Jump to content
Juoksufoorumi.fi

mic87

SEB Tallinn Marathon 10.09.2017

Recommended Posts

Avataan vuoden 2017 keskustelu Tallinnan maratonista. Onko muita foorumilaisia tulossa?

Mielenkiintoisia muutoksia tullut juoksureittiin. Äkkiseltään näyttäisi, että on panostettu nopeuden kustannuksella maisemaan. Mutkaa on tullut reittikartan lisäksi korkeuskäyrään. Jonkin verran Tallinnassa tulee käytyä, mutta en ulkomuistista pysty sanomaan millainen tuo uusi reitti on. Vanhan kaupungin mukulakivikadut on ainakin kierretty.

Maalihuolto karttaa en vielä löytänyt, mutta se todellakin kannattaa tarkastaa lähempänä tapahtuma ajankohtaa. Aiempina vuosina on ollut hieman hassusti sijoitettuna!

Reitistä huolimatta ennätystä haetaan!

Linkki järjestäjän sivulle: http://www.jooks.ee/en/tallinn-marathon/seb-tallinn-marathon

Linnki viime vuoden tapahtuman keskusteluun:

Saa nähdä minkälainen reitti sitten todellisuudessa on, itse Tallinan valitsin the maraksi tälle vuodelle, juuri viimevuoden kokemuksen perusteella. Tosin silloin juoksin puokin. Toimivat järjestelyt ja hyvä meininki.

No enkkaa kokeillaan, alle 3:20, jos jalka ei enempää hajoa..

Mikäs @mic87 on oma tavoite?

Alle 3h aikaa lähdetään hakemaan. Lomareissu niin en kauhean pettynyt jaksa olla vaikka menisi vähän ylikin.  

Yksi puolimaraton oli suunnitelmissa vielä ennen Tallinnaa. Puokki on kolme viikkoa ennen maraton starttia niin täytyy hieman pähkäillä miten rytmittää harjoittelun. Puolikas jos kulkisi 1:22-1:23 niin uskaltaisi hyvillä mielin hypätä kolmen tunnin junaan

Oli ilmestynyt kartta kilpailukeskuksesta järjestäjän sivuille: http://www.jooks.ee/bw_client_files/jooks_ee/public/img/File/tm/VK_TM_2017_veeb.pdf

Tuo "maratoni ala" on se THE huoltoteltta, joka on tarkoitettu pelkästään maratonin juosseille. Jälleen joutuu maaliin tulon jälkeen kiertämään pienen lenkin, mutta on se sen arvoista. Useampia lämminruoka vaihtoehtoja, oluthana ja hieronta mm.

Ei mennyt puolikas tuohon 1:22-1:23 haarukkaan. Puolisen minuuttia joutui antamaan tänään periksi. Kolmosen junaan lähdetään joka tapauksessa :) karpo13 voi korjata matkan varrelta jos satun edellä olemaan. Mennään sit yhdessä huoltoon :)

• Haha 1

Ei ole tietoa, mutta lähetä @ sinne jooks.ee josta sait vahvistuksen ilmoittautumisen yhteydessä, vastaavat todennäköisesti parin päivän sisällä.

Niin ainakin ovat minulle vastanneet viime ja tänä vuonna kun esitin sinne tarkentavia tiedusteluja.

Alla lainaus:

"Hello

Thank You for registering to SEB Tallinn Marathon, taking place on 9th-10th of September 2017.
An invoice with payment confirmation of the participation fee is attached to this message.
In case of questions, please write to jooks@jooks.ee"

Noniin..Tulipa käytyä. Hienosti järjestetty tapahtuma oli tänäkin vuonna. Reitti oli ihan mukava, poislukien mutaiseksi mennyt puisto pätkä Rocca al marelta:(

Lyhyen maraton historiani hienoimpia hetkiä koin 34km armottoman kanttauksen jälkeen kun järjestäjän ensiapu pyöräilijä liittyi seuraksi. Kilometrin välein pidettiin pieniä "huolto" taukoja ja spreijjailtiin kylmää reisiin ja pohkeisiin. Äärettömän kiitollinen olen tuon miehen tarjoamasta avusta. Valitettavasti en päässyt kisan jälkeen kiittämään.

Kuten kirjoituksesta voi päätellä niin kolmen tunnin alitus jäi haaveeksi. 30km kohdalla olin 2min jänistä edellä, mutta huonostihan tuossa lopussa kävi (alle 3:15 kuitenkin). Seuraavan kerran viivalle kun ollaan reenattu riittävästi.

Jep jep. Minulle Tallinnan maraton oli tämän kauden pääkilpailu jossa kaikki pelissä. Aiempien kisojen perusteella ajat paranivat koko kesän ajan, Tallinnassa siis uuden oman ennätyksen teko enemmän kuin realistinen. Kunto oli hyvä ja pohjatyö tehty huolella. Kilpailupäivän lämpötila startissa noin 13 astetta eli sekin hyvä.

Startista lähdin kolmosen jäniksen peesiin heti niin ei tarvinnut itse miettiä tahtia eikä vilkuilla omaa kelloa. Juoksu kulki. Tallinnan maratonilla on oikeasti mukava juosta. Kannustusta riittää ja kolmonen on alittumassa...

Kilometrejä oli takana 36 niin vasempaan sääreen/nilkkaan iski niin sietämätön kipu että jalka lähestulkoon meni alta. Juoksu pysähtyi siihen. Kävelykään ei meinannut onnistua. Ajattelin että en anna periksi ja yritin uudellen ottaa muutaman juoksuaskeleen mutta ei,  jalka ei kanna, kipu sietämätön. Se oli siinä. Henkilökohtainen tavoiteaika on romuttunut, kolmosen alitus jäi saavuttamatta.  Elämäni ensimmäinen keskeytys kilpailussa oli tosiasia. Se iski päin näköä kuin märkä rätti ja musersi henkisesti samantien. Kyyneleet valuivat silmäkulmista. Pettymyksestä vai kivusta?

Siitä sitten laahustin ensimmäisen kisaorgansaatioon kuuluvan luokse ja ilmoitin tarvitsevani kyydin pois. Pian paikalle saapui myös polkupyörällä lääkintähenkilökuntaan kuuluva nainen. Aikani odoteltuani minulle kerrottiin että he eivät saa kuljetusta järjestettyä siihen missä olen, vaan seuraavalle huoltopaikalle jonne pitäisi kävellä. Ilmoitin että en pysty kävelemään ja pääsinkin tämän em. polkupyörän tarakalla seuraavalle huoltopaikalle. Siellä odotellessa tuli ihan hirveän kylmä, ympärilleni kietaistiin se semmoinen avaruusfolio joka myös maaliin päässeille annettiin. Tärisin edelleen jolloin huoltopaikan yksi nainen antoi vielä oman takkinsa minua lämmittämään. Horkka ei ottanut loppuakseen ja lopulta minut talutettiin huoltopaikalla olevan auton etupenkille ja auto käyntiin lämmityslaite täysillä.

Hetken kuluttua tultiinkin ilmoittamaan että kuljetusauto on saapunut jolla minut kuskattiin takaisin kisakeskukseen.

Nyt on tilanne se, että olen sairaslomalla, käynyt yleislääkärissä, röntgenissä, ortopedilla, magneettikuvauksessa ja ensi viikolla jatkuu selvittely että mikä on rikki.

Tallinnaan lähden juoksemaan kyllä ensi vuonnakin, mikäli tästä fyysisesti ja henkisesti toivun.

• Sad 3

Tällaiset tarinat ovat todella hyviä!  En suinkaan tarkoita ikäviä tilanteitanne, vaan rehellistä & raastavaa kuvausta siitä, miten juoksu lajina on raakaa. Aina ei onnistu, vaikka juoksija on  kuukausien työn jälkeen kunnossa H-hetkellä ja olosuhteet hyvät.

Isosti tsemppiä jatkoon molemmille.

• Like 2