Jump to content
Juoksufoorumi.fi


yksvesku

Aki Nummelan vauhti kiihtyy

Recommended Posts

On 2.12.2017 at 14.43, huh huh kirjoitti:

Jaaha, kiitos linkeistä. Jännä tosiaan, kun noita ei taida enää oikein kukaan käyttää, tai en ole ainakaan kiinnittänyt huomiota.

Varmaan kaikki käyttäisivät, jos se olisi hyvä.

Taidan olla parikymmentä vuotta myöhässä tämän kanssa.

https://www.is.fi/em-futis/art-2000001216566.html

Tänä vuonna Tourilla näkyi tuota paljon, vai oliko se Girossa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harmi, ettei ensi vuonna ole em-vuosi, sillä nyt Aki olisi kisakoneessa. Järkevällä harjoittelulla ja maratonkisojen vähentämisellä tuosta enkasta voisi olla vielä otettavissa pari minuuttia. Jossain luki, että häntä kiinnostaisi Tokion olympiamaraton. Siellä tosin tulee olemaan kaikkien aikojen epäinhimillisimmät olosuhteet, mitä arvokisamaratoneihin tulee. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 tunti sitten, Umpimähkä kirjoitti:

Tänä vuonna Tourilla näkyi tuota paljon, vai oliko se Girossa. 

Alisa Vainiolla taitaa aika usein olla nenäteippi. Itsekin tuota tuli joskus futisvuosina 90-luvulla testattua. Muistikuvana että olis jollain lailla aukaissut sieraimet ilman virrata paremmin. Pitäisiköhän kokeilla joskus lenkillä taas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa voisi olla ihan hyvä jos on valmiita ohjelmia eritasoisille ja hyviä tekniikka vinkkejä. 

Ex-voimailijalle vielä lihaskuntovinkkejä juoksemiseen liittyviä olisi hyvä. 

Englanninkielisiä löytyy omasta kirjahyllystä paljonkin ja Kari Sinkkosta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos @Mikasa90! Kävin eilen hankkimassa kirjan ja kuuntelin Nummelan 30 minuutin presiksen kirjan teemoista. Sain eilen illalla vielä kirjan luettuakin. Itselleni Nummelan teeseistä kaksi tulee välittömästi ohjelmaan:

  1. Juoksutekniikkaharjoituksia vähintään viikottain. Olen viimeksi tehnyt moisia noin 20 vuotta sitten futistreeneissä, eli on korkea aika ryhdistäytyä tällä saralla. Lisäksi pitää muistaa tehdä lihashuoltoa myös silloin, kun ei ole mitään vaivoja.
  2. Vauhteja ja sykkeitä alemmas. VK-treeneissä ei ole tarkoitus testata, mitä vauhtia pystyy vedot tekemään, vaan voi tehdä esim. sykeohjattuina. Samoin lyhyet PK-lenkit voi tehdä huoletta todella alhaisilla sykkeillä.

Täytyy kevään puolimaratonien jälkeen katsoa, jos ottaisi Nummelan ohjelman seuraavaksi käyttöön. Treenipankissa on melkoinen määrä erilaisia vaihtoehtoja, joten noista saisi varmasti kasattua mielenkiintoisia viikkoja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Vieras
Vastaa tähän ketjuun...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Ketjua lukevat   1 member


  • Talviale!

    Alennukset jopa -60%


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy