Jump to content
Juoksufoorumi.fi
j--l

Hoka One One

Recommended Posts

@vmaksi ja @sk ; mitäs suosituksia Lähettiläät antaisitte Hokalta maratonkengiksi? Reippaammissa juoksuissa käytössä parhaillaan Cavu. Tykkään niistä kovasti mutta yli 14 km juoksumatkaa en ole niillä juossut. Tracereilla olen juossut puolikkaan mutta ne tuntuvat täydelle matkalle liian heppoisilta. Treeneissä Cavu tuntuu paremmalta kengältä maratonia ajatellen, mutta se on mutua. 

Startti huhtikuussa joten ehdin ajaa uudetkin kengät sisään, Rincon?

30 minuuttia sitten, ZeroDiesel kirjoitti:

@vmaksi ja @sk ; mitäs suosituksia Lähettiläät antaisitte Hokalta maratonkengiksi? Reippaammissa juoksuissa käytössä parhaillaan Cavu. Tykkään niistä kovasti mutta yli 14 km juoksumatkaa en ole niillä juossut. Tracereilla olen juossut puolikkaan mutta ne tuntuvat täydelle matkalle liian heppoisilta. Treeneissä Cavu tuntuu paremmalta kengältä maratonia ajatellen, mutta se on mutua. 

Carbon X on hyvä maratonkengäksi mielestäni. Sopiva vaimennus ja hyvin eteenpäin vievä boogie. Kannattaa treenata näillä ennen kisaa, sillä ei ole ihan perinteinen lättäpohja, niin kropalle hyvä antaa sopeutumismahdollisuus. 

On 12.1.2020 at 12.08, ZeroDiesel kirjoitti:

Kokeile CarbonX:ää mitä FG:kin myös suositteli. Itse ainakin tykkään kovasti, onhan siinä aika erilainen tuntuma kuin muissa tossuissa. Kandee tosiaan totutella vk-treeneissä ja miksikään arkikengäksi sitä en suosittele, koska jäykän pohjansa vuoksi on jalkaterää passivoittava, mutta kisakenkänä nimenomaan asfaltilla erittäin jees! 

tunti sitten, ZeroDiesel kirjoitti:

Kiitos @ForrestG ja @sk kommenteista! Kävin Hokan sivuilla ja tämän kenkämerkin hintaluokkaan tottuneelle CarbonX näyttää kalliilta (180 €). Taidan tilata joka tapauksessa. Jäykkä pohja sopii jäykälle luonteelle:running:

Tällaisen tiedon sain, että Carbon X:ssä on eri lesti kuin muissa Hokissa. Voi toimia sama koko, mutta joidenkin täytyy ottaa puoli numeroa isompi..

hoka.thumb.jpg.34a7002e8a5412081cf5ddcfd66b6149.jpg

Olin tänään PK seudulla kisakenkiä katselemassa, koitin Carbon X:ä ja olivat todella oudot kiikut. Oon kuullu että Hokalla on kiikku vähän niinkuin se juttu mutta nuo olivat oudommat mitä osasin kuvitella 😄 Mutta koitin myös Rinconeita, ja ne tulevat olemaan mun seuraavat kengät. Ei ehkä kisakäyttöön suoraan mutta en muista koska olisi kengät heti tuntuneet omilta kun ne jalkaan pistää. Olin aiemmin tänään Vantaanjoen varrella tekemässä TV-kovan, ja jalat olivat väsyneet mutta silti näillä kengillä tuntui kuin jokainen askel soljui vaivattomasti ja ne ikäänkuin palauttivat koipia samalla. 

Koitin myös mm. Adidas Boston 8, Pegasus 36 Turbo, New balance 1500, New Balance Zante... Mitkään noista ei pelittänyt niin että ne olisin ostanut.  

Juu, niissä Carbon X malleissa on tosi raju se Hokan metarocker ”kiikkupohja”. Itseäkin oudoksuttaa aina ensimmäiset pari sataa metriä ne jalassa juostessa, mutta parin maratonin ja muutamien treenilenkkien perusteella uskallan sanoa, että kannattee kokeilla avoimin mielin :)

Osaisikohan joku Hoka-ihminen kertoa mikä malli sopisi tällaiselle kuntoilevalle perheenisälle kympille ja puolikkaalle kisakengäksi? Kuntotaso 45-50min kympillä ja puolikkaalla tunnin kauemmin. 181cm/66kg US12, ja neutraaleilla pääsääntöisesti juoksen, mutta lievästä tuestakaan ei ole haittaa  (lattajalka) kunhan ei väännä nilkkaa vinoon niinkuin Asicset.

Koskaan en ole Hokaa sovittanut, mutta muutamat mallit speksien mukaan kevyehköjä. Missä kaupassa olisi iso valikoima PKS alueella, ettei tarvitsisi ajella eri kauppoihin sovittamaan eri malleja?

On 9.2.2020 at 17.53, makez76 kirjoitti:

7 tuntia sitten, Jabbe kirjoitti:

Osaisikohan joku Hoka-ihminen kertoa mikä malli sopisi tällaiselle kuntoilevalle perheenisälle kympille ja puolikkaalle kisakengäksi? Kuntotaso 45-50min kympillä ja puolikkaalla tunnin kauemmin. 181cm/66kg US12, ja neutraaleilla pääsääntöisesti juoksen, mutta lievästä tuestakaan ei ole haittaa  (lattajalka) kunhan ei väännä nilkkaa vinoon niinkuin Asicset.

Koskaan en ole Hokaa sovittanut, mutta muutamat mallit speksien mukaan kevyehköjä. Missä kaupassa olisi iso valikoima PKS alueella, ettei tarvitsisi ajella eri kauppoihin sovittamaan eri malleja?

Itse ostin juuri Rinconit kun ne olivat kaupassa heti sopivat ja tosi kevyet. Tein tänään ensimmäisellä lenkillä niillä TV-kovan juoksumatolla. Kengät pelittivät hyvin suht kovassakin vauhdissa. 

Tammiston Intersportissa oli muutamaa mallia tarjolla, Rinconia, Carbon X:ä, Cliftonia... Jumbon Intresportissa oli myös juoksumatto mutta en kiinnittänyt Hokan mallistoon siellä enää huomiota.

Ps. Tuli kaksi päivää vanhasta selainistunnosta tuo aiemmin tehty lainaus mukaan vaikka kuinka koitin sitä "kumittaa". 

On 9.2.2020 at 22.11, Juostenulkona kirjoitti:

Huomenna posti kiikuttaa sopivasti vesikeleille hokan speedgoat 4gtx. Aa että, ja taivaalta tulee vettä.

Niin minäkin unelmoin tammikuun 7. päivästä alkaen. Facebookissa oli mainosta jostain HokaOneOneOutletista. Tilasin kahdet yht 72 USD. Kun paketista muutaman viikon päästä tuli ensimmäinen suomalainen "olen tulossa"-ilmoitus, niin siinä luki pikakirje. Ja pikkupaketti sitten tuli. Sen päällä lukee "Wallet" ja arvo 15 USD. Kiinasta tulivat. Ihan peräti 45% lupautuisivat korvaamaan. Edes se ei heille kelpaa, että korvaisivat tuon 72 USD:n ja 15 USD:n erotuksen. Ko. puljusta onkin juttua netissä. Moni on saanut sukkia. En ole pakettia avannut - koronavaaran takia, ja kun ei lompakko (vai olisiko siellä sittenkin sukat, tai huivi) kiinnosta. Onneksi en tilannut kalliimpaa. Tämäkin ketuttaa ihan riittävästi. Pankki ei ole vastannut, kun olen netissä asioinut ja kysynyt, voisiko tässä olla apua siitä, että maksoin Visalla.

7 tuntia sitten, KoetusMaksimus kirjoitti:

Niin minäkin unelmoin tammikuun 7. päivästä alkaen. Facebookissa oli mainosta jostain HokaOneOneOutletista. Tilasin kahdet yht 72 USD. Kun paketista muutaman viikon päästä tuli ensimmäinen suomalainen "olen tulossa"-ilmoitus, niin siinä luki pikakirje. Ja pikkupaketti sitten tuli. Sen päällä lukee "Wallet" ja arvo 15 USD. Kiinasta tulivat. Ihan peräti 45% lupautuisivat korvaamaan. Edes se ei heille kelpaa, että korvaisivat tuon 72 USD:n ja 15 USD:n erotuksen. Ko. puljusta onkin juttua netissä. Moni on saanut sukkia. En ole pakettia avannut - koronavaaran takia, ja kun ei lompakko (vai olisiko siellä sittenkin sukat, tai huivi) kiinnosta. Onneksi en tilannut kalliimpaa. Tämäkin ketuttaa ihan riittävästi. Pankki ei ole vastannut, kun olen netissä asioinut ja kysynyt, voisiko tässä olla apua siitä, että maksoin Visalla.

Netissä on tällä hetkellä eri kenkämerkeistä lukuisia huijaus-sivustoja. Kahdet uudet Speedgoat 4gtxt hintaan 72dollaria... Mikä firma myisi netissä 160euron kenkää 36dollarilla?

Luotettava tilaa mm:

Intersportin verkkokauppa

Scandinaavian Outdoorin verkkokauppa

https://scandinavianoutdoor.fi/hoka/kengat/polkujuoksujalkineet/speedgoat-4-gtx/

Kivijalkakaupat

Sekä

https://www.hokaoneone.eu/en/fi/home/

Niin voi saada muutakin kuin sukkia. 

Suomen maahantuojalta voi tarkistaa jos näkyy halpoja tarjouksia netissä ja pohtii tuleeko mahdollisesti huijatuksi lähettämällä viestiä:

HOKA Facebook

Tai

https://instagram.com/hokaoneonesuomi?igshid=6751oe69jdp6

• Thanks 1

18 tuntia sitten, Jabbe kirjoitti:

Osaisikohan joku Hoka-ihminen kertoa mikä malli sopisi tällaiselle kuntoilevalle perheenisälle kympille ja puolikkaalle kisakengäksi? 

CarbonX on ehdottomasti suositukseni kisakengäksi. Niillä pitää oppetella juoksemaan, niin ovat muikeat jalassa.

Rincon on suht Ok. Periaatteessa voisin jopa harkita maratonin juoksemista Mach2 (taitaa nykyisin jo olla mach3) kengällä. Ainakin äärettömän hyvä yleiskenkä maantielle.