Jump to content
Juoksufoorumi.fi

j--l

Hoka One One

Recommended Posts

11 tuntia sitten, ZeroDiesel kirjoitti:

Kiitos @sk, kengät kuvauksesi perusteella juuri sellaiset kuin tarvitsen. Tracerit hiukan liian kevyet ja sitten onkin vain pk-kenkiä valikoimissa. 

Tulis vaan pian postiin ja pääsis kadulle testaamaan. Toivottavasti HOKAn kokotaulukko identtinen mallista riippumatta.

Kuten vmaksi totesi, niin Cavut on kyllä Tracereita kevyemmät kengät. 

12 tuntia sitten, vmaksi kirjoitti:

IMHO Cavu ja Cavu 2 on kyllä vielä reilusti kevyempi kuin Tracer. Niin painoltaan kuin vaimennukseltaankin. Suosittelisin kokeilemaan Mach 2. Sillä juoksen itse nykyisin nopeammat sileän lenkit. Tosin mun tapauksessa se ei ole kauhean nopeasti, mutta välillä nyt alle nelkkuakin 😉

niin ja Cavu sekä Cavu 2 poikkeavat vielä keskenäänkin toisistaan. Itse suosittelisin ehkäpä Rinconia (vaikken olekaan kenkää edes nähnyt) tuohon tarkoitukseen. Senhän pitäisi olla edullisempikin kuin Mach.

Mulle Mach 2 on erittäin hyvä juoksumattokenkä, mutta en tällä hetkellä harkitse edes sitä ulos. Vaimennus tuntuu napsun liian napakalta sitä ajatellen, että lähtisin pitkiksiä sillä tekemään. Kovempivauhtisiin lyhyempiin lenkkeihin puolestaan haluan sellaisen kengän, jossa tuntuma alustaan on parempi ja joka on "tiukempi" jalassa mutkiin. Ehkä esim. Carbon Rocket voisi toimia (jossa on puolestaan liian vähän droppia mulle pitkille matkoille), mutta toisaalta ihan joku ihan perus Nike Zoom Elite esimerkiksi on loistava siihen tai vaikkapa Addun Adios tai Boston. Ehkä Carbon X tulee olemaan sellainen, mitä alun perin luulin uuden Machin olevan. Samaan hengenvetoon on sanottava, että Mach 2 on todella hyvä tossu juoksumatolle ja laitan tänä iltanakin ne jalkaan. Tulee nimittäin takatalvi ja sadetta sen verran, että on palattava sorvin ääreen eli matolle ja siellä noilla tossuilla voi juosta kaikenlaisia lenkkejä. Samalla tulee 200 km sille parille mittariin. Se on tosiaan makuasia, mutta itselle nopeammissa sileän lenkeissä (jos jätetään nopeammat pitkät pois laskuista) on tärkeää se, että tunnen jalkapohjassa jollain tavalla sen alustatuntuman. Sitä on hankala selittää, mutta monet varmaan ymmärtävät mitä se tarkoittaa. Siihen tuntumaan jos pystyy yhdistämään hyvän päkiävaimennuksen, niin sitten ollaan aika hyvässä tilanteessa. Zoom Elite 9 oli just sellainen. Sen sijaan esim. uudessa NB 890v7:ssa vaimennus on vähän liian kova. Pieniä nyansseja tietysti, mutta jotenkin on muodostunut sellainen ajatus, millaiset ominaisuudet pitäisi olla minkäkin tyyppiselle lenkille ja jokaisella juoksijalla on sitten tuon suhteen omat preferenssinsä.

Sinun viljelemä lähettiläs on muuten harvinaisen tyhmä sana. Keksikää joku uusi sana ottaen mallia vaikkapa Huuhkajista. Jotenkin diggaan esim. siitä Hoka Aggies -nimestä. Kun kelit vähän lämpenee, aion tehdä yhden Hoka Aggies -treenin radalla. Raportoin siitä sitten erikseen.

Yleisesti ottaen Hokalla on nyt hyvä tekemisen meininki innovaatioiden suhteen. Alkaa olla ehkäpä jopa mielenkiintoisin kenkämerkki, koska uutta vähän erilaista mallia tulee koko ajan ulos.

25 minuuttia sitten, Grendel kirjoitti:

Ja Cliftonista puheenollen; löytyykö jostain pk seudulta leveää mallia?

Mikonkadun Intersportista löytyy. Lieneekö Suomen ainoa kivijalka, missä on Hokan Widejä hyllyssä? Mutta sielläkin oli viimeksi vain Cliftonia leveänä.

Joku aika sitten kerroin, että tilasin sokkona Hoka ATR Widet Cliftonien perusteella. Testasin siis Cliftonin leveitä jalkaan ja ne olivat hyvät. Tämän perusteella sitten ATR:t tilaukseen, kun leveitä ATR:iä ei ole kivijalasta saatavilla.

Lesti on molemmissa hyvinkin samanlainen, eli sopii jalkaan hyvin. Mutta toeboxissa on selkeähkö ero. Cliftonissa pikkuvarpaan puoleinen toeboxin "sivuseinä" lähtee pohjasta melko suoraan ylöspäin, kun taas ATR:ssa se lähtee kaartamaan melko voimakkaasti viistoon. Ja tämä viistous syö varpaiden leveystilaa. Eli Cliftoneissa mun pikkuvarpaille oli hyvin tilaa, kun taas ATR:ssä pikkuvarpaiden "ulkoyläkulmat" osuvat hiukan ikävästi toeboxiin.

Otin pari kuvaa tätä juttua havainnollistamaan. Cliftoneja mulla ei valitettavasti kaapissa ole, joten otin verrokiksi Asicsin Alpinet ja North Facen Ultra Endurancet. Näissä molemmissa toeboxin pikkuvarpaisen puoleinen sivuseinä lähtee nousemaan suoraan ylöspäin ja sitten kaartaa isolla säteellä vaakatasoon. Kun taas keskimmäisenä kuvassa olevassa ATR Widessä lähdetään heti viistosti kohti toeboxin yläosaa.

Katsotaan, jos kangas muokautuu varpaiden kohdalta, mutta yleensä näin ei käy. Pitkiksiä näillä ei vielä uskalla juosta, mutta ehkä se on muutaman lyhyemmän lenkin jälkeen mahdollista.

Screenshot_2019-05-02 Valokuva - Google Kuvat(1).png

Screenshot_2019-05-02 Valokuva - Google Kuvat.png

• Like 1

29 minuuttia sitten, HelppoHeikki kirjoitti:

Mikonkadun Intersportista löytyy. Lieneekö Suomen ainoa kivijalka, missä on Hokan Widejä hyllyssä? Mutta sielläkin oli viimeksi vain Cliftonia leveänä.

Ja Inter Sportissa on Plussa-kortilla -20% 5.5 asti. Stadiumissa alennus on tällä viikolla jopa 25%, mutta heillä tosiaan ei ole kuin normilestiä, ei widea.

2 tuntia sitten, Baltsu kirjoitti:

Yleisesti ottaen Hokalla on nyt hyvä tekemisen meininki innovaatioiden suhteen. Alkaa olla ehkäpä jopa mielenkiintoisin kenkämerkki, koska uutta vähän erilaista mallia tulee koko ajan ulos.

Lähettiläät tekee hyvää työtä! Ja tehdas kehittää tuotteitaan.

2 tuntia sitten, sk kirjoitti:

Kuten vmaksi totesi, niin Cavut on kyllä Tracereita kevyemmät kengät. 

Hmm... Tracer 1 miesten koko US 9,5 punnittu paino 196 g. Cavu valmistajan mukaan US 9 231 g. Onko Tracer 2 tosiaan noin paljon ykköstä painavampi?

18 minuuttia sitten, X-Caliber kirjoitti:

Hmm... Tracer 1 miesten koko US 9,5 punnittu paino 196 g. Cavu valmistajan mukaan US 9 231 g. Onko Tracer 2 tosiaan noin paljon ykköstä painavampi?

Hoka ilmoitti aikanaan Tracer 1 painoksi koossa 42 2/3 198 grammaa ja Tracer 2:lle 218 grammaa. Nyt Hokan nettisivuilla on paino kakkoselle 235g, mikä tuntuu virheellisellä. Ei se voi painaa niin paljon. 

tunti sitten, X-Caliber kirjoitti:

Minulla käytössä nimenomaan Tracer 1 -versiot ja siksi ajattelin saavani hiukan painavamman & tukevamman parin.

1 minuutti sitten, ZeroDiesel kirjoitti:

Minulla käytössä nimenomaan Tracer 1 -versiot ja siksi ajattelin saavani hiukan painavamman & tukevamman parin.

Tracereita en omista, mutta olen testannut, joten niiden tarkkaa painoa en tiedä, mutta tuntemukseni mukaan Cavu2:set ovat kevyemmät kengät ja tukevat ne eivät missään nimessä ole, vaan päinvastoin. 

Esimerkiksi Adios Boost painaa mun koossa noin 185 g, samoin Hoka Carbon Rocket 185 g ja Cavu2 noin 165 g. 

Just now, sk kirjoitti:

Tracereita en omista, mutta olen testannut, joten niiden tarkkaa painoa en tiedä, mutta tuntemukseni mukaan Cavu2:set ovat kevyemmät kengät ja tukevat ne eivät missään nimessä ole, vaan päinvastoin. 

Esimerkiksi Adios Boost painaa mun koossa noin 185 g, samoin Hoka Carbon Rocket 185 g ja Cavu2 noin 165 g. 

aivan Cavu 2 onkin kevyt. 204 grammaa koossa 42 2/3 vs. 227 g Cavu 1. Se keveni siis selkeästi täksi vuodeksi ja nyt se on ehkä enemmän oikea juoksukenkäkin. Mä en tajunnut oikein sitä ykkösmallia, mitä Hoka yritti tehdä sillä. Se oli kova, mutta suhteessa painava. 2 on pehmeämpi ja kevyempi. Oliko se Cavu 1 tarkoitettu lifestylekengäksi tai joksikin malliston lähtöhintamalliksi tms., mutta en tiedä ketään, kuka siitä piti. Se ei ollut Hokan oloinen. Toi kakkonen on varmaan ihan hyvä jollekin kevyemmille lenkeille tai juoksumatolla tai salille, jos haluaa kevyen tossun. Joku kevyt tunnin lenkki, toimii varmaan hyvin. Lisäksi se Cavu 2 on varmaan Hokan kaunein kenkä, kun siinä on niitä värityksiä aika lailla laidasta laitaan valittavissa, joten ne voi ottaa vaikkapa lomamatkalle mukaansa.