Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Polar M430


Arsi 69

Recommended Posts

4 tuntia sitten, Guest M430 kirjoitti:

Katselin että M400 oli oma valikkonsa asetuksissa näppäinäänille, mutta Polar on poistanut kyseisen valikon M430.

 

Johtuen siitä että M430 ei ole näppäinääniä.

 

Näköjään lajiprofiileissa voi laittaa vibration feedback -> off, mutta sillä ei ole vaikutusta värinään muutoin kelloa käytettäessä. Puuttuva ominaisuus, jos tuollaista ominaisuutta kaipaa.

Link to comment
Share on other sites

On 28.6.2017 at 16.26, RedPlate kirjoitti:

Johtuen siitä että M430 ei ole näppäinääniä.

 

Näköjään lajiprofiileissa voi laittaa vibration feedback -> off, mutta sillä ei ole vaikutusta värinään muutoin kelloa käytettäessä. Puuttuva ominaisuus, jos tuollaista ominaisuutta kaipaa.

No valitettavasti mun M430 kellossa on "näppäinäänet" ja haluaisin kovasti valikon mistä kytkeä sen pois päältä!

Uusin päivityskään ei tuonut asiaan ratkaisua. Polar lopulta vastasi ja ilmoitti, että selvittävät asiaa. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Salibandypelaaja

Mulla on tällä hetkellä M400, mutta nyt olen alkanut miettiä, josko sittenkin tuo M430 olisi kätevämpi rannemittauksen vuoksi. Pelaan salibandya, mutta fysiikkaharjoituksiin kuuluu juoksu/lenkkeily. Kannattaisiko vaihtaa? Tarkoitus olisi löytää kello, joka myös toiminnoillaan kannustaisi lähtemään sinne lenkille.

Link to comment
Share on other sites

On 11.7.2017 at 14.41, Guest Salibandypelaaja kirjoitti:

Mulla on tällä hetkellä M400, mutta nyt olen alkanut miettiä, josko sittenkin tuo M430 olisi kätevämpi rannemittauksen vuoksi. Pelaan salibandya, mutta fysiikkaharjoituksiin kuuluu juoksu/lenkkeily. Kannattaisiko vaihtaa? Tarkoitus olisi löytää kello, joka myös toiminnoillaan kannustaisi lähtemään sinne lenkille.

Minä vaihdoin M400-->M430 ja olen ollut tyytyväinen. En pitänyt Sykevyötä hankalana aiemmin mutta kyllä tämä on kätevä kun kiristää vaan kellon yhen napsun tiukemmalle ja eikun lenkille. :) Äänien puuttuminen on  ainoa pieni pettymys, mutta onneksi värinä paikkaa hieman. 

Link to comment
Share on other sites

Edelleen sama ongelma kaikkien ranteesta mittaavien kellojen kanssa. Talvi. Jos joskus ostan jonkun ranteesta mittaavan, kyllä tuo M400 jää silti talvikäyttöön, kun sitä näyttöä täytyy pystyä lenkin aikana myös seuraamaan. En siis edes harkitse vaihtoa, mutta aina voi täydentää kellovalikoimaa ;)

 

t. nimim. Suunto Spartan Sport ihan vaan patikkaretkiä varten

Link to comment
Share on other sites

Guest Ostaako vai eikö ostaa...

Miten luotettavasti/tarkasti M430 mittaa sykkeen ranteesta? Jostain mittarista luin, et rannemittaus valehteli sykelukemat muutaman kymmenen pykälää todellisuutta alhaisemmiksi.

Link to comment
Share on other sites

Jos nyt puhutaan juoksusta/kävelystä niin ero sykevyöhön on -+ 1 lyönti. Vedoissa voi tulla ongelmia. Pienelle osalle ihmisistä rannesykemittaus ei sovi. Luotettavuus on kuitenkin sillä tasolla että voin suositella. Jos nyt kuulut siihen pieneen osaan jolle rannesykemittaus ei sovi niin sitten vain palautat mittarin. Tai sitten käytät mittarin kanssa tavallista sykevyötä eli et häviä mitään.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Minulla on sekä Polar V700 että Polar M430. Olen käyttänyt V700:aa juostessa ja M430:tä kävelyillä. Tänään ensimmäisen kerran kokeilin mitata saman kävelyn molemmilla mittareilla samanaikaisesti.

Jos vertailukohtana pidetään V700:n mittausta sykevyön kanssa, niin tasaisella osuudella M430 näyttää täysin samaa. Matkallani oli yhdet pitemmät portaat, ja niissä V700 näytti heti sykkeen nousun. M430 alkoi näyttää nousua portaiden puolivälissä. Vastaavasti porteiden päällä V700:n mittaama syke palautui heti, kun M430 palautui hetken kuluttua. Eli M430 mittarissa on jonkinlainen suodatus muutoksille ja siksi sykkeen nopea nousu sekä lasku tulevat viiveellä. Muutoin sykemittaukset olivat puolen tunnin kävelyllä samanlaiset.

Molemmat mittasivat saman matkan ja nopeuden.

Askelmäärässä ja kaloreissa oli ehkä yllättävä ero. V700 kertoi kalorinkulutuksen olleen 159, M430 taas 181. Vastaavasti M430 laski askelmäärän isommaksi.

V700 on mielestäni ammattitason laite ja M430 on hyvä harrastustason laite. Jos M430 on löysästi ranteesta, niin sykearvot voivat olla poskellaan. Tällöin pitää ymmärtää tarkistaa mittarin paikka ja kiristää ranneketta.

Link to comment
Share on other sites

M430 tuntuu kerryttävän aktiivisuutta helpommin kuin M400. Polar flowsta tarkasteltuna päiviini on tullut keskimäärin 2h enemmän keskitason aktiivisuutta verrattuna aikaisempaan.

Link to comment
Share on other sites

Heippa! Oon miettinyt ton m430 hankkimista. Oon tähän asti käuttänyt garminin eri mittareita. Mut mua on alkanut järkyttävästi ahdistaa sykevyö, tuntuu et nykyään puristaa/hiertää koko ajan jostain tai sit jätän liian löysälle ja ei mittaa sykettä. Nykyään lähdenkin mielummin lenkille ilman sykevyötä, tulee vaan helposti mentyä vähän liian lujaa. Olisinkin kiinnostunut kuulemaan, että onko tuo rannesykemittaus toiminut hyvin? Ja kuinka tiukalla sen kellon pitää olla?.. sehän siinä seuraavaksi sitten alkaa ahdistaa.?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy