Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Recommended Posts

33 minuuttia sitten, Juha Tuomola kirjoitti:

Ssin alkuviikosta asennettua uuden rannekkeen tähän (25€ plus postit) ja tänään meni oikean puolen alin nappi mykäksi 😞 Mahtaako tällaista saada korjattua polarilla? Yli 2 v vanha joten takuun alle ei taida mennä mutta olen toiveikas koska olen usein lukenut hyvää Polarin korjauskäytännöistä. 

Itselläni meni takuuaikana yksi nappi. Ne joutuu vaihtaa koko etukannen ja tekemään tiiviystestin. Tähän menee huoltolaskun mukaan 0,30h eli tarkasti 18min. Tosin laite oli 2 viikkoa huoltoreissussa.

kannattaa tehdä huoltopyyntö. Ne kyllä vastaa siinä maksaako vai ei.

• Replies 179
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Me ammattilaiset kutsumme sitä patteria akuksi.

Sain  vaimolta yllätyssynttärilahjaksi tänään tällaisen kellon :) 

Muistin alkuperäisen sitaatin aavistuksen väärin:     – Aijai, Tsei Tsein auton takaosasta sijaitsevista suuttimista tulee savua! – Niin, näitä suuttimiahan kutsutaan ammat

Posted Images

• 1 month later...
On 29.9.2019 at 14.17, Juha Tuomola kirjoitti:

Ssin alkuviikosta asennettua uuden rannekkeen tähän (25€ plus postit) ja tänään meni oikean puolen alin nappi mykäksi 😞 Mahtaako tällaista saada korjattua polarilla? Yli 2 v vanha joten takuun alle ei taida mennä mutta olen toiveikas koska olen usein lukenut hyvää Polarin korjauskäytännöistä. 

Itellä kans reilu 2 v vanha kello, ja viikko sitten piti tilata uusi ranneke, joka tällä viikolla tulikin. Ei kovin monesta paikkaa tuota ranneketta löytynyt 😞

Tällä viikolla ilmennyt ongelmaa, että ihan tavallisilla kävelyillä mittaa ihmeellisiä yli 200 sykkeitä ranteesta, ei ole siis mitään treeniä päällä vaan ihan jatkuva sykeseuranta päällä taustalla. Kokeilen nyt olisiko tuosta akun täyteen lataamisesta ja uudelleen käynnistämisestä  apua.

Joku aika sitten piti treenin alussa sykkeitä ihan liian matalalla, sykevyö käytössä, korjaantui kun vaihdoin vyöhön patterin, mutta nyt tänään  pari viikkoa patterin vaihdosta, ja teki tuota taas, leposykkeitä näytti reilu 10min ajan vaikka syke oikeasti ihan jotain muuta... 

• 6 months later...

En ole aiemmin kiinnittänyt pahemmin huomiota kellon nousumetreihin, mutta tänään kävin rinteessä reilun tunnin sauvojen kanssa ja kello näytti 150m nousumetriä kun taas sport tracker 550m joka vastaa totuttaa. Ja katsoin aiempia treenejä niin isot on erot kyllä nousumetreissä kellon vs sport trackerin tiedoissa. Onko muilla ollut samaa ongelmaa vai alkaako kello vain tulla tien päähän joka antaa hyvän syyn laittaa grit x:n tilaukseen?

• 1 month later...
32 minuuttia sitten, Aquamigo kirjoitti:

Oletteko olleet tähän M430 -malliin tyytyväisiä? Mulla vanhempi rs300x -malli, joka riittänyt ja palvellut hyvin  lähes 10 v. 

En lähtis päivittämään. Tai no jos oikein halvalla saa niin mikä ettei. Taitaa olla viimeisiä malleja joissa rannekkeen kiinnitys oli molemmista päistä kiinteä. Sitten huomattiin että se haittaa rannesykemittausta kun kaikki ei saa automaattisesti mittaria riittävän tiukalle. Sen jälkeen kiinteät ratkaisut onkin aika hyvin hävinneet. 

28 minuuttia sitten, Seppo kirjoitti:

En lähtis päivittämään. Tai no jos oikein halvalla saa niin mikä ettei. Taitaa olla viimeisiä malleja joissa rannekkeen kiinnitys oli molemmista päistä kiinteä. Sitten huomattiin että se haittaa rannesykemittausta kun kaikki ei saa automaattisesti mittaria riittävän tiukalle. Sen jälkeen kiinteät ratkaisut onkin aika hyvin hävinneet. 

Voihan tuota käyttää myös sykevyön kanssa, se ei ole mulle kynnyskysymys. Lähinnä kiinteä gps kiinnostaa. Tuon vanha siis hajosi siinä määrin että uuden hankinta edessä

2.5 vuotta täällä palvellut juoksukellona. Toimii ja näyttää edelleen kuin uusi. Käytettyinä myynnissä näkyy yksilöitä joissa hihnan ja kellon välinen liitos "irvistää", on pettänyt tai pettämässä siis. Seppo mainitsi kaikki eivät ole saaneet hihnaa riittävän kireälle, jos ranne on kovin ohut, silloin hihnan kiristäminen kampeaa em. hihnan liitosta auki, liittyisikö tarpeeseen ylikiristää hihna.  Mulla on tavallinen miehen ranne, ei ole ollut mitään haasteita hihnan kanssa.

Jos nyt tulisi tarve ostaa uusi juoksukello, ottaisin edelleen tilalle toisen m430:n.  

• Like 1
On 14.7.2020 at 10.26, Two horses too many kirjoitti:

Mulla on tavallinen miehen ranne, ei ole ollut mitään haasteita hihnan kanssa.

Hyvin se sopi aikanaan myös omaankin ranteeseen. Oliskohan tämä ollu enemmän naisten suosiossa ja silloin on tullut enemmän tarvetta ylikiristää hihnaa.

• 2 months later...

Sama vika kuin M400:ssakin. Eniten käytetyt napit alkavat jumittaa vajaan kahden vuoden käytön jälkeen. M430:ssä on minulla 2 vuoden takuuta vielä muutama viikko jäljellä, joten täytynee yrittää.

Jos on kellosepän taidot ja välineet (0,7 mm torx muistaakseni, 000-ristipää), voi yrittää ostaa ja asentaa kuluneen tilalle uuden jousen napin alle. Voi olla että kokeilen tuon nyt 2 vuotta hyllyssä maanneen M400:n kanssa, niin on sitten joku varakello käytössä sillä aikaa kun M430 on huollossa.