Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Välinpitämättömät koiranomistajat

Recommended Posts

• Replies 528
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Juoksijan revanssi kadulle pxxkoville koirille.   https://www.stuff.co.nz/world/australia/104548298/australian-executive-manager-resigns-after-being-identified-as-poo-jogger

3 kertaa koira käyny kiinni..pari pienempää buudelia ja saksanpaimen koira..jonka  seurauksena sillonen reeni rotsi vähän repes ja pieni avohaava tuli..oli poliisien  koira ni totteli sit je

Voi jesus, kun kävi eilen kotiradalla ketuttamaan nuo jotkin koiranulkoiluttajat. 50km:n matkalle mahtui jos jonkinlaista koiranpissattajaa ja -kakattajaa aamutuimaan.

Erityisesti sapen sai kiehumaan kaksi tapausta:

1) Pieni mäyris lähti perään räksyttämään ja meinasi tarttua pohkeesta kiinni (yritin kiertää koirat 2kpl mahdollisimman kaukaa).

2) Nuori nainen tuli pyörätielle ja jäi pyörätien toiseen laitaan, kun kultainen noutaja meni pyörätien yli haistelemaan kaveriensa pissoja. Aikaa olis ollut muijalla vaikka miten joko mennä koiran luokse tai vetää koira takaisin hihnasta. Muija vaan tuijottaa hölmönä, että olenko 50km:n aitajuoksija vai sukellanko hihnan ali. Pakko oli koukata penkan kautta koiran kuonon edestä ja huutaa muijalle pari valittua sanaa...

Voi jesus, kun kävi eilen kotiradalla ketuttamaan nuo jotkin koiranulkoiluttajat. 50km:n matkalle mahtui jos jonkinlaista koiranpissattajaa ja -kakattajaa aamutuimaan.

Näin myös meillä. Yksi irrallaan ollut koira kävi haukkumassa minua ekalla kierroksellani, mutta haukkuva koirahan ei pure - eihän? Tuohon luotin sen koiran kohdalla.

Sitten oli näitä ulkoiluttajia, jotka pitkässä fleksissä veivät koiraansa vallaten koko kevyenliikenteenväylän. Kaikki osasivat kyllä väistää, kun minä en tehnyt elettäkään väistääkseni heitä väylän oikeassa reunassa kun etenin.

Yhtä pariskuntaa erehdyin väistämään vasemmalle ja heti meinasi piski käydä koipeen kiinni.

Huomaavainen koiranulkoiluttaja taitaa olla samanlainen urbaanilegenda, kuin huomaavainen tupakoitsija.

Huomaavainen koiranulkoiluttaja taitaa olla samanlainen urbaanilegenda, kuin huomaavainen tupakoitsija.

Tässä ilmottautuu yksi joka väitää kuuluvansa tähän lajiin (huomaavaiset koir...). Ja väitää myös ylivoimaisen enemmistön ulkoiluttajista kuuluvan.

Turhat fobiat pois ja räksytykset ja narinat sinne minne kuluu, eli paikan päällä koran omistajalle.

Nuo fleksit on ongelmallisia välineitä, eikä meillä sellaisia ole edes harkittu, vaikka maalla asutaan.

Minä pidän koiria tai koiraa aina tavallisessa taluttimessa (hihnassa siis), ja kun vastaan tulee tuntematon kävelijä tai pyörailijä, kelaan taluttimet muutaman kymmenen sentin mittaisiksi, ja tämä vain sen takia, että en tiedä kärsiikö vastaantulija koirakammosta, ja varmistan näin hänen näkevän että keskityn dogien kiinni pitämiseen.

Minä muuten en väistä koskaan vastaantulevaa vierasta koiraa. Lähes aina ojennan sille pysähtymättä käteni, antaakseni sen nuuhkaista jos ehtii. Otan aina sen tietoisen riskin että hauveli nappaa sormesta kiinni. Mutta miksi teen näin?

Siksi etten pelkää kummituksia, enkä kadulla vastaan tulevia koiria. Jos puree, niin puree, mutta kiertelemään ei rupea tämä kahdella jalalla kulkeva varsinainen rakkikoira! mutta hyvin sujuu yhteiselo minulla ja tuntemattonilla korilla, kas kun minä tykkään niistä, ja aina on hauskaa kun lenkillä joku karvaturri juoksee hetken innoissaan jaloissa, eikä MITÄÄN väliä, vaikka se fleksi jalkoihin sotkeutuisikin. Entistä hauskempaa vaan, niin minulla kuin koiran omistajalla, joka aina tykkää kun joku ei pakokauhun vallassa kierrä pitkin puskia, kun nelijalkaisen näkee samalla kadulla.

Tosiasia on se, että äärimmäisen harvoin tuntematon koira puree julkisella paikalla ihmistä. Ja jos näin käy, niistä tapauksista lähes aina on juttu paikallisessa lehdessä, ja näitä juttuja on todella harvoin.

No, Herttoniemen ja Viikin maisemiin noita huomaavia ulkoiluttajia sattui kyllä eilen puolikkaallekin matkalle ihan mukavasti. Vain yksi tampio tukki kapean jalkakäytävän totaalisesti - enemmän tukoksia aiheuttivat ihan toisiaan ulkoiluttavat ihmiset naparetkeilyvarusteissaan... Joten eilisestä kiitos kaikille fiksuille stadilaisille koiranomistajille!

Hmmph, ja minä kun niiiiiin kovasti yritän. Hyppään jopa liukkailla penkkaan seisomaan koiran kanssa jos juoksija sattuu tulemaan vastaan, niin että juoksijan ei tarvitse edes hidastaa kapealla tiellä.

Muutaman kerran on koira hyppinyt lenkillä jalkoja vasten, mutta eipä sellainen minua ole haitannut. Olen sen verran hidas nylkky että lenkkini ei hetken paikallaan seisomisesta pilalle mene. En ole koskaan tavannut lenkillä aggressiivista, irrallaan ollutta koiraa. Pikkukoiran omistajana pelkään kuitenkin isoja, kuonopannassa olevia koiria, joiden omistajat kävelevät tukevassa takakenossa ja joutuvat ottamaan muutaman horjahdusaskelen kun toinen koira tulee vastaan, ja tappajasesse tahtoo tehdä tuttavuutta.

Koiria enemmän häiritsee vierekkäin kävelevät ihmiset, näillä säillä ei hirveästi huvita penkkojen kautta matalilla juoksukengillä koukkailla. Pitäisi hankkia irrallinen pyöränkello tai torvi jolla ilmoittaa ohitusaikeista...

Täytyy sanoa, että itseänikin välillä kiusaa eräs vapaana juoksenteleva räksyttäjä, joka ei kuitenkaan ihan kiinni asti tule, mutta perässä juokseva koira vaan tuntuu jotenkin ahdistavalta...

Kotirataultran yhteydessä näin aika paljonkin koirien ulkoiluttajia ja täytyy kyllä sikäli antaa kiitosta, että ei noista minulle haittaa ollut, kun ottivat hyvinkin näkyvästi koiransa lähemmäs itseään...

Eli täällä yhäkin uskotaan, että on koiran omistajia ja koiran omistajia...

Koirahan on kuitenkin aina koira... :snoopy:

Koirahan on kuitenkin aina koira... :snoopy:

Hihnan molemmissa päissä?

Juuei, varmaan tältä palstalta löytyvät ne huomaavaiset koiranomistajat, kun itsekin harrastavat ulkoliikuntaa ja osaavat ottaa muut ulkoilijat huomioon. Vielä kun niille muillekin koiraihmisille saisi tämän asian menemään jakeluun.

Näitä koiran kohtaamisia lenkillä sattuu meikäläiselle melkoisen tiuhaan välillä tilanteet ovat melko hauskojakin, jos ne ne vain sellaisena osaa ottaa. Pariviikkoa sitten metsästä eteeni juoksi Shetlanin paimenkoira (lassie)? Hätääntyneen näköinen omistaja huuteli koiran perään mutta koira oli vapaana eikä kuunnellut omistajaa. Koira pysähtyi suoraan eteeni, heilutti häntäänsä ja tiputti suustaan kepin, otin kepin maasta ja heitin sen metsään sinne koira painui perässä. Aika harmiton tapaus. Toivottavasti ei seuraavksi tarvitse kiivetä puuhun karkuun jotain eläkkeellä olevaa poliisikoiraa!!! :snoopy: :Bolt:

• 2 weeks later...

Eipä ole ennen ollut koirista harmia, kun yleensä kierrän koirat mahdollisimman kaukaa siis vaihdan tien laitaa, jos samalla laidalla on koira. Tänään tuli kuitenkin juoksulenkillä kaksi vanhempaa täti-ihmistä vastaan. Heidän edelleen kulki kaksi jotain tosi pientä koiraa vapaana (vaikka pieniä ja varmaa harmittomia olivatkin niin miksi silti vapaana?). Just. Kumpikin koira tuli minua päin ja hyppeli jalkojani vasten. En tiedä, kumpi tädeistä oli koirien omistaja, mutta kumpikaan ei sanonut mitään.. ei komentanut koiria eikä sanonut minulle mitään. Vahingossa melkein potkaisin toista koiraa, kun jatkoin juoksemista. Omistaja kyllä sen potkun olisi ansainnut jos joku. :wife:

Itsekin juuri tänään pääsin koiran kanssa vastakkain. Vanhempi nainen oli ison koiran kanssa lenkillä ja koira pyöri vapaana. Tietysti koira lähti juoksijaa kohti ja omistaja huutaa vain, että "ei saa hyppiä, ei saa hyppiä!". Koirasta näki kyllä heti, että leikkiminen sillä oli mielessä, mutta kun eläimistä ei aina tiedä, niin vähän jännitti. Sanoin aika suoraan, että eikö tuollaista koiraa tosiaa voi pitää kiinni. Vastaus oli, että "kyllä normaalisti, mutta kun on niin kylmä ilma", mitä hemmettiä tuo sitten tarkoittaa? Jatkoin matkaa ja perästä vielä kuului, että "vaikka koira on iso, niin ei se ole sen vaarallisempi kuin pienet koirat". Näin siis tänään meillä Tampereen Kaupissa.

• 2 weeks later...

Koiranomistajia on joka lähtöön, niinkuin muitakin ihmisiä. Itselläni on kohta 9v koira ja sinä aikana on tullut nähtyä yhtä ja toista... Onneksi suurin osa koiranomistajista on mukavia ja muut huomioonottavia - itsekin pyrin siihen ilman muuta.

Mutta on tuosta karvakuonosta kyllä paljon iloa, eikä vähiten juoksukaverina! Treenaan maratoniin ja siinä saa nyt koirakin reippaasti liikuntaa. :-) Hankin sellaisen juoksuvyön ja siihen kiinnitettävän joustavan 3m hihnan joka menee kiinni koiran valjaisiin. Kyllä sillä virityksellä kelpaa mennä pidempääkin lenkkiä. :-)

Juoksuintoa kaikille, koirattomille ja koirallisille!

• 2 months later...