Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Vuoden 2006 mieleenpainuvin juoksutapahtuma

Recommended Posts

Laitan tämän maraton-osioon, kun suuri osa tapahtumista nyt kuitenkin on maratoninmittaisia.

...eli mikä oli vuoden 2006 mieleenpainuvin juoksutapahtuma ja miksi?

Minulla valinta osuu kolmekymppisen kolmekymppiseen monestakin syystä: Järjestelyt löivät laudalta kaikki muut juoksutapahtumat. Oikeanlaista pioneerihenkeä ja sepotustunnelmaa mukana. Olosuhteet olivat Suomen oloissa aika extremet.

Hyviä tapahtumia on varmaan ollut muitakin???

Monta mukavaa tapahtumaahan tälle vuodelle mahtuu.

Tuo jo mainittu Komekymppisten kolmekymppinen katsomon puolelta seurattuna, HCM ja paljon palstalaisia paikalla samoin kuin Actia Cupin avauksessa. Oma hupputapahtumani kuitenkin on Joutsenon SM-maraton, jossa onnistuin parantamaan omaa ennätystäni 7:llä minuutilla.

Tapahtuma ja päivämäärä, jota en halua muistaa on heinäkuun 1. ja Mikkelin Maraton, jossa oman juoksu-urani ensimmäinen keskeytys tapahtui.

Mikon synttärijuoksu oli ehdottomasti osallistumistani mieleenpainuvin.

HCM:llä enkka parani 25 minsaa edellisvuodesta.

Masokistin Unelma oli upea kokemus huoltojoukoissa..Hienoja suorituksia osallistuneilta!!!

Kauden 06 pettymys oli Vantaalla pyyhkeen heittäminen kehään 30 kilsan kohdalla. Moista tissiposkeilua ei ensi vuonna tapahdu:wife:

Berliini oli tapahtumana, tunnelmaltaan ja järjestelyjen osalta paras ja mieleenpainuvin.

Luusalo GP oli myös mukava, tunnelma ja huolto oli parasta A-luokkaa.

HCR:ssä juoksin puolikkaalla ennätykseni (vuoden suurin henk.koht ylläri)

Miinuspuolella Forssan puolikas ja e-cross, liian kova alkuvauhti kuntoon nähden syynä.

Laitan tämän maraton-osioon, kun suuri osa tapahtumista nyt kuitenkin on maratoninmittaisia.

...eli mikä oli vuoden 2006 mieleenpainuvin juoksutapahtuma ja miksi?

Minulla valinta osuu kolmekymppisen kolmekymppiseen monestakin syystä: Järjestelyt löivät laudalta kaikki muut juoksutapahtumat. Oikeanlaista pioneerihenkeä ja sepotustunnelmaa mukana. Olosuhteet olivat Suomen oloissa aika extremet.

Hyviä tapahtumia on varmaan ollut muitakin???

Kaikki olivat joltakin osin mieleenpainuvia.

Tukholman maratoni: lähtöalueella ja reitin varrella soi Hard rock hallelujah, järjestelyt huippuluokkaa ja tunnelma vertaansa vailla. Sain lähdössä järjestäjiltä aurinkovoidetta ja maalissa palauttavan hieronnan. Hodarit ja oluttölkit maalialueella saa myös erikoismaininnan.

Jopa Nykin maratoni järjestelyt kalpenee Tukholman rinnalla monessakin mielessä.

V. 2006 juostuista maratonista mieleenpainuvin maraton on ehdottomasti Hasse 1/10 21.1.2006.

Edellisellä viikolla juoksin 109km Lohja 12 tunnin juoksussa ja kokeilin kunnon talvimaratonin heti perään.

Lämpötilä -20 °C Navakkatuuli 10m/s (Ilmatieteen laitoksen pakkasen purevuus-taulukon mukaan -33,5 °C)

Aiemmin en juossut maratonia näin kylmässä ja tuulessä säässä.

Juoksun jälkeen vaatteet olivat hiella litimärät ja lahkeissa ja hihoissa roikkuivat jäitä. Hiet eivät haihtuneet mihinkään vaan jäivät vaatteisiin, melkein 2 kg lisä paino vaatteisiin.

Minulla oli kasvoissa ja leuassa muutamia paleltumisjälkiä. Kasvoissa oli kesään asti ihan gangsterin näköinen paleltumisarpi ja jouduin selitelemään vastaan tuleville.

Tämä on extreme maraton !! Tällaisia maratonia harvoin kokeilla. Piti kokeilla kaikenlaista hulluutta.

minulle sattui unohtumattomia kaksi.

tuo jukin mainitsema oli toinen (itse juoksin vaelluasanorakki päällä, karvakaulus esti poskien jäätymisen). kun aamulla katsoin lämpömittaria, en ollut kauhuissani vaan innoissani että saan startata....

ja toinen oli tallinna (sama päivä kuin luusalo-GP). +34 ja huollossa vettä, suolaa ja ruisleipää....

Kyllä se oli Berliinin Maratoni ja toisen ryhmän eturivistä lähtö.

Lähdettiin 8 kaistaiselta tieltä ja johdin 50m kohdalla. Kun oli juostu reilu minuuttii, niin silloin olin vielä 5 sakissa. Vauhti oli reilusti alle 4:sta.... no sitten vähän tultin järkiin ja pudotettiin vauhtia. Kyllä siinä kylmät väreet tuli kun juoksin.

Jos jollain on siitä toisen ryhmän lähdöstä kuvaa / videota, niin olen todella kiinnostunut :)

Huoltajana ja katsojana koettu ensimmäinen ultrakisa eli Masokistin Unelma oli kyllä sellainen kokemus, että se on ehdoton elämys nro 1.

Hyvänä kakkosena tulee tuo edellämainittu kolmekymppisen kolmekymppinen ja edelleen huoltojoukoissa.

Kolmantena ne itse raahustamani "kisat" eli HCR:n puolimara ja Siltojen juoksun maratoni.

Ehdottomasti huhtikuussa juostu talvisarjajuoksu Rovaniemellä.

Nukkumapäivä, kylmiltään, parin tunnin aamutorkuilla, täysillä vedetty vitonen ja vot, siinä se oli. Huikea vitosen ennätys. Yli minuuttia parempi aika kuin oli tavoitteena ja.....

parin kuukauden juoksutauko lukuisten jalkavammojen takia.

Mutta mitään en kadu. Vitsit, oli se niin upea juoksu meikäläisen keuhkoilla ja koivilla ja yleisellä kunnolla, että ei ikinä enää taida toistua. Wannabe-raastaja sai kokea hetken sitä,mitä on tulla maaliin todella kaikkensa antaneena.

Kaikkihan ne tietenkin upeita oli, mutta kyllä tuo vei kaikesta voiton.

Mieleenpainuvimmat juoksutapahtumani vuodelta 2006. Positiivisin kokemus oli ehdottomasti juosta maraton Berliinissä. Erinomaiset järjestelyt, hieno ilma ja runsaasti kannustajia.

Negatiivisin muisto Tallinnan maratonilta. Vettä, suolaa ja tummaa leipää huoltopaikoilla + maalissa lämmintä olutta. Lämpöä +34 C ja reittiopastuskin vähän niin ja näin.