Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Millaisen juomarepun/liivin tarvitsen


Putte

Recommended Posts

Olen osallistumassa ensimmäiselle pitkälle (minulle aikakin pitkä) polkujuoksulle, NUTSin 31km matkalle. Tarvitsen selkääni jonkun repun, ei vain juomaa varten, vaan tuota pakollista tavaraa ajatellen myös.

Ajattelisin, että tuollainen liivimäinen olisi parempi, jotta se kulkisi mukana huomaamattomammin. Kaikki ylimääräinen häiritsee juostessa, esim noita juomavöitä en voi käyttää ollenkaan.

 

Salomonilla mm on noita Skin malleja, jota ainakin kuvissa mukailevat kehoa hyvin. Mutta sitten tarvitsenko juomarakon selkään, vai riittäisikö pelkästää nuo rintataskuissa olevat pehmeät pullot? Vai juuri toisinpäin, eli pullot pois ja rakko selkään? Minkälaisia kokemuksia teillä näistä on ja mitä mallia suosittelisitte. Sisälle tarvitsisi mahtua avaruuspeitto, geelejä, kokoontaittuva muki, kännykkä, jotain pientä syötävää mm.

 

Kiitos jo etukäteen.

 

Link to comment
Share on other sites

Juoman määrä (eli siis juomasäiliön tarve) riippuu merkittävästi siitä onko 31km kisassa huoltopistettä sekä säästä (kuumalla tarvitsee tietysti enemmän juomaa). Itse suosin pulloja ennen rakkoa mutta kuka tykkää mistäkin. Rakkoon saat tietysti kerralla enemmän mutta sen täyttäminen on sitten hankalampaa.

 

Jos siellä on vähintään yksi huoltopiste puolessavälissä niin itse uskaltaisin lähteä 2x500ml pulloilla matkaan.

 

Repuista itse käytän nykyäön juurikin Salomonia (selässä on ollut myös Camelback ja Inov8)

Link to comment
Share on other sites

Oliko niin, että tuolla on 31 matkalla 2 juomapistettettä..Juuma ja Konttainen. Eli pulloilla varmaan pärjää. Nesteen määrä riippuu omasta vauhdista ja lämpötilasta. Jos sinulla on hyvä käsitys siitä, minkä verran yleensä menee eri kelillä nestettä niin siitähän tuota voi arvoida, nesteen määrä per huoltoväli, kun teet jonkun aikabudjetin pisteiden välille. Lötköpullot on mukavia. Toki hitaammat (kuten ak) saavat sitten kantaa enemmän nestettä kun nopeammat [emoji52].

Salomonilta on tullut sarja uusia malleja S-Lab Set 2,6,8. Noissa on viksummat lötköpullot kun ovat isontaneet suuaukkoja. En ole tosin livenä nähnyt. Ultimate Direction löytyy myös hyviä reppuja.

Link to comment
Share on other sites

Hei, ostin juuri osprey duno 6 outnorth.fistä. sain sen perjantaina ja uskoisin sen olevan erittäin asiallinen tuota juoksua ajatellen. Hinta n 90 euroa. Olen 190cm ja sopii koko m/l erinomaisesti. Olemme samaan juoksuun starttaamassa.

Lähetetty minun K10000 laitteesta Tapatalkilla



Duro 6

Lähetetty minun K10000 laitteesta Tapatalkilla

Link to comment
Share on other sites

20 tuntia sitten, Jslope kirjoitti:


Kiitos kommenteista!

Tuo Duro 6 on ajatuksena ja hinnaltaankin oikein hyvä. Pillit etupulloissa on hyvä! Melko runsaasti kuitenkin tuota "repputilaa". Osaatko sanoa mikä käytännön ero on Duro 1,5:seen? Näyttäisi, että tuo 1,5 olisi riisutumpi malli, mutta kuitenkin painaa vähän enemmän.

 

Itse olen 176cm ja T-paitakoko S. Eli varmaan S/M passaa meikäläiselle.
 

 

Link to comment
Share on other sites

Lainaan itseäni... Eli pullot on 1.5:ssa vain 250ml per puoli. Kun 6:ssa 500ml.
BergFreunde.fi sivuilla paino on 80 enemmän 6:ssa.
 
Näistä varmaan toisen otan, mutta kumman....


Ospreyllä mielenkiintoinen koon sovitus appi, göögle playsta löytyy. Näinhän se on että duro 6ssa on melko iso säilytystila, eikä mene ultrakevyestä juomaliivistä. Mutta hinta laatu luulisi olevan sopiva ja minulle "arki" käytölle ajatellen varma ratkaisu. Taakse saa vielä vaikka vesibladderin ja
Kuusamoon voi ottaa makkaratkin matkaan jos tauon paikka yllättää[emoji12], olemmehan ns. Retkeilysarjassa.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Heräsin minäkin tähän asiaan. Pitäisi löytää vaimolle reppu/liivi 31km karhunkierrokselle. Osaisiko joku samantien ehdottaa jotain sopivaa ja säästää minulta tuntien googletuksen? Ominaisuuksia ei tarvita kuin juuri sen verran että pärjää. Kumpikaan meistä ei ole innokas sijoittamaan hirveästi taaloja yhden reissun tähden.

 

Vaimo on tuollainen perushoikka 170cm, rinnanympärys 85, pienet tissit ja nätti naama😋

Link to comment
Share on other sites

10 minuuttia sitten, Tarkki kirjoitti:

Ultimate Direction Race Vest

 

Arvoin itse juurikin tuon ja SJ Vest 3.0:n välillä, ja jälkikäteen onneksi valitsin SJ Vestin, tuo TO on _todella_ minimalistinen. Vaikka riittäisi varmaan lyhyelle matkalle, on se nyt kiva että sinne mahtuu treenilenkillä vaikka sadetakki mukaan tai jotain evästä tms. Eikä tuo SJ todellakaan mikään liian iso ole millekään matkalle.

Link to comment
Share on other sites

39 minuuttia sitten, Tarkki kirjoitti:

Ultimate Direction Race Vest

- käy lyhyemmälle matkalle

- todella kevyt

- tulee käytettyä normi pitkiksillä

 

Vanhaa mallia saa vielä tarjouksesta... mukana reppu ja 2 lötköpulloa.

Koko setti pullojen hinnalla. 😉

 

https://www.ultimatedirection.fi/tuote/to-race-vest-3-0/

 

Ei varmaan huono. Jää tuossakin hintaa mutta maksaahan nuo. Aloin vähän selailemaan ja osui tällainenkin ison alennuksen tuote silmiin. Ihan overkill tuohon suunniteltuun retkeen mutta josko siitä olisi hyötyä myöhemminkin esim reppukäytössä.

http://www.wiggle.co.uk/ultimate-direction-peter-bakwin-adventure-vest-30/

 

Mutta eikö tossa tosiaan ole kuin yksi lötköpullo??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Lainataan vanhaa ketjua. Alkaa juoksuvyön kapasiteetti tulemaan rajalliseksi etenkin pitkäkestoisilla lenkeillä. Pitäisi saada enemmän juotavaa mukaan kun 5dl ja vieläpä mukavasti ilman hölskymisiä. Mikä se nyt olisi minimalistisin liiviversio esim 2x 5dl pulloille ja siten että saisi luurit ja muut täydennykset kätevästi mukaan. Sanotaan lenkkien keston olevan 2-3h.  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Ketjua lukevat   0 members

    • Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä
  • Kaikista tuotteista -5% koodilla SEPPO (affiliatelinkki)

     

    Screenshot 2022-10-17 at 12.33.21.png

     

     

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy