Jump to content
Juoksufoorumi.fi

LauriH (2020: 3 km - 10 km PB)

Arvostele ketju:


LauriH
 Share

Recommended Posts

Pe 10.9.

 

Matolla: Intervallit (VK2/MK1) / 60 min / 10,5 km / 5:43 min/km / 148 (77%) / 199 W

sis. 20 min vr + 5 x 3 min VK2/MK1 / 2 min + 15 min vr

 

Vedot:

 

1. 4:22 min/km / 163 / 257 W

2. 4:15 min/km / 169 / 264 W

3. 4:12 min/km / 170 / 266 W

4. 4:04 min/km / 173 / 275 W

5. 4:02 min/km / 174 / 274 W

 

Jalat oli tänään levänneen oloiset, joten eikun jotain kehittävämpää harjoitusta kehiin. Alkuperäinen ajatus oli tehdä tänään jotain maksimikestävyyttä harjoittavaa. Koska en ole paljoa tämmöisiä tehnyt viime aikoina niin aloitusvauhti oli täysi mysteeri. Sitten kun vielä ottaa huomioon, että maton asetusvauhti on jotain muuta mitä jalkapodi näyttää niin vähän meni arpomiseksi. Ensimmäiseen vetoon laitoin hitusen nopeamman vauhdin kuin viime viikolla TV-kovan lopussa (14,5 km/h). Tämä osoittautui liian kevyeksi, joten eikun lisää vauhtia ja seuraavaan vetoon nopeudeksi 15,0 km/h. Sillä pääsi nippa nappa anaerobisen kynnyksen yli joten 4. vetoon nopeudeksi 15,5 km/h ja sillä myös 5. veto. Kaiken kaikkiaan jäi vähän kevyenpuoleiseksi koko harjoitus, mutta turvallisempi se näin päin on. Ensi kerralla tietää paremmin mistä nopeudesta lähteä liikkeelle. Hengitys oli rivakkaa viimeisen vedon lopussa kuten kuuluu, mutta ei tässä mitään hirveää tuskaa vielä päässyt kokemaan.

Link to comment
Share on other sites

Su 12.9.

 

TV-pitkä (PK1-2) / 1 h 35 min / 16,6 km / 5:45 min/km / 138 (72%) / 200 W

 

Vaihteeksi sateinen päivä, mutta ei onneksi liian sateinen. Juuri sopiva pidemmälle lenkille. Kierros Oulujoen molemmin puolin. Sivukorvalla kuuntelin stadionilla käynnissä olevia SM-viestejä vaikka eipä siitä ottanut tolkkua paljon. Oli hyvä kulku ja välillä sai muistutella itselle ettei päästä vauhtia nousemaan liikaa.

 

Viikko 36

 

7 lenkkiä / 6 h 16 min / 65 km

 

Kolme edeltävää viikkoa on nyt laputeltu noin 60 km/vko tasolla. Tulevina viikkoina tätä voisi yrittää hieman nostaa vaikka 70 km/vko tasolle. Ainakin pitkässä lenkissä on vielä varaa nostaa hyvinkin ja talvella hyvä tavoite voisi olla juosta vaikka 2 - 2,5 h pitkä lenkki viikottain. Sen pidempään en näe ehkä tarvetta ellei sitten intoudu maratonille harjoittelemaan. Normilenkeilläkin on varaa kasvattaa pituutta pikkuhiljaa. Tehoharjoituksia en tule ahnehtimaan, mutta yritetään pitää vaihtelun vuoksi edes yksi vauhdikkaampi harjoitus viikossa niin ei vauhdit liikaa puuroudu.

 

Luin eilen uutisista, että Oulussakin on nyt alettu järjestää parkruneja joka lauantai. Eilen järjestettiin ensimmäinen jota en valitettavasti hoksannut. Kävin heti rekisteröitymässä ja ajatuksena oli, että voisi siellä käydä säännöllisen epäsäännöllisesti juoksemassa sen 5 km reitin välillä kovempaa ja välillä hiljempaa.

Link to comment
Share on other sites

Pe 17.9.

 

Matolla: TV-kevyt (PK1) / 44 min / 7 km / 6:13 min/km / 135 (70%) / 183 W

 

Syke normaalia korkeammalla, mutta muuten fiilis aika normaali. Voi olla, että päivälliseksi nielaistu pizza ja jälkkäriksi syöty puolikas suklaalevy vaikutti asiaan. 😉 Sitä suuremmalla syyllä ihan hyvä vähän liikkua. Ylipäätään voisi olla vähän varaa karsia herkuttelua. Tai sitten pitää vaan juosta enemmän...

 

Link to comment
Share on other sites

Osallistu keskusteluun

You are posting as a guest. Jos olet jo rekisteröitynyt, voit kirjautua tästä sisään lähettääksesi vastauksen.
Huom!: Ilman rekisteröitymistä lähetetyt viestit tarkistetaan ennen julkaisua mainosrobottien yms. takia.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy