Jump to content
Juoksufoorumi.fi


Arsi 69

Polar M430

Recommended Posts

On 25.1.2019 at 13.07, blueberry06 kirjoitti:

En jaksanut kahlata koko ketjua ja kysyisin tästä välistä millaisia kokemuksia teillä on hihnan kestävyydestä entä akun kestävyydestä GPS tiuhimmalla asetuksella päällä? Entä onko kellään vertailukohtaa GARMIN forerunner 35 lähinnä sykemittauksen tarkkuudessa=? Voiko kummmankaan mallin syketarkkuutta parantaa vyöllä?

 

Oletko varma, ettei rannemittaus toimi sinulla riittävän tarkasti? Itse olen juossut muutaman lenkin kahdella mittarilla; M430 on mitannut pulssin ranteesta ja toinen mittari sykkeen vyöllä. Olen lenkin jälkeen verrannut molempien raakadatoja, ja tasavauhtisella lenkillä rannemittauksen ja sykevyön arvot ovat hyvin lähellä toisiaan. Ylämäissä voi nähdä, että rannemittaus reagoi hitaammin, mutta keskisykkeessä ero on ollut ±0.5 lyöntiä.

 

Itse ajattelin, että rannemittaus on vain kiva kuriositeetti ja harjoittelussa käyttäisin aina sykevyötä. Testien perusteella rannemittaus toimii minulla kuitenkin varsin hyvin, joten olen käyttänyt oikeastaan pelkästään sitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minuuttia sitten, Duffman kirjoitti:

Itse ajattelin, että rannemittaus on vain kiva kuriositeetti ja harjoittelussa käyttäisin aina sykevyötä. Testien perusteella rannemittaus toimii minulla kuitenkin varsin hyvin, joten olen käyttänyt oikeastaan pelkästään sitä.

 

Ei Polarin sykevyökään anna täysin luotettavaa dataa. Itselläni varsinkin kun talvella, kun on tekninen hiihtopaita alla, niin vaikka kastelisin vyön, niin ekalla kilsalla se näyttää ihan vääriä sykkeitä (tyyliin 170-210, vaikka juoksen hidasta pk:ta) ja lisäksi lenkin aikana aina jossain vaiheessa tulee joku haamusykepiikki tyyliin 216 tms.

 

Tuosta vyön käyttämisen tai käyttämättömyyden syystä minulla on eri näkemys. On nimittäin niin monta syytä, miksi harjoittelussa ei pidä mukana vyötä, joten se rannesykemittari mahdollistaa ylipäätänsä sykedatan saamisen, mitä muuten ei saisi. Yksi syy on se, että kun salille lähtee, niin vyötä ei jaksa tai muista ottaa mukaan. Niinpä juoksumatolta ja ryhmäliikunnoista ei tule välttämättä mitään sykedataa, vaikka se kovempien harjoitusten osalta olisi ihan kiva. Toinen ongelma on se, että ainakin mulla nahka kuluu rinnasta veke. Yhtenä kesänä se meni niin verille lämpimällä säällä, että nahka on ollut sen jälkeen jotenkin ohut siitä kohdasta. Nyt vyötä ei tarvitse käyttää kuin kerran vähän hikisemmissä olosuhteissa, niin se on taas kauttaaltaan verinen tuosta vyön kohdalta. En siis missään tapauksessa käyttäisi vyötä joka harjoituksessa. Se on kätevämpää ja myös mukavampaa (kun suihkussa käyminen ei satu niin paljon), jos sykkeen saa harjoituksessa ranteesta ja jos se näyttää sykkeen edes sinnepäin, on se riittävän tarkkaa dataa. Sykkeet vaihtelevat muutenkin päivittäin, joten en lue niitä kuin piru raamattua. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 12.2.2019 at 09.28, Baltsu kirjoitti:

 

Ei Polarin sykevyökään anna täysin luotettavaa dataa. Itselläni varsinkin kun talvella, kun on tekninen hiihtopaita alla, niin vaikka kastelisin vyön, niin ekalla kilsalla se näyttää ihan vääriä sykkeitä (tyyliin 170-210, vaikka juoksen hidasta pk:ta) ja lisäksi lenkin aikana aina jossain vaiheessa tulee joku haamusykepiikki tyyliin 216 tms.

 

Tuosta vyön käyttämisen tai käyttämättömyyden syystä minulla on eri näkemys. On nimittäin niin monta syytä, miksi harjoittelussa ei pidä mukana vyötä, joten se rannesykemittari mahdollistaa ylipäätänsä sykedatan saamisen, mitä muuten ei saisi. Yksi syy on se, että kun salille lähtee, niin vyötä ei jaksa tai muista ottaa mukaan. Niinpä juoksumatolta ja ryhmäliikunnoista ei tule välttämättä mitään sykedataa, vaikka se kovempien harjoitusten osalta olisi ihan kiva. Toinen ongelma on se, että ainakin mulla nahka kuluu rinnasta veke. Yhtenä kesänä se meni niin verille lämpimällä säällä, että nahka on ollut sen jälkeen jotenkin ohut siitä kohdasta. Nyt vyötä ei tarvitse käyttää kuin kerran vähän hikisemmissä olosuhteissa, niin se on taas kauttaaltaan verinen tuosta vyön kohdalta. En siis missään tapauksessa käyttäisi vyötä joka harjoituksessa. Se on kätevämpää ja myös mukavampaa (kun suihkussa käyminen ei satu niin paljon), jos sykkeen saa harjoituksessa ranteesta ja jos se näyttää sykkeen edes sinnepäin, on se riittävän tarkkaa dataa. Sykkeet vaihtelevat muutenkin päivittäin, joten en lue niitä kuin piru raamattua. 

 

Mitää rasvaa vyön kasteluun vesi kuivaa pian ja jos haluaa yön sykkeen mitata...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Talviale!

    Alennukset jopa -60%


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy