Jump to content
Juoksufoorumi.fi

j--l

Hoka One One

Recommended Posts

@vmaksi ainakin osannee vastata.

Tekisi mieli Evo Mafatea, mutta sitä ei taida täältä Turun seudulta löytyä.  Kysymys kuuluukin, että miten tuon mallin koko suhtautuu muihin Hokiin?  Mulla on kaikki kengät US9 (myös Clifton 3 ja 4), mutta Speedgoat 2 poikkeuksellisesti US9,5 kapeahkosta kärjestä johtuen.  Noudatteleeko tuon Evo Mafaten koko siis enempi normimitoitusta vai pitäisikö mennä tuolla SG2:n koolla?

Valistunut arvaus, että koko on lähellä Clifton 5:n kokoja. Se muoto on aika samantyyppinen. Mulla on kaikki Hokat kanssa US 9, joita olen kokeillut, paitsi Clayton 2, joka piti vaihtaa ½ numeroa isommaksi, kun se oli niin lyhyt malliltaan.

tunti sitten, Teemu S kirjoitti:

@vmaksi ainakin osannee vastata.

Tekisi mieli Evo Mafatea, mutta sitä ei taida täältä Turun seudulta löytyä.  Kysymys kuuluukin, että miten tuon mallin koko suhtautuu muihin Hokiin?  Mulla on kaikki kengät US9 (myös Clifton 3 ja 4), mutta Speedgoat 2 poikkeuksellisesti US9,5 kapeahkosta kärjestä johtuen.  Noudatteleeko tuon Evo Mafaten koko siis enempi normimitoitusta vai pitäisikö mennä tuolla SG2:n koolla?

Evo Mafatea pitäisi löytyä Suomesta Varuste.net:stä ja 4Runnersista. Toki niistä kumpikaan ei siellä Turun seudulla ole. Mulla on siitä sama koko kuin muistakin Hokista, eli suosittelisin sulle tuota Cliftonin kokoa US9. On leveämpi ja muutenkin tilavampi kenkä kuin SG2. 

• Thanks 1

Juoksija-lehden perusteella aloin tiirailla noita hokan Evo carboneita. Kiitokset Makelle ja Baltsulle kenkien informaatiosta. 

Innostuin, etsin ostopaikkaa ja ikäväkseni huomasin ettei niitä oikein taida kotimaisista kaupoista löytyä. Ikinä en ole mitään ulkomaisista nettikaupoista ostanut, mutta nyt on lähellä, ellei niitä ole tälle keväälle tulossa johonkin järjellisellä etäisyydellä olevaan kauppaan. Työkseni  kiertelen kyllä Vaasa-seinäjoki-Kajaani-linjan pohjoispuolella, joten valinnanvaraa kaupoissa on kyllä. 

mitä matalaan droppiin tulee niin en ole ennenkään korkokengillä juossut.

Just now, Reissujuoksija kirjoitti:

Mitäs hokan lähettiläät @vmaksi ja @Don_Valido meinaa oman kokemuksen mukaan. Lähtisittekö Torrenteilla karhunkierroksen täydelle matkalle, vai onko tarkoitettu huomattavasti lyhyemmälle matkalle?

Eskelisen Jaakko meni Torrentilla viime vuonna Pallaksen kisan ja peräti Jawzilla Karhunkierroksen täyden matkan. Eli kyllähän se onnistuu. Itse voisin kuvitella meneväni sen 80 k Torrentilla, mutta isona miehenä pidemmälle matkalle haen kyllä vähän enemmän suojaa jalkapohjalle. Makuasioita.  

On 19.3.2019 at 16.36, Runningidiot kirjoitti:

Eli ATR5 on varmaankin se valinta. Mutta normaali vai leveä malli? Onko kellään kokemusta tuosta leveästä, notta onko minkälainen ero?

Ero on ainakin minun jalkaani varsin tuntuva. Tosin kokemusta on vain Clifton vitosten Wide-mallista, kun ATR:n Wide-lestiä ei taida päästä missään Suomessa testaamaan. Cliftonin Wide on ainoa Hoka mihin minun varpaani ovat tähän mennessä järkevästi mahtuneet. Siis siten, että ei ole ollut tarvetta ottaa järkyttävän isoa ylikokoa. Puhdasta katutossua en kuitenkaan tällä hetkellä tarvitse, mutta ATR:n kaltaiselle tossulle on tarvetta. Pitkään arvoin, että uskallanko tilata sokkona ATR Widet Cliftonien perusteella,  mutta nyt napsautin Tilaa-nappia.

Eli ensi viikolla osaan kertoa, että onko Cliftonissa ja ATR:ssa sama lesti, vai tuliko hutiostos. Jos lesti on sama, niin ainakin Helsingin Mikonkadun Intersportissa on Clifton Wideja hyllyssä. Pitää hakea sieltä Cliftonit seuraaviksi katutossuiksi, jos ATR:t vaikuttavat omaan makuun hyviltä.

Jos ATR:t vaikuttavat omaan jalkaan hyviltä, niin lähden niillä KK166:selle. Laitan kuitenkin dropbageihin Oulankaan ja Hautajärvelle vanhat tutut popot, jos ongelmia ilmenee pidemmällä jotoksella.

tunti sitten, Reissujuoksija kirjoitti:

Mitäs hokan lähettiläät @vmaksi ja @Don_Valido meinaa oman kokemuksen mukaan. Lähtisittekö Torrenteilla karhunkierroksen täydelle matkalle, vai onko tarkoitettu huomattavasti lyhyemmälle matkalle?

Torrentit on omat suosikit nykyään poluilla. Menisin noilla kaikki matkat. 

1 tunti sitten, Reissujuoksija kirjoitti:

Itse olen pohdiskellut samaa koskien Pallaksen 105km-matkaa. Torrentit ovat olleet käytössä viime kesästä lähtien ja pehmeillä poluilla ja "keskipitkillä" matkoilla se on kyllä selkeä ykköskenkä, mutta varsinkin väsyneillä jaloilla meno tuntuu mielestäni pikkasen karulta jos alusta sattuu olemaan vähänkin kovempi (esim. Nuuksio 70km:n kalliot ja metsätie-pätkät).

Kenkävalintaa vaikeuttaa tässä tapauksessa myös se että "Pallas-Äkäslompolo"-reitti ei ole minulle entuudestaan tuttu. @vmaksi , sinä kun olet vanhalla 134km reitillä tuon pätkän ainakin suurimmilta osin juossut, niin millaista maasto on "Ylläs-Pallas"-pätkällä jos vertaa esim. "Pallas-Hetta"-pätkään? 

Yksi vaihtoehto olisi tietysti laittaa toiset kengät dropbagiin 45km:n kohdalle ja vaihtaa sitten jos tarvetta on.

Just now, Hitski kirjoitti:

Kenkävalintaa vaikeuttaa tässä tapauksessa myös se että "Pallas-Äkäslompolo"-reitti ei ole minulle entuudestaan tuttu. @vmaksi , sinä kun olet vanhalla 134km reitillä tuon pätkän ainakin suurimmilta osin juossut, niin millaista maasto on "Ylläs-Pallas"-pätkällä jos vertaa esim. "Pallas-Hetta"-pätkään? 

Pallas-Kesänki väli on metsäisempää, polku teknisempää ja alusta pehmeämpää. Sitten kun lopussa kierretään Ylläs on tarjolla enemmän kiveä, jopa asfalttia ja pitkospuita. Ja vähän ennen loppua vielä Pirunkurun rakka. Itse lähdössä koko reissulle YPH:lla ja kenkänä varmaankin SG3 tai Evo Mafate. 

• Like 1

Onko hoka konkareilla vinkata mallia mitä lähteä kokeilemaan seuraavaksi? Mulla clifton 5 nyt ja etenkin vasen jalka holvikaaren kohdalt kipeytyy kun tunti lenkkiä alkaa täyttymään. Olen ihan rakastunut hokan vaimennukseen!! Ei väsy tai kipeydy enää polvet tai lonkat, mutta ilmeisesti clifton 5 ei vaan oo mun malli🤔

39 minuuttia sitten, sarpppa kirjoitti:

Onko hoka konkareilla vinkata mallia mitä lähteä kokeilemaan seuraavaksi? Mulla clifton 5 nyt ja etenkin vasen jalka holvikaaren kohdalt kipeytyy kun tunti lenkkiä alkaa täyttymään. Olen ihan rakastunut hokan vaimennukseen!! Ei väsy tai kipeydy enää polvet tai lonkat, mutta ilmeisesti clifton 5 ei vaan oo mun malli🤔

Tuntuuko Cliftonin lesti kapealta? Siitähän on olemassa myös Wide-malli, jossa paremmin tilaa jalalle leveyssuunnassa. Muita vahvasti vaimennettuja malleja tiejuoksuun on mm. Bondi 6 ja kesällä tuleva Rincon. Sitten vähän kevyemmällä vaimennuksella Mach 2 ja Tracer 2. Kahta viimeksi mainittua löytyy kohtuullisen hyvin Suomen kivijalkakaupoista.