti 3 min per kilsa. Syke ka 159 Max 186 tstissa. plus 3 km verraa. 15.6 2 km juoksu plus kuusisataa metriä uintia avovedessa. 
    • Hannes
      Terve. Miten minun kannattaisi rytmittää harjoitteluani. Olen rytmittänyt tähän asti peruskunto kaudella ja kilpailu kaudella. 
      Mutta viikot ovat olleet kausien sisällä melkein samanlaisia. Kannattaisiko minun siis harjoitella joillain viikoilla huomattavasti kovempaa ja toisilla hiljempaa. Tai jatkaa samaan malliin samanlaisilla viikoilla. 
       
      Ikää minulla on 15v ja lajina kestävyysjuoksu. Kilometreja tulee viikossa noin 60
       
       
    • Mikko Myy
      Juoksu on yksi maailman helpoimmista harrastuksista. Se on myös helpointa tehdä väärin. Juoksuopiston missio on kehittää parempia juoksijoita ja ennaltaehkäistä loukkaantumisia ja motivaation lopahtamista järkevillä ja joustavilla verkkopohjaisilla valmennusohjelmilla.
       
      www.juoksuopisto.fi
       
      Tervetuloa Juoksuopistoon. Meillä tehdään parempia juoksijoita.
      Valmennusohjelmat
      Valmennukset toteutetaan verkkovalmennuksena, joten voit tehdä harjoitukset ajasta ja paikasta riippumatta.
       
      Juoksuopiston aloittelijan juoksuvalmennus (8 viikkoa) 64 €
      Juoksuopiston kahdeksan viikon aloittelijan juoksuvalmennus on tarkoitettu henkilöille, jotka haluavat juosta vitosen yhteen menoon tai osallistuminen yhteislenkeille onnistuu mielekkäästi. 
       
      Juoksuopiston puolimaraton juoksuvalmennus (12 viikkoa) 84 €
      Juoksuopiston puolimaraton juoksuvalmennus on tarkoitettu henkilöille, joilla on jo vähän juoksutaustaa ja haluavat kehittyä harrastuksessaan ja osallistua mahdollisesti johonkin pidempään juoksutapahtumaan.
       
      Juoksuopiston polkujuoksuvalmennus (16 viikkoa) 98 €
      Juoksuopiston polkujuoksuvalmennus on tarkoitettu henkilöille jotka viihtyvät metsässä ja tähtäävät mahdollisesti polkujuoksutapahtumiin 30 – 60 kilometrin matkoille.
       
      Henkilökohtainen valmennus 1-12 kk (149 € /kk sis. alv)
      Henkilökohtaisessa valmennuksessa treenaat tavoitteidesi ehdoilla, valmentajan ohjatessa toimintaa viikoittain oikeaan suuntaan. Henkilökohtainen valmennus sisältää:
      Aloituspalaveri, jossa käydään läpi tilanne tähän mennessä, tavoitteet ja tehdään valmennussuunnitelma. Harjoitusohjelma kahden viikon jaksoissa, päivitettävissä tarvittaessa.   Palautumisen ja kehityksen seuranta. Tärkeiden harjoitteiden ja kisojen analysointi yhdessä. Kilpailuihin ja tapahtumiin suunnitelmat ja valmistautumisohjeet. Reagointi ulkoisiin tekijöihin, stressi, työelämä, sairastelun jne. Asuinpaikasta riippumaton (puh., Skype, sähköpostiyhteydenpito).  
      web:
      www.juoksuopisto.fi
       
      Seuraa myös tuoreimmat kisafiilikset ja treenivinkit Facebook, Instagram, Youtube ja Twitter.
       
       
       



×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy