Jump to content
Juoksufoorumi.fi

OlliL

Vuokatti Trail Challenge 2.9.2017

Recommended Posts

Ilmoittautuminen vuoden 2017 tapahtumaan on auennut. Valittavina 23, 42 ja 100 km kisamatkat.

www-sivut: http://vuokattitrailchallenge.endurancekainuu.fi/fi/

Pari vuotta sitten ilmoittauduin tapahtumaan pisimmälle matkalle, mutta reissu peruuntui silloin alkuvuoden telakoitumisen vuoksi. Ultrakärpänen ei ole vielä uudelleen puraissut, joten tällä hetkellä houkuttelee tuo lyhyin matka. Majoitus olisi kätevästi tarjolla kaverin luona Vuokatissa.

28 minuuttia sitten, RGB kirjoitti:

Toisaalta Nuuksio Classic tai Helsinki Ultra olisivat kätevämpiä vaihtoehtoja samana päivänä näin espoolaisena. Pitää laittaa mietintämyssyyn.

Ei ole kätevä nurmijärveläisellekään. Nuuksio Classicin polkuja on tullut taas viikoittain juostua, joten uudet kisamaisemat kelpaisivat välillä. Itse ajattelin tuota lyhintä matkaa hyväksi treeniksi Vaarojen maratonille.

Just now, OlliL kirjoitti:

Ei ole kätevä nurmijärveläisellekään. Nuuksio Classicin polkuja on tullut taas viikoittain juostua, joten uudet kisamaisemat kelpaisivat välillä. Itse ajattelin tuota lyhintä matkaa hyväksi treeniksi Vaarojen maratonille.

Aivan varmasti tuo käy hyvästä treenistä Kollia varten. En niin tarkkaan tunne sinun taustoja (ja päätös on joka tapauksessa aina sinulla), mutta suosittelen kyllä tuota maratonia. Jo ihan sen takia, että siinä saa myös "rehellisesti" juosta ennen vaarajonoa. Ja jos tonne saakka ajaa, mielellään sitten nauttii retkestä kunnon kilometreillä...

Itse suuntaan sataselle ja toivottavasti sää on kuivempi kuin tänä kesänä. Maaliin pääsyä tavoitellaan, mutta toki aikatavoitteet ovat myös mielessä. Majoitus varattu, mutta ilmoittautumista en vielä ole tehnyt. Ja pääasia: tänään taas juoksemaan sairastelun jälkeen.

Tuli sitten lopultakin ilmoittauduttua tähän juoksuun (100 km). Kun aiemmin on jo tullut järjestettyä kyyti Sotkamoon sekä majoitus paikallisessa majatalossa, alkaa kaikki olla valmiina noin teknisesti. Enää täytyy vain jaksaa harjoitella, mutta mikäs on kesällä juostessa.

Toivottavasti säänhaltija olisi tänä vuonna hieman anteliaampi. Viime vuotinen vesisade tuskin mitään hirveästi vei, mutta mielumminhan sitä auringosta nautiskelisi alkavan syksyn viileydessä.

• Like 1

Viikon päästä tämä on jo toivottavasti taputeltu ja toivoisin tietysti olevani unten mailla matkan täysimittaisesti suorittaneena tähän aikaan ensi lauantaina. Pitkähän tuo matka on, pidempi kuin mulla missään aiemmin. Uskon kuitenkin, että homma hoituu, kunhan ei tule epätervettä kipua matkalla vastaan, murtuman tms. takia.

Jatkuu ensi numerossa (kisan jälkeen)

• Like 1

7 tuntia sitten, Jouni74 kirjoitti:

Viikon päästä tämä on jo toivottavasti taputeltu ja toivoisin tietysti olevani unten mailla matkan täysimittaisesti suorittaneena tähän aikaan ensi lauantaina. Pitkähän tuo matka on, pidempi kuin mulla missään aiemmin. Uskon kuitenkin, että homma hoituu, kunhan ei tule epätervettä kipua matkalla vastaan, murtuman tms. takia.

Jatkuu ensi numerossa (kisan jälkeen)

Samankaltaisilla mietteillä mennään myös täällä. Varsinkin eilen oli pitkin päivää olo "missäs sitä viikon päästä jo mennään". Ja tänä aamuna muistelin vuoden takaisia notkeita fiiliksiä yrittäessäni päästä autoon.

Itsellä oli vuosi sitten edessä ensimmäinen ultra ja ylivoimaisesti pisin koskaan juoksemani matka. Hyvinhän se meni, kun malttoi edetä rauhallisesti maisemia ihaillen sekä puolukoita syöden. Ja kun muistaa juoda ja tankata, ne lopun vaaratkin vielä pääsee yli.

Onnea sinulle matkaan ja laitahan kokemuksia kisan jälkeen!

Monta päivää on jo Vuokatin 100 ollut päälimmäisenä mielessä ja varusteita kovasti testattu. Vielä kun malttaisi olla tekemättä mitään tyhmyyksiä viimeisellä viikolla 😉

Minulla tämä on vasta toinen ultra-startti ja matkana pisin. Eiköhän se maali ole mahdollinen, jos ei mitään haavereita satu eikä paikat rikkoonnu. Varsinkin jos malttaa lähtä rauhallisella vauhdilla. Karhunkierros 80km meni varsin "helposti" läpi, kun vauhti oli hidas.

Tsemppiä kaikille starttaajille! Kisakokemuksia vain jakoon, niitä on mukava lukea ja niistä on iso apu ensikertalaisille.

• Like 1

Lauantain sääennuste on hieman haastava, kun aamulla startissa lupailee +7C ja päivällä sitten jo15C. Karhunkierroksesta poiketen nyt ei onneksi tarvitse jännittää lumitilannetta 😁

Järjestäjä lähetti osallistumisohjeet, josta silmään sattui lähtöpaikalle siirtyminen n.10min. Oliko aikaisempina vuosina sama ja miten toimi? Tarviko värjötellä pitkään vai oliko lähtö heti siirtymisen jälkeen? 

Voisiko joku kokenut neuvoa ensikertalaista? Lisäksi kuinka tarkka on aikaisempina vuosina ollut pakollisten varusteiden tarkistaminen? Lähinnä tuota otsalamppua lisäpattereilla mietin, että miten sen kanssa tekisi.

Itse laitan päälle kevyen urheiluasun, jonka jätän parkkipaikalla dropbagiin. Tämän jälkeen vedän käsivarsiin irtohihat (tai sitten en), jotka saa näppärästi pois käsistä ilman lämmetessä. Viime vuonna tuo siirtymä toimi hyvin, joskin odottelimme kello kuutta noin kymmenisen minuuttia. Tuolla pätkällä voi toki tulla vilu, mutta muuten järjestelyt toimivat hyvin.

Viime vuonna varusteita ei tarkastettu mitenkään. Lamppu kannattaa ottaa mukaan jo sen takia, että aurinko laskee aika pian klo 21 jälkeen. Jos tuossa vaiheessa könyää vielä vaaroilla, voi homma muuttua aika vaaralliseksi. Oma lamppuni on Tokmannin halpalamppu, jonka olen maalarinteipillä paketoinnut niin pieneksi paketiksi, ettei se juurikaan vie tilaa.

Tuo järjestäjien varustelista on aika vaatimaton. Itse pakkailin mukaan ylimääräistä (kyllä: ylimääräistä) tavaraa kuten avaruuslakanan. Muuten tänä iltana pakatessani huomasin taas sen, että kannettavan tavaran kanssa täytyy olla tarkkana ja miettiä huolella mitä oikeasti tarvitsee. Pienestäkin tavarasta muodostuu pian painava reppu!

• Like 2