Jump to content
Juoksufoorumi.fi

r
j--l

Hoka One One

Recommended Posts

Kysymys teille Rinconeista (tai ehkä Hokista yleisesti). Minulla on nyt ekat Hokat (Rinconit) rotaatiossa, ja kenkä istuu muuten hyvin, mutta toisen jalan päkiän sisäpuoli hankaa hieman epämiellyttävästi muutaman kilometrin jälkeen. En tiedä onko tämä sisäänajosta kiinni, vasta 40km juostu näillä nyt.

Kiinnostaisi kuitenkin jos täällä on muita vastaavia kokemuksia, ja miten on(ko) korjaantunut? Voi olla että päkiän kohdalla hieman leveämpi jalka, etenkin siinä vaiheessa kun jalka osuu maahan ja leviää hieman. Askellus (ainakin pohjakulumien perusteella) on suht samantyyppistä molemmilla jaloilla. Ei oikeastaan missään muissa kengissä ollut tätä ongelmaa, ja niitäkin tullut kokeiltua laidasta laitaan.

Olen kovasti tykastynyt Hokan Cavu malliin. Kaipaisin kuitenkin vahan enemman vaimennusta kengan etu-osaan. Mika olisi siis taman Cavun:n serkku ? Varsinkin kantapaan seudulla en varsinaisesti sita vaimennusta kaipaa (muuten rupee yleensa tuntumaan liian pehmeilta), mutta etu osassa on Cavut vahan kovat pitemmilla matkoilla.

Ei muuten pakko olla Hoka, jos joku muu sopisi kuvaukseen...

Mita sanoo raati ?

tunti sitten, Miska kirjoitti:

Kävin kaupassa vähän hypistelemässä, ja olisiko Rincon cavun tyyppinen, mutta enemmällä vaimennuksella? En päässyt kokeilemaan...

Se on kuulemma Clifton 1:n tyylinen. Minusta ei oikein minkään muun Hokan tyylinen, vaan ihan omanlaisensa. Ainoa kenkä, minkä itse olen löytänyt, joka minusta voisi olla samassa kategoriassa kuin Rincon, on New Balance Beacon. Toki Beacon tuntuu vielä pehmeämmältä. 

• Thanks 1

Nyt olen itsekin testaillut EVO Speedgoatia muutamat lenkit ja onhan se sama tuttu Speedgoat kevyempänä.

EVO Speedgoatin painosta näyttää olevan epäselvyyksiä kun Hoka itsekin listaa sille 9.9oz = 281g sekä US että EU saiteilla, mikä on väärin. Todellinen standardipaino on luultavasti 9.3oz (263g) niinkuin running warehouse kertoo, sillä oma US 9.5 kenkäni painaa 9.4oz (267g).

Mutta itseäni kiinnosti myös mitä EVO Speedgoat painaa tulevissa märissä syyskeleissä, joten punnitsin erot Speedgoat 2:een ja Torrenttiin testivideolle: https://youtu.be/6Pv0jrruP0Q

EVO Torrenttia odotellessa... ;-)

Kavin kaupassa Rinconeita kokeilemassa. Hyvilta tuntu. Ihan sellaiset kun olin halunnut. Saman tyylinen juoksutuntuma kun Cavuissa, mutta vahan enemman vaimennusta.

Ja sitten tuli pieni Imelda Marcos hetki, kun kokeilin myos Clifton Kutosia, ja nekin sitten tuli mukaan kotiin.

Nyt on sitten vaimennusta kooissa S, M, ja XXL.

• Like 1

On 23.8.2019 at 14.06, jtv76 kirjoitti:

Tässä ketjussa tietysti hokan mannekiinit kehuu vain kenkiä mutta omalta kohdalta kokemus clifton 6:sta oli ihan järkyttävät kengät. Enpä ole moisilla kiikulaudoilla juossut, nilkat ja polvet kipeyty. 5 lenkkiä juoksi ja laitoin vahingon kiertämään

Liekö kaikki mallit saman tyylisiä?

Cliftonit on tosiaankin aika järkyt kengät. Niissä on tuo kiikkuslautaefekti, niiden kanssa melken kaatuu kun kävelee 😄. Oma ongelmani on lestin sopimattomuus, ne puristavat päkiästä. Eilen bongasin XXl:stä wide-mallin, mutta sekin tuntui kapealta, vaikka koitin ylikokoista mallia. Paska kenkä!

Mutta koska halusin niin kovasti Hokat, joita kaikki isot pojat tuntuvat käyttävän, kokeilin sitten Rinconia jalkaan ja kappas, tuntui paljon paremmalta! Ehkä minustakin tulee kohta iso poika.

• Like 2
  • Haha 2

7 tuntia sitten, puujalka kirjoitti:

Cliftonit on tosiaankin aika järkyt kengät. Niissä on tuo kiikkuslautaefekti, niiden kanssa melken kaatuu kun kävelee 😄. Oma ongelmani on lestin sopimattomuus, ne puristavat päkiästä. Eilen bongasin XXl:stä wide-mallin, mutta sekin tuntui kapealta, vaikka koitin ylikokoista mallia. Paska kenkä!

Mutta koska halusin niin kovasti Hokat, joita kaikki isot pojat tuntuvat käyttävän, kokeilin sitten Rinconia jalkaan ja kappas, tuntui paljon paremmalta! Ehkä minustakin tulee kohta iso poika.

Jännää, ku itsellä Rinconit tuntuvat kapeammalta kuin Cliftonit. Ja onhan cliftonit aika kiikkukengät, mut niihin tottuu aika pian.

On 23.8.2019 at 14.23, ruiskarhu kirjoitti:

Mulla on Clifton 5sia kaksi paria ns. mättökenkinä. Menee muitten kenkien sekaan, mutta ei noilla paljon määrää kärsi lyhyessä ajassa juosta. Ainoat kengät, joilla polvet on ikinä kipeytynyt.

Laitetaan myös oma kokemukseni Clifton 5:stä. Myös minulla noilla juoksu tuntuu polviin. Sinänsä pidän lievästä rocker-pohjasta kengän päissä, mutta Clifton 5:ssä pohja saisi mielestäni kaareutua vain päistä ei kengän koko matkalta. Muutenkin tuntuvat painosta huolimatta raskalta juosta.

Minun kohdalla kyse ei ole ainakaan tottumattomuudeta matalaan droppiin, koska juoksen suuren osan lenkeistä 0-dropin kengillä

Jokunen kerta nyt tullut juostua Rinconeilla. Pari kertaa hitaasti pitkiksia, ja tanaan nopeampi rundi. Hyvilta tuntuvat edelleen, molemmissa "moodeissa".

Sita olen vahan ihmetellyt, etta Rinconeilla Akilles-janteeni ei oireile melkein yhtaan kun taas Nike Zoom Fly FK-tossuilla se tuntui vahan kipealta. Tata en oikein ymmarra, kun Hokassa on vahemman droppia kun Nikessa (5mm vs 10mm). Olen usein lukenut, etta mita enemman droppia, sita vahemman Akilles rasittuu.

Mutta en valita, pitanee vahentaa Niken kayttoa, ja menna Hokilla jonnin aikaa, josko Akilles tykkaisi tasta...

31 minuuttia sitten, Miska kirjoitti:

Sita olen vahan ihmetellyt, etta Rinconeilla Akilles-janteeni ei oireile melkein yhtaan kun taas Nike Zoom Fly FK-tossuilla se tuntui vahan kipealta. Tata en oikein ymmarra, kun Hokassa on vahemman droppia kun Nikessa (5mm vs 10mm). Olen usein lukenut, etta mita enemman droppia, sita vahemman Akilles rasittuu.

Omien kokemusten mukaan kannattaa kokeilla mahdollisimman kiertojäykkiä kenkiä, jos akillekset vaivaa. Lisäksi kannattaa varmistaa ettei kenkä suoranaisesti hankaa jännettä. Ei se välttämättä pelkkä droppi ole mikä vaivaan vaikuttaa. Voi olla myös joku muuten huomaamattoman pieni sivuttainen virheliike. Omat pitkällinen akillesvaivat hellitti samoihin aikoihin kun aloin käyttää Cliftoneita.

• Thanks 1

Arpajaisvoittona backyard ultrasta voitettu hoka lahjakortti lähti tänään lunastukseen. Palvelu oli kyllä hyvää langan toisessa päässä, polkujuoksukenkiä en ottanut, koska niitä on tuolla kaapissa 4 käyttämätöntä pari vaikkakin muuta merkkiä ja vielä kierrossakin on kolme paria. Päädyin sovittelun jälkeen Rinconeihin. Nuo saattaa jäädä talvenajaksi mattojuoksukengiksi, mutta kenkä tuntui todella hyvältä jalkaan. Hypistelin kaupassa uutta challenger atr5 ja se vaikutti, kyllä todella mielenkiintoiselta kengältä. Vai onko tuo nyt uusi? Minulle se on 🙂 Edelliset hokan kengät oli speedgoat ykköset, eli ehkä nyt oli hyvä hetki voittaa arpajaisissa ja antaa kengille uusi mahdollisuus. 

• Like 1

On 11.9.2019 at 20.49, Miska kirjoitti:

Ei kai se noin suoraviivaista ole, ellei sitten juokse kaikki lenkkejään matolla tai kentällä. Luonnollinen maastonvaihtelukin muuttaa "droppia" jatkuvasti.

• Thanks 1