Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Hiihtokilometrit, -tunnit jne kaudella 2016 - 2017

tb2

Recommended Posts

28 minuuttia sitten, vmaksi kirjoitti:

Oltiin ilmeisesti eri ladulla. Itse hiihdin upottavalla hiekkapaperilla tänään. Vapaa liuku korkeintaan 2 metriä ja ladulla alamäessä piti lykkiä vauhtia =)

Sinä voit kertoa kilometrit kahdella. Tuollaista se luonnonlumella hiihtäminen usein on, tuskaa.

• Replies 71
  • Created
  • Last Reply
1 tunti sitten, Kylmää terästä kirjoitti:

Jokainen suomalainen kunta pitäisi velvoittaa järjestämään tykkilatu tms. verorahoilla. On niitä hullumpiakin kohteita rahoille.

Niin pitäisi, mutta Lohjalla selitetään ladun tekemättömyyttä sillä, ettei ole ollut tykityskelejä vielä. Tykityskelejä on kuitenkin ollut naapurikaupungeissa jokasuunnalla. Kai ne sen Lohjallekin tekee, mutta taitaa tulla kesä ennen sitä. Ehkä ensi talvena sitten... Luonnon lumet saisi kyllä tulla eteläänkin.

Mulla alkoi viimetalvinen hiihtokausi 2.1.2016 Himoksen rinteiden alla 10,5km hiihtäen. Nyt ollaan viime talvea edellä 1355km ja 3 päivänä kaiketi vielä hiihdän ennenkuin on 2.1.2017. Viime tammikuussa hiihdin 300,7km, joten eiköhän tammikuun lopussa olla viime talvea edellä noin 1700-1800 hiihtokilsaa. Tälle talvelle ei ole vielä sattunut oikeastaan yhtään flunssan takia väliin jätettyä lenkkiä, vaikka pariin otteesen on flunssa meinannut tulla, kun välillä työkaverit ovat kipeinä töissä. Kait se flunssa jossain vaiheessa tulee, vaikka kuinka nauttisi Floradix Kräuter Blutsaftia :smiley:

Oittaalla ei ainakaan ihan kaikilla luistanut, tai oikeammin aika harvalla luisti hyvin, kun verrattain pienissä laskuissa imi 50m eroa kiinni. 

11 tuntia sitten, Kylmää terästä kirjoitti:

Mitatkaa vaikkapa tunteja niin ei ole liian monimutkaista. Hiihdossa matkan pituus on vaikea suure.

Aika on vaikea suure. Tajusin sen kun luin Risto Ulmalan harjoittelusta. Tunteja ei kertynyt mahdottomasti, mutta kilometrit kertoivat rajun totuuden.

Omalla kohdallani tunnit antavat väärän kuvan, koska niin hiljaa hiihtelen. Tunteja kertyy, mutta ei kilometrejä.

On 28.12.2016 at 15.54, ErAh kirjoitti:

Vuodenvaihteen jälkeen määriä hieman alas ja tehoja hieman ylös.

Mulla on täsmälleen päinvastainen ohjelma. Kaukopartiohiihtoon on nyt 1.5 kk, jos se sitten on 17.2. kuten on alustavasti ilmoitettu.

Tähän mennessä on tehty paljon reipasta, jotta lihaskestävyyttä ja vauhtia on saatu ylös. Nyt pk (eräsuksilla) alkaa olla sellaisella vauhtitasolla että tehdään lähinnä kestävyyttä ja pientä määrän kohotusta. Yleisperiaatteena on tasainen harjoittelutahti ympäri vuoden, jolloin useamman vuoden yli kestävyyspohja vähitellen nousee, hyvää uutta vuotta!

• 1 month later...

Tonni lähes pelkkää perinteistä tyyliä tuli tänään täyteen suunnitellusti ennen Kaukopartiohiihtoa, sivakoidaan sitä sitten tai ei. Eihän tuo mikään kisaajan määrä hiihtoa ole, mutta silti oma ennätykseni tässä vaiheessa kautta. Viimeisellä viikolla hiihtoa kertyi 260 km. Nyt ladataan hetki akkuja konkreettisesti ja kuvaannollisesti.

Viime vuonna maraton vapaalla hiihtotyylillä < 3 h, olen harkinnut jos tänä vuonna yrittäisi pertsalla samoilla nousumetreillä (~1360). Ongelmaksi voisi muodostua pidot.

ed. pertsahan on hyvää, sehän on melkein kuin juoksua.. mäet voisinkin juosta ja sitten hölkätä kun väsyttää...kävellä loppujen lopuksi?

988 km on nyt saldo tälle talvelle, joista 521 km vapaata. 68 km/viikko. Ihan OK, koska pari kertaa olen kipeä ollut.  Tälläkin viikolla taas kipeä.

Ei viitsi lähteä kuromaan tuota tonnia, kun ei ehkä ihan helppo keli olisi pertsan suksia voidella 0-keli ja räntää. Luistellut olen ihan tarpeeksi nyt viime päivinä. Eilen 2* reilun tunnin ja tänään 2 h ja välillä ihan kauheassa umpihangessa liian löysillä suksilla.

2185km on suurinpiirtein kertynyt hiihtoa tähän mennessä. 3000km olisi tarkoitus saada hiihdettyä tänä talvena. Vielä olisi 5 viikkoa aikaa hiihdellä yskäpuikoilla ja 11-12 päivää tunturissa ahkion edessä. Jos nyt ei mitään pahempaa flunssaa tule niin pitäisi onnistua aika helpostikin toi tavoite. Pogostanhiihdon jälkeen vedän kyllä 7 päivää pitkää lenkkiä vailla järkeä, joka saakin sitten väsyttää...palautellaan vaelluksella.

• 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy