Jump to content
Juoksufoorumi.fi

j--l

Hoka One One

Recommended Posts

Guest PT245
On 25.3.2017 at 12.13, Edwin kirjoitti:

Olen ostamassa kevään vauhdikkaampiin(?) juoksuihin uutta lenkkaria - eilen huomasin yhden ehdokkaan:

https://www.xxl.fi/hoka-one-one-tracer-miesten-juoksukenka/p/1120340_2_style

Eli onko kokemuksia Hoka One One Tracer -kengästä?

Toimis sinulla vaikka olisit entisaikojen huippukunnossa. Ei ihan kisavauhdissa, mutta rullaa ja pompottaa kivasti eteenpäin 3.30...3.40/km vauhdissa. Kovemmassa kyydissä alkaa olemaan kuulemma tunnoton, tiesi A. Nummela Aktian kympin jälkeen kertoa.

Vahvasti harkinnassa Hokat, mutta mitkä?

Mietin tuota clayton 2 kenkää että olisko tuossa sopiva kenkä pitkiksille sekä mun vauhdeilla myös maralle sekä puolikkaalle (tavoitteet 1/1 3:50 ja 1/2 1:40)

Vai pitäiskö ottaa kisakengäksi rinnalle tuo Tracer?

Tuoko tuo Tracer mun vauhdeissa vielä mitään lisäarvoa?

Clifton 3 vois myös olla pitkiksille sopiva kun on tässä monenlaista jalkavaivaa ollut, ja mielellään mun pitkiset venyy tuonne +20km puolelle, niin vaimennusta sais olla varsinkin kun asfaltilla tulee pääosin juostua.

Tietysti päätökseen vaikuttaa myös se että miten nuo istuu omaan jalkaan, ja lähiaikoina olis tarkoitus käydä sovittelemassa.

Clayton on malli, joka sopii hyvin sellaiseksi yleistossuksi. Niillä juoksee hyvin niin nopeampaa takomista kuin myös helpompaa hölkkääkin. Hyvin sellainen suuntavakaa tossu. Mun mielestä sopii kyllä matkoille puolimaratonista aina 100km maantiejuoksuille. Samaa voi kyllä sanoa sitten myös Cliftoneista. Cliftonit vain vielä pykälää mukavammat risteilyalukset, niillä juoksee nättiin vaikka 24h ultrille asti. Tracer on sitten taas malli, joka on jo täysverinen raceri. Mun mielestä parhaimmillaan reippaista koviin vauhteihin. Itse juoksen niillä reippaat/kovat treenit ja kisat aina maratonille asti, mutta pitää olla toki kintuissa jo aikalailla iskunkestävyyttä, että niillä maraton menee silleen mukavasti. Toki Tracereissa vaimennus on yllättävän hyvä, mutta silti ne on lähinnä täysveriset kisatossut mun mielestä. Ehkä mie suosittelisin noita Claytoneita näillä lähtötiedoilla. 

• Like 2

Millainen on Hokien ulkopohjan kestävyys? 

Hypistelin noita kaupassa. Kevyitä ovat kaikki mallit. Claytonien ulkopohja on netin mukaan jotain RMAT-materiaalia. Cliftoneissa on EVAn pintaan laitettu nystyjen päähän noin milli tai vähän yli kumia. Olen aika hyvä kuluttamaan kengän ulkosyrjältä kaikki pohjan vahvikkeet. Cliftonit ainakin näyttivät siltä, että jo ihan muutaman lenkin jälkeen olisi kumi mennyttä. EVAhan ei sitten kestä juuri mitään, kun kovempi materiaali on pois. Muutamat muun merkkiset tossut ovat päätyneet roskikseen aivan turhan nopeaan tämän vaivan vuoksi.

Mulla ollut kaksi paria Cliftoneita ja kestäneet 750 ja 950 km. Tosin pohjat silloin todella vaihtokunnossa.

Tänään eka lenkki Tracereilla ja aika pettymys.

Lesti sopi selvästi huonommin omaan jalkaan mikä ei toki ole kengän vika.

Mutta se Hokan nimenomainen juttu eli pehmeys puuttuu. Eli yhtä hyvin voi ottaa muun merkkiset.

Täytyy seuraavasta tarjouksesta ostaa Cliftonit.

Mulla nyt Stinton Liteillä 3vkoa takana ja tyytyväinen olen ollut noihin,etenkin tuohon vaimennukseen ja olevinaan on jalatkin paremmassa kunnossa.Onko muilla kokemusta ko mallista?,jos nuo pakara/takareisi vaivat on nyt historiaa noiden pehmeyden takia,niin voin suositella Hokia ilman muuta.

13 minuuttia sitten, HelppoHeikki kirjoitti:

Mikä Hokan maastureista on päkiän kohdalta levein? Jotain satunnaisia malleja olen kokeillut, ilman varsinaista perehtymistä aiheeseen, joten vielä voisi jotain mallia kokeilla, jos joku osaa sanoa, mikä on se päkiän kohdalta levein maasturi.

Mafate Speed 2. Selkeästi. 

• Like 1

On 17.4.2017 at 17.13, Grendel kirjoitti:

Mulla ollut kaksi paria Cliftoneita ja kestäneet 750 ja 950 km. Tosin pohjat silloin todella vaihtokunnossa.

Olen juossut useammallakin Clifton-parila (1 & 2 -malleilla) reilusti yli 1000 km lähinnä asfaltilla ja silloinkin kengät ovat jääneet sivuun vaimennuksen heikkenemisen takia, ulkopohjat ovat olleet vielä asiallisessa kunnossa, samoin kenkien päälliset. Eniten käyttämääni Clifton 3 -pariin on kilsoja tullut viitisensataa eikä siinä ole vielä havaittavissa mitään kulumisen merkkejä. Suurin osa kilometreistä toki on tullut juoksumatolla, ulkona olen ko. parilla ehtinyt juosta vasta parisataa kilometriä.

Huolestuneena seuraan tätä ketjua. Taitaa hiljalleen kilpailuissa Hokien tuoma pieni etumatka kadota, kun yhä useampi näyttää hankkivan kengät.

Itsellä nyt kaksi ylivoimaista suosikkikenkää: Cliftonit ja Challengerit. Olen noilla Challengereilla alkanut juosta jopa asfaltillakin vaikka enemmän ehkä maastoon ja poluille ovat tarkoitetut. Speedgoateilla vetelisin varmastikin lyhyemmät polkukisat, mutta sellaisia ei taida tänä vuonna juuri tullakaan vedettyä. Tracerit eivät sovi minun jalkaani, kaipaan enemmän sitä hokamaista vaimennusta, jota niistä ei löydy samalla tapaa kuin muista malleista.