Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mitä kuusen alta löytyy jouluna?

Runner147
 Share

Recommended Posts

• Replies 29
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vihjaisin pukille, että kun tuota rahanreikää on muutenkin keväällä tiedossa (esim. uudet silmälasit yms. pientä) niin pukki panee rahapussin suun kiinni ja jättää tänä vuonna aikuiset väliin. Kunhan perheen pukki hoitaa aaton arkirutiinit kun muorilla on 5 yövuoroa niillä tienoilla niin se riittää. Muori haluaa aattona täyden palvelun ja nauttia muiden touhuamisesta.

Ja kukas ne Runnerin hyvät ruuat laittanee? Muori kaiketi. :ruokaa:

Voi miten nauttisinkaan, jos joulukuusen alla olisi edes kerran elämäni aikana lappu, jossa lukisi, että tämän joulun saat huilata. Me tehään nää hommat. Miten tästä nauttisinkaan. Vai osaisinkohan?

Joka joulu olen sen tehnyt muille ja aattona kaatunut raatona sänkyyn viimeistään kello yhdeksän. Ja joulupäivänä tai Tapaninpäivänä puoli sukua syömässä. Koska sehän on miehen mielestä must.

Mutta jotain pientä jokaiselle. Nuorimmaiselle vähän enemmän. Aikuiset enää mitään ihmeellistä tartte. Ja kunhan se hyvä mieli olisi siellä joukossa.

Ja kukas ne Runnerin hyvät ruuat laittanee? Muori kaiketi. :ruokaa:

Voi miten nauttisinkaan, jos joulukuusen alla olisi edes kerran elämäni aikana lappu, jossa lukisi, että tämän joulun saat huilata. Me tehään nää hommat. Miten tästä nauttisinkaan. Vai osaisinkohan?

Joka joulu olen sen tehnyt muille ja aattona kaatunut raatona sänkyyn viimeistään kello yhdeksän. Ja joulupäivänä tai Tapaninpäivänä puoli sukua syömässä. Koska sehän on miehen mielestä must.

Ihan itse Sirposkin valitsee toimiiko miehen/suvun vaatimusten mukaan. Sano niille, että tehkööt ite.

Ei, kun ihan tosissani kehoitan.

Sirpos, asia on kyllä aika hankala. Kaikkihan haluavat aitoa joulun tunnelmaa ja korostetaan vanhoja perinteitä yms.

Yks päivä ajattelin, että ennen joulua pitäisi olla kuukauden loma jos haluaisi viettää naistenlehtien esittelemän joulun. Piperrä itse kaikki enkelit ja tontut. Tee sen erilaiset kakut ja koristele piparit. Ja ainoat aidot lahjathan on tietenkin ne omin pikku kätösin ommellut ja kudotut ja askarrellut.

Ja kymmenittäin jäälyhtyjä pihalla ja itsevalettuja kynttilöitä ja..ja..ja...

Arggghhhhhh....

Ja se tunnelman laittaja makaa raatona jossain tiskikoneen ääressä aattoiltana ja hymyilee onnellisena kun on voinut taata toisille sen aidon joulutunnelman.

Alussa minäkin yritin tehdä hyvän vaikutuksen itsestäni ja puunasin ja laitoin. Mutta kun huomasin aattona karjuvani lapsille, että pois jaloista, se loppui siihen. Jos ei meidän joulu kelpaa niin voin kyllä ottaa lapset kainaloon ja lähteä hotelliin viettämään valmista joulua. Siellä sitten puunaavat ja laittavat tunnelmaa.

Ei ole vielä tarvinnut lähteä.

Niin ja juhannuksena imuroidaan viimeiset neulaset pois.

Kylläpä se taitaa äitee laittaa, kun siellä kyläilemässä käy ja "anoppi" on toinen, jonka luona ajattelin ruuat käydä popsimassa. :party0021: Taidan olla aikamoinen pummi. :ashamed0001:

Et sie pummi ole. Mutta tarjoapas itse joululahjaksi tiski ja joulupöydän ja keittiön siivous. Voin sanoa, että vanhat synnit on anteeksi annettu sen jälkeen:)

Meidän kulmillapa myydään vain jotain geenimanipuloituja kuusia, kun niitä ei saa varisemaan edes kirveellä. Ei ne kyllä kuuselta edes tuoksukaan. Mutta ovat kyllä ihan oikeita puita :smiley:

Jouluhöösämisesta olen sitä mieltä, että jos joku haluaa ihan sikana siivota ja höösätä, niin niin tehkööt, mutta ei sitten siitä vaivasta ala valittamaan. Jos sinusta tuntuu, että jouluna on liikaa töitä, niin älä tee niitä. Ei sinun ole mikään pakko niitä hommia tehdä. Jos joku (käytännössä anoppi tai ukko) alkaa valittamaan, niin sano rehellisesti, että en jaksa, kun yritän nauttia rauhallisesta joulusta.

Meidän kulmillapa myydään vain jotain geenimanipuloituja kuusia, kun niitä ei saa varisemaan edes kirveellä. Ei ne kyllä kuuselta edes tuoksukaan. Mutta ovat kyllä ihan oikeita puita :smiley:

Samma här. Hornbachista aattelin käydä semmosen ruukkuversion kopasemassa minkä voi sitten ulkoistaa parvekkeelle kukoistamaan loppiaisen tullen.