Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Lapland ultra

duke
 Share

Recommended Posts

http://www.seponkotisivut.com/vb/showthread.php?t=1838 Juttua oli viimeisimmässä Ultrajuoksijassa. Aivan kiva tapahtuma. Aika syrjässä se Adak vaan, Oulustakin tuli n. 600 km matkaa. Mutta huollot pelas, reitti kiva (soraa 50% ja asvalttia 50%), yksi kierros ja juostaan läpi yön. Lopuksi saunaa ja hierontaa. Mutta aika yksin siellä saa juosta jos menee omaa tahtiaan. Porukka hajoaa 100km:n pätkällä aika hyvin.

• 11 months later...

Mä olen haaveillut muutaman vuoden, että osallistuisin Lapland ultraan joskus. Satasen juoksin viime kesänä masokistilla ja hyppäys ulkomaan kisoihin ei olisi kovin suuri, jos tähän tapahtumaan osallistuisin. Nyt kaikki on kuitenkin toisin. Löysin tapahtuman kotisivuilta esittely videopätkän. Katsoin kaksi kertaa ja nyt en ole ollenkaan varma haluanko koskaan mennä lähellekkään tuota tapahtumaa... Harvinaisen vetävän videon olivat osanneet tehdä... Ja itse videohan löytyy täältä.:thumbsup:

Mun mielestä taas video antoi mukavan vaikutelman. Ehkä tuolla voisi joskus käydäkin.

Minustakin tuo vaikutti oikein symppistapahtumalta...

Ainoa negatiivinen piirre tuossa pätkässä oli, että selostaja puhui sellaista kieltä, jota en valitettavasti taida...

Mutta siis...

Kyllähän tuollaisessa kelpaisi juosta, oli siellä sitten karhuja ja susia tai ei...

Kaikki täällä päin asustelevat eläimet kuitenkin välttelevät ihmisiä...

Enemmän olisin huolissani vaikka autoilijoista...

• 1 month later...

En huomannut videolla mitään erityisen kummallista. Hölmöt oheistapahtumat voi aina ohittaa ja itse juoksu vaikuttaa asialliselta. Reitti ja huolto vaikuttavat asiallisilta. Aionkin korkata ultraurani tuossa tapahtumassa. Sieltä on hyvä jatkaa perheen lomamatkaa Norjan suuntaan. Vaimo tosin saa kyllä ajaa seuraavan osuuden :sleep:. Voin sitten keskittyä kuvaamaan maisemia ja luontoa tarvitsematta miettiä hyviä juoksureittejä :smiley:.

• 4 months later...

Ensimmäinen satanen alkaa lähestyä. Aikaa reilut viisi viikkoa. Välissä tosin vielä Tukholman maraton, joten keskittyminen pitää vielä pääasiassa suunnata tuonne.

Kisan yhteydessä juostaan tänä vuonna Ruotsinmestaruudesta satasella. Saa nähdä miten tämä näkyy tuloksissa eli tuleeko mukaan joitakin kovia paikallisia juoksijoita. Lähtölista on ainakin myös mukavan kansainvälinen: ilmoittautuneita tällä hetkellä yhdeksästä maasta. Ruotsalaisten lisäksi varsinkin saksalaiset ovat hyvin edustettuina.

• 4 weeks later...

Kilpailunumerot on jaettu ja näyttää reilun viikon kuluttua tulevan mielenkiintoinen kisa. Mukana ovat Endurance 24H kisan voittaja ja kolmonen eli Reima Hartikainen ja Mikael Andersson. Reimalla on viime vuoden Ruotsin paras tilastoaika sataselta (7:58:14) eli lienee Ruotsinmestaruuskisan selkeä ennakkosuosikki. Tuo on myös 2000-luvun toiseksi paras ruotsalaistulos, mutta kaikkien aikojen tilastossa vasta 36. sikäli kun löytämääni tilastoon on luottamista. Kisan voitosta voi tulla kuitenkin tiukka kamppailu, kun mukana on kahden vuoden takainen Saksaa edustava voittaja, Henry Wehder, joka juoksi selvästi alle kahdeksan tunnin.

Suomalaisista mukaan ovat ilmoittautuneet myös Sivosavet. Heille tämä lienee pikamatka.