Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 1


 Share

Recommended Posts

Ma. kevyttä köpöttelyä n. 40min

Ti. Aamulla kevyttä 10.2 6.30/km

Ehtopäivällä sama, mutta 6.15/km

Ke. Aamulla 8.5 kevyttä

IP Vr 2+ reipas/kova 8km+ Vr 2

- Tuo reippaampi taittui n.4.40 vauhtia ja taisi menä vähän pitkäksi, FR mittasi persiilleen.

- Selkä alkaa oleen suht jumissa, ei taivuttelut onnistu (aika varattu fysioterapeutille)

To. Lepo (suunnitellusti, tosin ei juoksemaan pystyis ton selän takia, sain lääkäriajan siirrettyä onneksi jo huomiselle...)

Pe - Su Selkää potien....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 34
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ma lepoa juoksusta. Lihaskuntoilua ja venyttelyä n.30min

Ti TV kevyt 52min , 9km , 5:46km , HR136. Peekoota, sis 5x 100m kiihdytyksiä joissa max 160.

Ke 15min vr + 15min VK (4:26/161) + 5min pal + 15min VK (4:29/164) + 15min vr.

Sellaista tänään jälkimmäinen 15min olis pitäny mennä kovempaa kun tuo eka mutta...

Lounaasta oli 5h aikaa eikä tullu syötyä mitään sen jälkeen, olis pitänyt syödä töiden jälkeen ja tehdä lenkki myöhemmin.

Energiat meinasi loppua kesken.

Treeni yht 1.06 , 13.1km , 5:03/km , HR147.

To TV kevyt 57:36 , 10km , 5:45/km , HR132.

Alku 5km tuuli vastaan ja vesitihkua tuli päin näköä vaakasuoraan. Muuta huonoa sanottavaa lenkistä ei sitten löydykään.

Sykkeet pysyivät tuulesta huolimatta hyvällä tasolla ja meno oli varsin kevyttä ja mukavaa.

Niin, ja lisäksi sain DS-Trainerit alesta alle satasella. Hyvä päivä.

Pe lepoa, lapsenvahti-ilta

La 2min vr + 8km TV reipas (4:46/km , avg 159/,max viimeisen kilsan ylämäkeen 169) + vr 2km.

Treeni yht 1.01 , 12.15km , 5:03/km , HR 152. Ilma oli juoksemiseen taas todella hyvä.

Su Pitkis 1.57 , 20.9 km, 5:36/km , HR133. Hyvässä kelissä taas kiva lenkki.

Viikko yhteensä 65.2km ajassa 5:55. Määrää 10km vähemmän kuin viime viikolla mutta kaksi tehokkaampaa treeniä.

Kokeilen nyt siten että tehoja enemmän/määrää vähemmän tällä viikolla, ensi viikko kevyesti (40km) sis. viikonlopun Aktia-Cupin.

Katotaan sitte toimiiko tämä.

Link to comment
Share on other sites

Maanantai

lepäilyä

Tiistai

AP: lepoa

IP: Juoksua 45min. 15min lämpöä + 20 min TV kovaa + 10 min kevyttä

Keskiviikko

AP:lepo

IP: Uintia 1,6km. 200 lämpöä, 200 tekniikkaa, 10x100 mummoja/pappoja 5s tauolla väistellen, 200 jähyttelyä.

Torstai

Lepoa..

Perjantai

AP: lepo.

IP: Tasotesti fillarilla yht. 60 min. Kalibroidulla vastuksella ajaen alkaen 80watista 20W lisää vastusta 90s välein. Sykemittarilla sykkeet ylös ja lopuksi plottasin syke vs. teho. Neljän viikon välein koitan toistaa ja verrata käppyröitä.

Lauantai

AP: Uintitekniikkaa 50 min.

IP: lepo

Sunnuntai

AP: lepo

IP: 2h=1h pyörä + 1h juoksu

Link to comment
Share on other sites

pe 10 km 5.17 min/km

la 20 km 5.29

Kevyt viikko oli suunnitelmissa, ja vieläkin kevyempi tästä näyttää tulevan. Alkuviikosta oli lievää kurkkukipua ja flunssaoireita, joten pidin suosiolla lepopäiviä. Perjantaina kulki kohtuullisesti mutta lauantain lenkin loppupuoli oli niin nihkeä, että taidan pyhittää sunnuntain taas lepäilylle. Kai se on paras huilailla tässä vaiheessa flunssan oireet varman päälle pois, kohta kun pitäisi taas juosta muutama satasen viikko putkeen.

Link to comment
Share on other sites

Ma: ap 14km rauhallista ja yksinäistä... Halpissykemittari hajosi uuden vuoden kunniaksi.

Ti: lepo

Ke: Lenkin alussa matsi kahta irtokoiraa vastaan.:viheltely: 8km, josta n.puolet kävelyä rauhoittaakseni itseäni.

To: Lepo

Pe: 2,7km tuskalenkki, maha täys pinaattilettuja:tongue:

La: lepo

Su: 10km kiihtyvävauhtinen, alku hidasta, loppu täysii. 67min/syke 156

Ja nyt on vasen akilles kipeänä, vimmaista kylmähoitoa... Noi tossut ei sovi mulle.:tiili: Pakko mennä kauppaan, jos alennusmyynnit armahtais mua.

Link to comment
Share on other sites

ma: flunssa

ti: flunssa (paranemassa)

ke: kävely 0:46 - 5,2 km (8:55/km) - avg 106, max 124

to: lepo

pe: PK 0:33 - 5,2 km (6:27/km) - avg 146, max 156

la: lepo

su: PK 0:41 - 6,4 km (6:22/km) - avg 148, max 160

Yhteensä: 11,6 km juoksua + 5,2 km kävelyä / 2:00

Sairastelun jälkeinen paluu poluille tuskaisen tahmeissa fiiliksissä...

Link to comment
Share on other sites

4x11 km löysää hölkkää. Palauttelua jouluviikon lapinmatkasta.

Viikonloppu meni nukkuessa, joten väsymys on kova.

Toivottavasti ei tauti yllätä.

Ensi viikolla olis tarkoitus aloittaa kestävyysharjoittelu eli kolme pitkää per viikko.

Mietin kovasti tätä ns "painotettua harjoittelua" ja tulin siihen tulokseen että kestävyyttä on saatava rutkasti lisää ja nopeasti, joten otetaan hieman poikkitieteellinen asenne treeniin ja katsotaan miten homma etenee.

Uskonvahvistusta sain mm hiihtopuolelta, jossa välillä todellakin keskitytään ylipitkiin. Kestääkö jalat vai pitääkö joku treeni mennä suksilla tai pyörällä jää nähtäväksi.

Link to comment
Share on other sites

Jes. Harvinaisen hyvin alkoi vuosi. Nyt sain oikeastaan alle parhaimman juoksuviikon sitten pitkäänpitkään aikaan.

Ma: Lepo

Ti: 11,5km

Ke: 6,5km

To: Lepo

Pe: 11,5km

La: 11,5km

Su: 18,5km

Yhteensä 59,5km. Pääasiassa lenkit oli tasavauhtisia, poislukien lauantain kasvavanvauhdin lenkki. Sunnuntain pitkä oli sitten tietysti hiljasempivauhtinen.

Tästä on hyvä jatkaa matkaa etteenpäin! Näyttää vain siltä, että tällä lumitilanteella Tervahiihto täytyy vaihtaa talvimaratoniin!

Link to comment
Share on other sites

MA: Lepo

TI: 12 km, n.1:15,-. Pk. kevyt, ei Fore oikein pelittänyt.

KE: 12 km, 1:16, 138. Pk:ta kevyesti.

TO: 12 km, 1:15,-. Mukava pk. En edes ottanut Fr:ää mukaan kun ei suostunut sateliitteja löytämään.

PE: 12 km, 1:12, 150. Aamulenkkinä perus pk. Syke hieman koholla, ja muutenkin juoksusta ei tullut mitään. Jalatkin kipeät johtuen venyttelyn puutteesta.

LA: 7 km, 43 min, 147. *Kevyt pk. Syke korkeahko siihen nähden että tuntui melko kevyeltä.

SU: n. 21 km, n. 2 h, ?. Pk. `pitkis´. Onnistuin poistamaan sekä nollaamaan koko juoksun puolessavälissä matkaa, joten eipä mitään tarkkoja mittauksia.

Juoksua yht.n. 75 km.

Ihan okei viikko. Jospa ensi viikolla vähän keventilis.

Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo

TI: aamu 15 km 5.12/127 sis. 9*100-150 m alamäkiin, ilta 10 km 5.30/118

Ke: aamu 16 km 5.19/120, ilta 9 km 5.34/117

To: aamulla voima salilla 1.06/112, ilta 8 km 5.36/115

Pe: 3 km ver + 9 km 4.28/143 + 3 km ver

La: aamu 18 km 5.31/120, ilta 12 km 5.29/118

Su: 37 km 5.48/122

Yhteensä 140 km aikaan 12.47.

Torstaina 5. kertaa kova jalkakyykky + pompputreeni jaloille, mikä tuntui taas seuraavan päivän vk-lenkillä. Kuitenkin vaan jumia, ja jalat on hyvässä kunnossa. Muuten ei valittamista, ja jos oiskin niin en valittais.

Link to comment
Share on other sites

Ma: -

Ti: a 6,3km

i 14,2km 4.46

Ke: 17,5km sis 9*450m PK2-mäki

To: a 14,4km 4.38

i hieronta

Pe: vr + 3*2000m (7.12/164, 7.09/167, 7.02/168), 4*200m + vr

La: a 6,3km

i 14,2km 4.24 146

Su: 29,7km 4.59 138, jonka viimeiset 8km 4.20-4.30/km

Yhteensä 117 kilsaa juoksua ja 50km pyöräilyä. Perjantaisen vetotreenin juoksin Oulunkylän urheilukentällä, mikä on hyvässä kunnossa ja valaistu.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy