Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Jukolan viesti 2007: Endurance mukaan?

X-Caliber
 Share

Recommended Posts

Kaikenlaisia ideoita sitä tuleekin lenkillä neljän tunnin juoksun jälkeen mieleen: tänään tuli mieleen ajatus, että olisi aika hienoa, jos Endurance saisi ensi vuoden Jukolan viestiin Lapualle joukkueen mukaan. Tietenkin ilman mitään sijoitustavoitteita, tarkoituksena ainoastaan pitää hauskaa ja reippailla luonnossa muutaman muun samanhenkisen ihmisen kanssa.

Jos kiinnostus heräsi niin viestiä tähän ketjuun vaan, katsotaan saadaanko joukkuetta jalkeille. Tai vaikka useampia. Ja miksei samantien voisi laittaa joukkueen Venlojen viestinkin, jos kiinnostuneita löytyy.

Viesti juostaan 16-17.6.2007 Lapualla ja osuuksia on Jukolan viestissä seitsemän ja Venlojen viestissä neljä.

Itse olen osallistunut Jukolan viestiin yhdeksän kertaa firman suunnistuskerhon joukkueessa ja joka kerta olen suoriutunut osuudestani hyväksytysti vaikka aikaa on joskus mennytkin hieman suunniteltua kauemmin.

Ratapituudet:Venlojen viesti 16.6.2007:

1.-2.osuus 5,6-5,8km 3.osuus 6,1-6,4km 4.osuus 7,6-7,8km

Yhteensä 25,3 km

Jukolan Viesti 16.-17.6.2007

1.-2.osuus 10,6-10,8km

3.osuus 13,7-13,9km

4.-5.osuus 7,5-7,7km

6.osuus 9,9-10,2km

7.osuus 14,8-15,1km

Yhteensä 75,4 km

Lisätietoja: Jukolan viesti

Virkiä-Jukola 2007

Minä tarjoudun mukaan. Jukolan viesti on ollut haaveena jo vuosia, mutta kun ei pyöri missään seuraporukassa, niin sopivaan ryhmään en ole saanut otetta.

Suunnistusta olen harrastanut muun juoksemisen ohessa n. 5+ vuotta. Tänä vuonna olen käynyt iltarasteilla n. 30 kertaa, matka on yleensä se pisin (6-7 km). Varmuutta hommaan on tullut sen verran, että pääsääntöisesti pystyn vetämään reitin läpi. Aikaa kylläkin kuluu n. 1.10 - 1.45 haarukassa.

Yösuunnistusta olen kokeillut muutaman kerran ja lisää kokemusta haen Tampereen seudulla juuri startanneesta iltarasti-tyyppisestä yösuunnistussarjasta.

Henkka78, jos joukkue ei muuten täyty, niin varmasti olet mukana, paikallistuntemuksesta ei koskaan ole suunnistuksessa haittaa. Henk.koht. en tosin ole huomannut siitä olevan kovin suurta hyötyäkään, nimim. "takapihalle eksynyt...".

Uskoisin että pääset kyllä halutessasi seuraan varsinaiseksi jäseneksikin ja olet varmuudella mukana joukkueessa. :thumbsup:

Voin minäkin lähtee, vaikka suunnituskokemus rajoittuu vain muutamiin iltarasteihin (joissa jopa yks 1.sija - tosin tutussa maastossa) ja inttiaikoihin.

Jos vain joukkueeseen pääsee, koska muistissannne on varmaan Tommin ja minun eksyminen maantiellä(!) Mustion leirillä.

Toki aion juosta myös lupaamani Suomi-juoksun sitä ennen ...

Voin minäkin lähtee, vaikka suunnituskokemus rajoittuu vain muutamiin iltarasteihin (joissa jopa yks 1.sija - tosin tutussa maastossa) ja inttiaikoihin.

Jos vain joukkueeseen pääsee, koska muistissannne on varmaan Tommin ja minun eksyminen maantiellä(!) Mustion leirillä.

Tässä tapauksessa tuo suoritus lasketaan vain plussaksi, tehän kuitenkin loppujen lopuksi löysitte oikean rastin (=majan).

Toki aion juosta myös lupaamani Suomi-juoksun sitä ennen ...

Samansuuntaisia suunnitelmia on minullakin ja kokemuksesta tiedän, että yhdistelmä Suomi-juoksu + Jukolan viesti onnistuu, vaikka väliä ei ole viikkoa enempää. Tosin metsässä juokseminen viikko satasen jälkeen on sangen mielenkiintoinen kokemus.

• 4 months later...
  • 2 weeks later...

Mites Endurancelaiset, onko unelma Lapua-Jukolan läpiviemisestä vielä elossa? Luultavasti sielläkin pääsisitte pistesijoille, kun Karhuviestissäkin kirmasitte kuin mitkäkin ammattilaiset. Hauska tapahtuma, toivottavasti näemme siellä?

Tällä hetkellä näyttää aika hiljaiselta sen suhteen, viitisen nimeä taitaa olla kiinnostuneiden listalla. Pari Jukolaa pohtinutta on kallistumassa viikkoa aikaisemmin juostavan Suomi-juoksun suuntaan.

Toki jos kiinnostuneita ilmaantuu, niin olisihan se hienoa, jos Endurancesta saataisiin joukkue tuohonkin suurtapahtumaan. Vaikka tuskin ihan pistesijoja siellä kolkuteltaisiinkaan...

Nyt kun tuon Endurance-joukkueen kokoonsaaminen näyttää hieman epävarmalta, niin pitääköhän alkaa virittelemään jo varasuunnitelmaa. Jukolan viesti on kuitenkin sellainen suunnistuskokemus, joka on kiinnostanut jo pitkään, mutta on vielä kokematta.

Jos tarvitsette vahvistusta Jukola-joukkueeseenne, niin ottakaa yhteyttä vaikkapa yksityisviestillä. Viime vuonna kävin iltarasteilla 30+ kertaa ja tänä vuonna olen ehtinyt jo 8 kertaa. Yösuunnistukseen olen hakenut talvella pikkuisen tuntumaa. Mikään erityisen nopea suunnistaja en ole, mutta varmuutta on tullut jo sen verran, etten eksy metsään ainakaan ensimmäisten joukossa.