Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Minkä ikäisenä juoksit ensimmäisen maratonin?

Recommended Posts

• Replies 225
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

66v .aika 3.52 vuonna 2018. Viime kesänä minuutin parannus ja ensi kesänä kolmas kerta toden sanoo ,josko pääsis alle 3.50.

Kolmannella yrityksellä pääsin maaliin asti 26 vuoden iässä, aika oli 2.44.16. Kaksi edellistä yritystä, 21 ja 22 vuoden iässä päättyivät keskeytykseen, niissä puolimaratonin väliajat suunnilleen 1.13

30-vuotiaana juoksin ekan maratonin, joka oli Espoo Rantamaraton ja sillon reitti kulki sillä erittäin mäkisellä vanhalla reitillä. Valitsin Rantamaran, koska se oli kotiseutureitti, eikä ollut sen ku

Posted Images

Kuulostaa hyvältä, eli minullakin on vielä toivoa.

Toivoa on, niin kauan kuin on elämää. Oma paras noteetaukseni maralta on juostu tänä vuonna 46-vuotiaana ja se eka on juostu tasan kymmenen vuotta sitten. Tuosta ensimmäisestä ennätys on parantunut reilut puolisen tuntia ja näisen kahden väliin mahtuu 15 juostua maraa.

En tiedä, onko VTJ välttämättä nuorin, kertonee itse tarkemmin. Lunttaan sen verran, että hänen debyyttimaratoninsa kulki aikaan 2.52.55.

Luultavasti silloin v.1977 olin nuorin, mutta en tiedä, ovatko sen jälkeen nuoremmat juosseet. Juoksin silloin PSM-maratonilla Oulussa. Muistiinpanojeni mukaan olin vasta viides nuorten (alle 20v.) sarjassa! Edelläni oli mm. kolme vuotta vanhempi veljeni. Vuonna 1979 nuorempi veljeni juoksi maratonin 16v.2vk:n ikäisenä. Siihen aikaan maratoneilla oli kova taso ja nuoretkin juoksivat enemmän kuin nykyään.

Olenko nuorin täällä? ;)

Olenko vanhin täällä????

Ensimmäisen maratonini juoksin Vammalassa 2003 ja nuoruutta silloin oli mittarissa 56 vuotta.

Nyt takana jo kahdeksan maraa ja kesällä täyttelen 60 v. Sen kunniaksi olen harkinnut juosta 60 maratonia tänä vuonna.

Nollathan eivät mitään merkitse, joten tavoitteeni täyttyy jos juoksen kuusi maratonia.

Ilmoittautuminen on tehty jo Rooman (maaliskuu) ja Tukholman (kesäkuu)maratoneille!

Olenko vanhin täällä????

Ensimmäisen maratonini juoksin Vammalassa 2003 ja nuoruutta silloin oli mittarissa 56 vuotta.

Nyt takana jo kahdeksan maraa ja kesällä täyttelen 60 v. Sen kunniaksi olen harkinnut juosta 60 maratonia tänä vuonna.

Nollathan eivät mitään merkitse, joten tavoitteeni täyttyy jos juoksen kuusi maratonia.

Ilmoittautuminen on tehty jo Rooman (maaliskuu) ja Tukholman (kesäkuu)maratoneille!

Loistava asenne,Lanttu. Tuohon pitää pyrkiä!

Eka mara HCM 20-vuotiaana eli -99 vedonlyönnin innoittamana. Kuulin ohimennen keskustelua maratonjuoksusta ja huomasin erään inttivetelyksen aivopesevän kavereitani pessimismillä johon tokasin tuohtuneena, että kyllä tommosen pystyy nykäsemään kuka tahansa meistä (terve armeijaikäinen suomalaisnuori) jos vaan jaksaa hinata takamuksensa lähtöviivalle. 500mk panokseksi ja sanoin, että kun voitan niin voit säästää rahasi ja ostaa niillä vaikka lenkkarit. Palkintona oli siis pelkkä alikessun venähtänyt naama, mutta näky toi valtaisan henkisen tyydytyksen ja parempaa palkintoa saa kaukaa hakea. Siitä sai sekin heikkouskoinen lökäpöksy.

Luultavasti silloin v.1977 olin nuorin, mutta en tiedä, ovatko sen jälkeen nuoremmat juosseet.

Eikö joku 11-v poitsu juossu maran tässä vuosi-pari sitten? Oli muistaakseni juttua Avussakin tai jossain muussa lehdessä.