Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Arsi 69

Polar M430

Recommended Posts

6 tuntia sitten, Juostenulkona kirjoitti:

Lähti töissä mystisesti rannekkeesta tappi ja ranneke purkautui, mutta Polar lähetti ilman mutinoita takuuseen uuden rannekkeen. Ranneke oli helppo ja nopea vaihtaa.

Takuut hoituu Polarilla aina hienosti ja korjaukset. Mulla takuuajan jälkeenkin jätti laskuttamatta GPS-mokkulan korjauksen.

Guest Näppäinäänet

Jokaisen painalluksen kohdalla kello värisee ja en löydä asetusta mistä sen saisi pois. M400 oli erillinen näppäinäänet kohta asetuksissa, mutta M430 sitä ei ole. Itseäni tuo ärsyttää ja olisi hieno saada kyseinen toiminto pois päältä! 

Guest Mimi

Tätä olin lähdössä ostamaan, mutta erään urheilukaupan myyjä suositteli ennemmin M600:aa. Nyt olen kaksi tuntia lukenut erilaisia vertailuja enkä pysty valitsemaan, kumpi olisi parempi... M600:ssa on kuulemma huono akun kesto, onko jollain tietoa, miten kauan M430:ssa kestää akku? Polarin omassa vertailussa lukee, että M600 ei saa sykealueita lukittua, ei näytä nopeutta ja matkaa ranteesta ja muutama muukin sellainen asia, mikä ihmetyttää poissaolollaan kalliimmassa kellossa. Jos joku osaisi kertoa, onko kellot tarkoitettu eri käyttöön vai miksi niissä on tuollaisia eroja? Ja jos käsitin oikein, tässä M600:ssa on kosketusnäyttö, mitä ei uudemmassa M430:ssä ole. Miksiköhän näin? Kuinka se vaikuttaa käyttömukavuuteen, kun on tottunut kosketusnäyttöön... Minulla oli siis aiemmin Polar A360, mutta kaipaan monipuolisempaa kelloa, jossa on harjoitusohjelmia ja sykkeen vahtija. :) A360:ssa tykkäsin älykello-ominaisuuksista, mutta osaisikohan elää ilman niitä... :D Toinen asia onkin kellon koko, molemmat ovat aika isoja. Ranteeni on ympärysmitaltaan 15 cm, saako kellot tarpeeksi tiukalle, että mittaavat sykkeen oikein?

10 minuuttia sitten, Guest Mimi kirjoitti:

Tätä olin lähdössä ostamaan, mutta erään urheilukaupan myyjä suositteli ennemmin M600:aa. Nyt olen kaksi tuntia lukenut erilaisia vertailuja enkä pysty valitsemaan, kumpi olisi parempi... M600:ssa on kuulemma huono akun kesto, onko jollain tietoa, miten kauan M430:ssa kestää akku? Polarin omassa vertailussa lukee, että M600 ei saa sykealueita lukittua, ei näytä nopeutta ja matkaa ranteesta ja muutama muukin sellainen asia, mikä ihmetyttää poissaolollaan kalliimmassa kellossa. Jos joku osaisi kertoa, onko kellot tarkoitettu eri käyttöön vai miksi niissä on tuollaisia eroja? Ja jos käsitin oikein, tässä M600:ssa on kosketusnäyttö, mitä ei uudemmassa M430:ssä ole. Miksiköhän näin? Kuinka se vaikuttaa käyttömukavuuteen, kun on tottunut kosketusnäyttöön... Minulla oli siis aiemmin Polar A360, mutta kaipaan monipuolisempaa kelloa, jossa on harjoitusohjelmia ja sykkeen vahtija. :) A360:ssa tykkäsin älykello-ominaisuuksista, mutta osaisikohan elää ilman niitä... :D Toinen asia onkin kellon koko, molemmat ovat aika isoja. Ranteeni on ympärysmitaltaan 15 cm, saako kellot tarpeeksi tiukalle, että mittaavat sykkeen oikein?

Osta M430. Kirjottelen siitä juuri testijuttua ja se on parempi kuin M600. 

Guest Baltsu

Kosketusnäyttö on huono. Ainakin Garminissa oli. Mielummin sellainen mittari, missä sitä ei ole. M400 on parempi mittari,  mitä kalliimmat Garminit ovat olleet ja jos tuo rannesykemittaus toimii, niin silloin M430 kannattaa kyllä hankkia mielummin kuin joku M600. 

Kerron yhden perusasian: myyjät eivät tiedä mitään. Juoksijan pitää oppia tuo jo harrastuksensa alussa. Opin tämän 90-luvun lopulla, jolloin InterSport Puhoksessa eräs entinen Suomen ennätysmies myi minulle väkisin Asicsin Kayanot (vaikka olin mennyt liikkeeseen ostamaan Adduja) ilmeisesti sen takia, kun ne olivat kalleimmat ja myyjälle tulee paras provika tai sitten hän ei olympiamenestyksestä huolimatta ymmärtänyt tossuista mitään. Hän kehotti ottamaan niin ison koonkin, ettei se istunut jalkaan ollenkaan. Heitin kengät roskiin ja palasin käyttämään vanhoja lenkkareita ja opin kaksi asiaa. A) aina pitää tietää enemmän kuin myyjä ja B) Asicsin kenkiä ei pidä ostaa. Molemmat ovat toimineet hyvin. Tiedän joka tuotteesta enemmän kuin myyjä kun menen kauppaan ja boikotoin Asicsin kenkiä. Suosittelen samoja periaatteita kaikille muillekin.

Mittareista saa aika hyvän käsityksen DC Rainmakerilta.

Guest Jan
17 tuntia sitten, Arsi 69 kirjoitti:

Olisiko mahdollista että olisivat tuolla Polar Flow sovelluksen Lajiprofiilit asetuksissa

Lajiprofiilit, laitekohtaiset asetukset, pikavalinnat ja palaute....värinäpalaute, onnistusiko tuolta ? Itsekkin olen yrittänyt saada sykerajojen värinähälytystä pois, täytyy kokeilla josko tällä on vaikutusta siihen.

En nyt ihan varma ole kosketusnäytön koosta M600, mutta eiköhän se jotain 1,1" on.

Tuota, kun sitten näpelöi paksuilla sormilla niin hermot menee.

Onneksi jotkut rannelaitteet saa yhdistettyä älypuhelimeen ja pikkuisen mukavampi näpläillä sitä.

Kello kellona, ja koko jo rajoittaa toimivaa kosketusnäyttöä "juoksukellossa".

Guest M430

Eipä auttanut värinäongelmaani lajiprofiilit tai uusin päivityskään. Katselin että M400 oli oma valikkonsa asetuksissa näppäinäänille, mutta Polar on poistanut kyseisen valikon M430.

Eniten ihmettelen sitä, että Polar ei ole vastannut viesteihini missä kyselen ratkaisua ongelmaan...