Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Unlord

Helsinki Ultra Run - 2.9.2017

Recommended Posts

Hyvän vastaanoton juoksijoilta saanut Helsinki Ultra Run -tapahtuma järjestetään myös syksyllä 2017. Tapahtumaa siirretään pari viikkoa aikaisemmaksi, jotta päivänvaloa riittää paremmin.

Ensi vuoden tapahtuma järjestetään 2.9.2017, päivämäärään saatiin tänään (23.11.2016) lopullinen varmistus. Lisätietoja on tulossa myöhemmin, mutta voitte jo merkitä päivämäärän kalentereihinne.

• Like 4

Ilmoittautuminen on nyt avattu osoitteessa: http://www.endurance.fi/ilmot/index.php?page=pg_show_event&action=show&target=qtxvo1

Kertauksena vielä speksit:

Aika: Lauantai 2.9.2017

Paikka: Ala-Malmin Liikuntapuisto

Sarjat: M/N 6h ja 12h

Startit: klo 9 ja klo 15

Lopetus: klo 21

Reitti on tasainen 2km kierros Liikuntapuistoa ympäröivillä kevyen liikenteen väylillä

Lopussa kierretään lyhyempää kierrosta Liikuntapuiston kentällä

Tarkennuksia kevään / kesän mittaan.

Tapahtuman oma sivusto osoitteessa: http://helsinkiultrarun.fi/

• Like 1

Helsingin julkisen liikenteen Reittiopas ei näköjään tunnista Ala-Malmin urheilupuiston osoitetta (Lallintie 12, Helsinki), mutta ohessa reitti julkisilla rautatieasemalta osoitteeseen Lallintie 10, josta kilpailukeskus varmasti jo näkyy:

https://www.reittiopas.fi/reitti/Rautatieasema%2C Helsinki%3A%3A60.1710688%2C24.9414841/Lallintie 10%2C Helsinki%3A%3A60.249001%2C25.02164?time=1496207791

Karttoja kilpailualueesta ja muista lähialueen palveluista on puolestaan sivulla: http://helsinkiultrarun.fi/kartat/

• Like 1

Busseilla meno kestäisi tolkuttoman kauan. Juna on kätevin ja nopein vaihtoehto.

Helsingistä lähtevät I- ja K-junat (yleensä laiturit 1-3, siis Kaisaniemen eli idän puolella)  pysähtyvät molemmat Malmilla. Matka-aika vain 12 minuuttia.

Malmin asemalla portaita tai liukuporrasta ylös radan ylittävälle ja Ylä- ja Ala-Malmin kauppakeskukset yhdistävälle käytävälle, josta Malmin Novan suuntaan (radan itäpuolella oleva kauppakeskuksen puoli).

HUR_Malmi_railway_station.jpg.338ece9f1a569ae7528051df4d0bc139.jpg

Nova-kauppakeskuksesta liukuportaat alas, ovesta ulos ja suoraan kävellen urheilupuistoon (matkaa n. 800 m).

HUR_how_to_get.jpg.1616ed75ca3c3dd2ac2198508e38eea1.jpg

• Like 4

Minua on kiinnostanut muutaman vuoden tällaiset kuuden tunnin juoksut mutten ole saanut aikaiseksi ilmottautua/treenattua. Olen menossa Vantaan maratonille 14.10. En ole mikään ultra- enkä maratonjuoksijakaan vaan lähinnä sunnuntaihölkkäilijä. Yritän nyt kyllä kesällä juosta pitkiä lenkkejä ja lyhyitä myös. Kerran olen maratonin juossut aikaan 4:38. Puolikas mennyt 1:55. Uskaltaisikohan sitä kokeilla nyt syyskuussa tuota kuuden tunnin juoksua ilman sen kummempaa kilometritavoitetta vai onko se tällaiselle harrastelijalle liian lähellä sitä Vantaan maratonia?

10 tuntia sitten, Sophie kirjoitti:

Minua on kiinnostanut muutaman vuoden tällaiset kuuden tunnin juoksut mutten ole saanut aikaiseksi ilmottautua/treenattua. Olen menossa Vantaan maratonille 14.10. En ole mikään ultra- enkä maratonjuoksijakaan vaan lähinnä sunnuntaihölkkäilijä. Yritän nyt kyllä kesällä juosta pitkiä lenkkejä ja lyhyitä myös. Kerran olen maratonin juossut aikaan 4:38. Puolikas mennyt 1:55. Uskaltaisikohan sitä kokeilla nyt syyskuussa tuota kuuden tunnin juoksua ilman sen kummempaa kilometritavoitetta vai onko se tällaiselle harrastelijalle liian lähellä sitä Vantaan maratonia?

6h ja muut aika-juoksut ovat siitä mukavia että aina pääsee maaliin :)

HUR:rin ja Vantaan välissä on puolisentoista kuukautta eli ihan kunnolla aika levätä ja vielä vähän treenata. Vantaalta ei nyt varmaan ennätystä voi odottaa, sen verran ristiriidassa nämä suoritukset olisivat.

On 8.6.2017 at 20.59, Unlord kirjoitti:

6h ja muut aika-juoksut ovat siitä mukavia että aina pääsee maaliin :)

HUR:rin ja Vantaan välissä on puolisentoista kuukautta eli ihan kunnolla aika levätä ja vielä vähän treenata. Vantaalta ei nyt varmaan ennätystä voi odottaa, sen verran ristiriidassa nämä suoritukset olisivat.

Tää on varmaan tyhmä kysymys, mutta mitä tarkoitat tuolla, että suoritukset ovat ristiriidassa. Juoksin tuon ainoan maratonini ilman yhtään pitkää lenkkiä pohjalla, ellei  kahta puolikkaan juoksutapahtumaa sellaiseksi lasketa. Nyt olen juossut jonkin verran noita pitkiksiä myös ja olen ajatellut, että maratonennätys voisi olla ihan mahdollinen.

tunti sitten, Sophie kirjoitti:

Tää on varmaan tyhmä kysymys, mutta mitä tarkoitat tuolla, että suoritukset ovat ristiriidassa. Juoksin tuon ainoan maratonini ilman yhtään pitkää lenkkiä pohjalla, ellei  kahta puolikkaan juoksutapahtumaa sellaiseksi lasketa. Nyt olen juossut jonkin verran noita pitkiksiä myös ja olen ajatellut, että maratonennätys voisi olla ihan mahdollinen.

Ei ole tyhmä kysymys :) Itse kirjoitin huolimattomasti ja liian omakohtaisesti. Ajatukseni siellä taustalla oli että ultra on enemmän sellaista rauhallista tamppausta ja maratonin enkka taasen tehdään kehittämällä vauhtikestävyyttä.

Kun ajatellaan 6h juoksua ja maratonia niin varmaan aika samanlaista harjoitusta ne vaativat kun tehdään hyvää tulosta.

• Like 1

MInun näkemykseni on (tätä tukevat myös havainnoimani tulokset) on se, että maratonharjoittelulla kulkevat ultrat 100 km saakka tekemättä merkittäviä muutoksia harjoitteluun.

Sen sijaan täysitehoisen maratonin ja ultrakilpailun maksimisuorituksen tekeminen ajallisesti lähellä toisiaan ei välttämättä onnistu, koska palautuminen tällaisista suorituksista ottaa oman aikansa.

Mikäli sen sijaan on tarkoitus ottaa HUR enemmän kokeiluna siitä miltä elämä "maratonin tuolla puolen" tuntuu niin se ei välttämättä haittaa maksimisuorituksen tekemistä Vantaan maratonilla.

• Like 2