Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Cooper testi Turussa

Holle
 Share

Recommended Posts

Turun urheilupuistossa Paavo Nurmen kentällä torstaina 14.12 2006 kello 18.00-

Nyt on mahdollista päästä testaamaan syyskuntoa oikein porukalla.

Alustavasti jo ilmoittautuneet Xenia, PeteH, allekirjoittanut... mukaan mahtuu vielä.

Kävimme eilen tutustumaan valaistukseen ja todettiin PeteH kanssa että riittävästi näkee. Mukaan voi kyllä ottaa otsalampun jos sellaisen omistaa.

Toivottavasti nämä juoksijan ihannekelit vaan jatkuisivat ensiviikkoonkin asti...

Jos meitä on enemmänkin paikalla niin voitaisiin jakautua ryhmiin. Saataisiin vetoapua muista juoksijoista. Itse ilmoittaudun 3000m porukkaan.

Xenia on pitänyt muakin ajan tasalla lenkeistä, joille en ole valitettavasti päässyt sen ekan Turun yhteislenkin jälkeen. Tälläkin viikolla olen ollut koko viikon ihme flunssassa, lämpöä 37,5 ja kurkkukipua. Nyt sitten lähden taas matkalle, jossa olen ensi viikon perjantaihin saakka. Täytyy juosta Cooper siis jollain toisella kertaa. Tsemppiä kaikille testiin!

Tänään sitten juostaan!

Ilmat vaan ne eivät näytä meitä oikein suosivan, luvassa pienoinen lounaismyrsky 22m/s. ja :gloomy:

Lämmintä vaatetta kannattaa varmaankin varata myös tänään mukaan.

Testi kannattaa varmaan juosta kahdessa ryhmässä jos meitä vaan saapuu riittävästi paikalle. Voitais jakaa porukka yli ja alle 3000m ryhmiin.

Jos yli 3000m ryhmä juoksee ensin niin hyvänä jäähdyttelynä voisi olla toisen ryhmän tsemppaaminen "jäniksien" rooleissa.

Ikävä tuo sää, mutta pakkohan se Cooper on tänään juosta, kun niin kerran on sovittu. Minä laitan juoksu vermeiden päälle reilusti vaatetta, jos seuraan ja huutelen aluksi nopeampien juoksijoiden kierrosaikoja. Tuolla tuulella tulee varmasti kylmä, jos paikallaan seisoo :character0080: .

Noiden Hollen mainitsemien ryhmien lisäksi on minun ryhmäni eli >2000m:n ryhmä. Minustakin on hyvä, että juostaan "paremmuus järjestyksessä" ja nopeammat pääsevät sitten aina loppuverryttelemään ja kirittämään hitaampia ryhmiä. Minullahan on sitten jo kokonainen lauma jäniksiä :lolk: ... pitäisi vain jollakin keinolla pysyä niiden matkassa :hali_hehe: .

Nähdään siis kuudelta Urkkapuistossa.

Kaikista huonoista ennusteista huolimatta niin saatiin juosta ajankohtaan nähden aivan loistavissa olosuhteissa. Vain pientä tihkua ja kevyttä tuulta joka ei haitannu juoksua.

Ensin juoksi PeteH ja allekirjoittanut. Eka kierros mentiin 3400m ja 3200m vauhdeilla. Hiukan liian kova alkuvauhti alkoi tuntumaan parin kierroksen jälkeen ja vauhti tietenkin tippui kierros kierrokselta. 12 minuutin jälkeen oli nykykunto selvillä. PeteH 3300m ja mulla 2900m. Eli 100m jäi tavoitteesta tällä kertaa.

Toisessa "ryhmässä" Xenia juoksi hyvän juoksun. Hänen eka kierros ennusteli 2600m lopputulosta ja se tuntui myös kierros kierroksen jälkeen vauhdin pienenä hiipumisena. PeteH kannusti kokoajan juoksussa mukana ja minä huutelin väliaikoja. Hänen uusi oma ennätyksensä kirjattiin nyt lukemin 2200m.

Eli kaikenkaikkiaan kiva tapahtuma pimeällä Paavo Nurmen Stadionilla ja enskerralla otetaan taas mittaa kunnosta.

Holle jo tuossa ehti laittaa tärkeimmät eli tulokset. Ja minä tosiaan lähdin matkaan valtavalla vauhdilla ja olin kuolla kahden kierroksen jälkeen. Siinä kohtaa päässä vilahti ajatus, että voi v**** vielä kolme kierrosta ja sitten on vasta 2000 metriä juostu -ei musta taida ollakaan tähän. Oikeasti olisin varmaan lopettanut kesken jos olisin ollut yksin matkassa :undecided: . Koska mulla oli kannustusjoukot heivasin vain hiukan tahtia ja jatkoin juoksua. Kiitos vain Petrille ja Jounille hyvästä tsempistä ja ajanotosta :dankk2: .

Oli jo puhetta, että toukokuussa juostaan seuraavan kerran Cooper porukalla. Silloin ajattelin juosta sen 2300m.

Oli eilen myös puhetta että, joulun jälkeen voitaisiin mennä kokeilemaan maksimisykkeen mittausta. Päätettiin ettei pilata jouluviikkoa moisella rääkillä, vaan testataan se sitten joulukinkkujen jälkeen. Mukaan ovat tietysti taas kaikki tervetulleita.

Minulla ei ole oikeastaan muuta lisättävää Hollen ja Xenian kertomuksiin kuin että olihan meillä siellä ihan oikeat jäniksetkin. Niistä ei vain ollut meille kovin suurta apua kun menivät niin paljon lujempaa. Katselin juuri netistä tietoja näistä meidän jäniksistä ja totesin nopeasti katsottuna nopeuden vaihtelevan jotain 40 km/h ja 70 km/h välillä. Eli juoksevat vähintäänkin 8000 m coopperissa!!!!

Hei hienostihan se meni, hyvä te!!

Harmi etten päässyt mukaan, piti antaa panosta pörssiyhtiön hyvinvoinnin nostamiseksi... No juoksin kostoksi illalla 25km ...kele!

Yritän ensi viikolla vielä juosta normaalisti mutta sitten pidän 2vk lepojakson jonka jälkeen alkaa 4vk:n voimakausi jolloin juostaan vain vähän=eli pitkät pelkästään. Eli palaan tositoimiin helmikuussa.