Jump to content
Juoksufoorumi.fi

j--l

Hoka One One

Recommended Posts

On 22.7.2019 at 12.26, jartukka kirjoitti:

Nyt tuli vielä ostettua Clifton6:set pitkiksille ja jännä, että piti ottaa puoli nroa isommat kuin kuukausi sitten ostetut Rinconit. 

Toi on kyllä jännä. Riippuu varmaan jalan mallista. Yleinen konsensus on kai ollut, että Rincon olisi hieman pienempi kuin Clifton. Itse en edes tiedä, koska käytän Rinconeissa kengän luonteen vuoksi ohutta sukkaa kun taas Cliftoneissa menee vähän paksumpi perussukka. Mä oon ajatellut sitä, että voisin alkaa mitata noita liikkeissä, mutta se vaatisi sellaisen työntömitan missä ei ole vartta. En tiedä onko kukaan sellaista työkalua suunnitellut, millä sen sisämitan voisi mitata. Pohjallinen kertoo toki jotain, mutta kaikissa kengissä niitäkään ei saa irti. Päällisen paksuus ja muutkin vaikuttavat sisämittaan. 

Itselläni on yleisesti ottaen Hokassa suhteessa varmaan vähän pienempi koko verrattuna esim. Nikeen tai adidakseen, koska niiden kenkien malli on kärjestä pullea, eikä se ole matala. On tossuja missä pitää olla iso koko, koska kärki saattaa laahata kynsien päällä ja sitten sellaisia, joissa kärjen kapeus aiheuttaa tarpeen hankkia isompi. Hokat ovat pyöreäkärkisiä. 

Kuvissa pohjat Rincon 270km ja Clifton 535km. Itselle kyllä vaimennus on tärkeämpi kuin pohja. En usko nimittäin, että pohjat ihan puhki kuluvat niin, että nahka lähtisi jalkapohjista. 😊

Tuli muuten mieleen että täytyy kirjoittaa vertailu Rincon, Clifton ja Mach, koska nyt pikkuhiljaa kyllä hahmottaa hyvin ne erot. 

PSX_20190822_104512.jpg

PSX_20190822_104610.jpg

Nyt blogissa vertailu Hoka Rincon vs. Mach 2 vs. Clifton 6. Kengillä juostu parista riippuen 280-554 km. Menevät kaikki vähän sillai limittäin ja jotta pystyisi hahmottamaan asiaa paremmin, lähdin liikkeelle käyttötarkoitus edellä eli pohdin jokaista mahdollista käyttötarkoitusta ja hain siihen parhaan vaihtoehdon. @vmaksilta kuulisin mieluusti kommentin

https://baltsu.wordpress.com/2019/08/23/250-km-rincon-vs-clifton-6-vs-mach-2-mika-hoka-kenka-millekin-lenkille/

2 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Nyt blogissa vertailu Hoka Rincon vs. Mach 2 vs. Clifton 6. Kengillä juostu parista riippuen 280-554 km. Menevät kaikki vähän sillai limittäin ja jotta pystyisi hahmottamaan asiaa paremmin, lähdin liikkeelle käyttötarkoitus edellä eli pohdin jokaista mahdollista käyttötarkoitusta ja hain siihen parhaan vaihtoehdon. @vmaksilta kuulisin mieluusti kommentin

https://baltsu.wordpress.com/2019/08/23/250-km-rincon-vs-clifton-6-vs-mach-2-mika-hoka-kenka-millekin-lenkille/

Oon tällä kertaa vähän heikko antamaan omaakaan mielipidettä kun Rinconilla en ole juossut metriäkään, Clifton 6:lla 125 km ja Mach 2:lla 113 km 😉 En siis näköjään pahemmin sileällä hölkkää. 

Ulkokäytön osalta varmaan aika moni on kanssasi ihan samaa mieltä, itsekin Mach 2:n ja Cliftonin osalta.

22 minuuttia sitten, vmaksi kirjoitti:

Oon tällä kertaa vähän heikko antamaan omaakaan mielipidettä kun Rinconilla en ole juossut metriäkään, Clifton 6:lla 125 km ja Mach 2:lla 113 km 😉 En siis näköjään pahemmin sileällä hölkkää. 

Heh, okei. Oisin lisännyt tuohon myös Henryn, mutten ollut enää varma, kirjoitteleeko foorumille. 

Tässä ketjussa tietysti hokan mannekiinit kehuu vain kenkiä mutta omalta kohdalta kokemus clifton 6:sta oli ihan järkyttävät kengät. Enpä ole moisilla kiikulaudoilla juossut, nilkat ja polvet kipeyty. 5 lenkkiä juoksi ja laitoin vahingon kiertämään

Liekö kaikki mallit saman tyylisiä?

• Like 2

Just now, jtv76 kirjoitti:

Clifton on aika ääripään kenkä Hokan nykymallistossa ja jakaa varmasti mielipiteitä. Esim. nuo molemmat muut Baltsun mainitsemat on juoksutuntumaltaan enemmän "normaalin" lenkkarin oloisia. 

• Like 1

5 minuuttia sitten, jtv76 kirjoitti:

Tässä ketjussa tietysti hokan mannekiinit kehuu vain kenkiä mutta omalta kohdalta kokemus clifton 6:sta oli ihan järkyttävät kengät. Enpä ole moisilla kiikulaudoilla juossut, nilkat ja polvet kipeyty. 5 lenkkiä juoksi ja laitoin vahingon kiertämään

No itse en ole minkään merkin mannekiini, mutta omalta kannaltani Clifton 6 on ollut hyvä pitkiskenkä. Sen huonona puolena on se, ettei niillä voi oikein juosta väsyneillä jaloilla ainakaan silloin kun kengät ovat uudet. Ne vaativat aggressiivista juoksutyyliä ja vauhti pitää saada päälle, mutta omalla kohdalla 15-36km lenkit about 4.20-5.00 min/km ovat toimineet todella hyvin. Jos meinaa, että ne ovat kiikkulaudat, astuu todennäköisesti väärässä asennossa maahan. 

10 minuuttia sitten, jtv76 kirjoitti:

Mulla on Clifton 5sia kaksi paria ns. mättökenkinä. Menee muitten kenkien sekaan, mutta ei noilla paljon määrää kärsi lyhyessä ajassa juosta. Ainoat kengät, joilla polvet on ikinä kipeytynyt.

Nilkka saattaa mulla kipeytyä kyllä uudentyyppisistä kengistä, jos juoksen useampana päivänä samoilla tossuilla. Luulen, että se johtuu dropin muutoksesta. Tapahtuu monilla eri merkeillä. Sitten kun on juossut pari viikkoa, ei tule enää mitään. Polven kanssa ei ole ollut kengistä aiheutuvia ongelmia koskaan.