Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Helsinki Midnight Run 3.9.2016

renska

Recommended Posts

• 4 weeks later...
22 minuuttia sitten, Vogon kirjoitti:

Kannattaakohan tuo vetää alusta asti tasaisin kovaa vai säästellä hieman loppua kohden?

Sama taktiikka kuin muutenkin 10k:lla lienee paras. Tasaisesti lujaa juosten päässee parhaaseen tulokseen, mutta tuo alku Tähtitorninmäen huipulle asti kannattanee mennä napsun varovaisemmin (ks. reittiprofiili). Lopussakin on hieman ylä- ja alamäkea, jossa ihan loppu ollessaan voi hävitä periaatteessa kymmeniä sekunteja, mutta en mä ainakaan aio säästellä sen enempää loppua varten.

Juu nyt maksettu osallistuminen.

Aloitan 20.8 Utin KK Pyäräilyn 2016 jälkeen tähän hiukka täsmäreeniä dvs. 1km vetoja muutaman ryykäisyn.

Aikas sykkeröö ts mutkaista näyttää tuolla paluupuolen käännösessä lintuperspektiivistä.

Tässä ei ainakaan tarvi yksin tuota juoksennella; aika ryhmäni 1C jos se ny jotain kiinnostaa ja paidasta varmaan tunnistaakin ;).

51 minuuttia sitten, KSNDR kirjoitti:

Jaa, voi olla melkoista sähinää noissa alun tiukoissa käännöksissä. Muuten varmasti hauska reitti juosta ja sopii tän kisan luonteeseen. Mukana jos oon toipunu tarpeeksi hyvin HCM:sta, hirveästi etukäteen en uskalla kuitenkaan ilmoittautua..

Tosiaan mikään optimi reitti ei ole kyseessä mulle ainakaan. Mukulakivet ja kanttarit pimeällä vähän varmasti laittaa juoksemaan varovasti. Siinä koohottaessa mennee ainakin vauhdintaju :).

HCM eka mara sulle? No onnea jokatapauksessa!

Kiitti toivotuksista, onneakin tulee varmasti tarvitsemaan kun heinäkuussa ei lopulta päässyt juoksemaan yhtään niin paljon kuin olisi tahtonut.. no joo, off topicia tässä mut tosiaan siis eka mara itselle tulossa ja tarkoitus on nyt ihan vaan lähteä matkaan kokemusta hakemaan ilman tiukkaa aikatavoitetta. Jos menee edes jotenkuten niin sitten alkanee parin vuoden (?!) projekti kohti perusterveen papereita..

• 2 weeks later...
On ‎2‎.‎8‎.‎2016 at 16.08, Vogon kirjoitti:

Mulle tulee eka kerta tässä kisassa. Mielenkiinnolla odotan millainen tuo reitti on kun ei siitä ole mitään hajua. Kannattaakohan tuo vetää alusta asti tasaisin kovaa vai säästellä hieman loppua kohden? 

Alussa pitää lähteä täysillä ja lopussa vielä vähän kovempaa...

On 8/2/2016 at 16.08, Vogon kirjoitti:

Mulle tulee eka kerta tässä kisassa. Mielenkiinnolla odotan millainen tuo reitti on kun ei siitä ole mitään hajua. Kannattaakohan tuo vetää alusta asti tasaisin kovaa vai säästellä hieman loppua kohden? 

Jos meinaa täydet lasissa vääntää niin saattaa melkein kannattaa käydä katsomassa se reitti valmiiksi, tai jopa juosta. Itse olen aiempina vuosina valmisteluna käynyt juoksemassa tuon aivan saman reitin niin saa vähän fiilistä että miltä se tuntuu. 2km, 5-6km ja 9km kohdalla on pimeitä katuja missä kannattaa tietää mihin astuu (katukivetyksen reunat lähinnä).

Reittihän on muuttunut varsin paljon aiemmista, kaikista pahin ylämäki jäi pois (Tähtitorninmäki), ja muuttui alamäeksi. Se on itseasiassa vielä vähän vaarallisempi nyt. Puistossa on ihan pilkkopimeää, aiempina vuosina siellä on ollut ulkosoihtuja luomassa tunnelmaa, ja tuleehan niistä vähän valoa, mutta mustalla asfaltilla kun puikotat <3:00 vauhtia alamäkeen (vaikka tavoitevauhti olisi 4:00-7:00, niin alamäessä se usein kiihtyy noin kovaksi jos antaa vain rullata) niin mielellään tietää tarkalleen mihin astuu ja miten tie kääntyy, onko siinä töyssyjä ja onko joku toinen juoksija edessä.

Lisäksi on jäänyt pois Kaivarin kiertäminen mutta sen tilalle on tullut kummatkin Hakaniemen sillan kiertäminen, ja sieltä vähän lisää ylämäkeä, ainakin tuo Sörnäisen rantatien silta on jokseenkin jyrkkä.

3 minuuttia sitten, renska kirjoitti:

Jos meinaa täydet lasissa vääntää niin saattaa melkein kannattaa käydä katsomassa se reitti valmiiksi, tai jopa juosta. Itse olen aiempina vuosina valmisteluna käynyt juoksemassa tuon aivan saman reitin niin saa vähän fiilistä että miltä se tuntuu. 2km, 5-6km ja 9km kohdalla on pimeitä katuja missä kannattaa tietää mihin astuu (katukivetyksen reunat lähinnä).

Reittihän on muuttunut varsin paljon aiemmista, kaikista pahin ylämäki jäi pois (Tähtitorninmäki), ja muuttui alamäeksi. Se on itseasiassa vielä vähän vaarallisempi nyt.

Asiaa. Jossain vaiheessa käytävä reittiä vilkaisemassa. Tuota reitin vaarallisuutta, mukulakiviä, kanttareita jne. käytän sitten tarvittaessa selityksenä sille, että miksi oli järkevää juosta vain kovana treeninä kisa eikä ihan maksimia juosta :). Mutta siis toki vaikuttaa nuo, enkä oikein noista tykkää.

Se on mun entinen kotiratareitti niin tunnen sen itse reitin aika hyvin, mutta lähinnä tuo harjoitus oli juurikin noita mäkiä ja niiden vaikutusta siihen millaista vauhtia kannattaa mennä. Eikä siitäkään ole ollut mitään iloa sillä joka kerta itse kisassa olen hajonnut täsmälleen samaan 5km kohtaan, kävellyt aikani ja sitten yrittänyt vielä pelastaa tulosta lopuksi.

Voin kertoa että on aika vaikeaa juosta viiminen kilsa 3:30 vaikka keskimmäisen on saanut hölkötellä 4:30 =)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Ketjua lukevat   0 members

Ketjua ei tällä hetkellä lue kukaan jäsenistä

• Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy