Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Falkkon

Tampere Puolimaraton 10.9.2016

Recommended Posts

Huomenna juostaan tämän vuoden Tampere Puolimaraton! Sääennuste näyttää kohtalaisen hyvältä, melko pilvistä, poutaa ja lämpötila 18 asteen tuntumassa.

Yksi työkaveri on menossa tänne kympille, ja tänään oli juttua lähdöstä. Viime vuonnahan kympin lähtö oli lähempänä Finlaysonia ja pari minuuttia aiemmin kuin puolikkaan, mutta tälle vuodelle ainakaan järjestäjän sivuilla ei ole tällaista mainintaa, vaan päinvastoin sieltä voisi päätellä, että kymppi ja puolikas lähtevät samaan aikaan ja samasta paikasta. Saapa nähdä.

Itse lähden hakemaan omaa puolikkaan ennätystäni. Ei taida kunto vieläkään riittää 1:30-alitukseen, mutta jos pääsisi edes lähelle. Todennäköisesti kuitenkin juoksen viimevuotiseen tapaan ekan kympin sitä vauhtia ja hyydyn loppua kohti. :)

En ole järjestäjä, mutta tiedän sen verran, että kympin ja puoilkkaan lähdöt tosiaan ovat yhtaikaa samasta paikasta. Eli lähtöjärjestely on nyt eri kuin viime vuonna.

Olen mitannut reitin vuodesta 2011 alkaen ja taas tänäkin vuonna muutoksia oli jonkin verran erilaisten työmaiden ja uudelleen päällystettyjen teiden takia.

Ihan hyvin sujui eilen juoksu. Oikeastaan jo etukäteen tiesin, että en ihan 1:30-tasoon pysty, vaikka puoliväliin asti olinkin suunnilleen siinä vauhdissa. Härmälän mäet, vaikka eivät kovin isoja olekaan, ja suuri määrä hiekkapintaa reitillä tekivät tehtävänsä ja vauhdista oli pakko vähän tinkiä. Kokonaisuutena jäi silti hyvä mieli, koska puolivälin jälkeen minua ei tainnut ohittaa kukaan ja itse pystyin napsimaan aika monta selkää. Mitään ongelmia ei ollut, enkä myöskään hyytynyt lainkaan, vaan pystyin loppua kohden vielä vähän kiristämäänkin vauhtia. Viimeinen kilometri oli koko matkan nopein, tasan neljä minuuttia. Nettoaika 1:31:38, eli omasta ennätyksestä lähti reilut kaksi minuuttia.