Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Viikko 48


Junnu
 Share

Recommended Posts

Minäkin otan tämän "Roadrunner-käytännön" niin ei tartte treenejä kirjata moneen ketjuun.

Tällä viikolla olisi tarkoitus hakea määrää enemmän ja tehdä yksi TV reipas siihen sekaan.

Maanantaina viikon aloitus eli:

Ma TV kevyt 9.2km 55min 6:02/km HR 134. Palauttelua eilisen pitkän jälkeen, kulki helposti.

Myöhemmin illalla vielä keskivartalon lihaskuntoilua ja venyttelyt päälle yht. 30min.

Ti lepoa juoksusta. Lihaskuntoilua ja venyttelyä 45min.

Ke 3km vr + 7km TV reipas 4:52/161 + 3.4km vr. Treeni yht. 1.11 , 13.4km , 5:17/km , HR 151

Reippaasta osuudesta 6 ensimmäistä kilometriä aika reippaaseen vastatuuleen, vauhti vajaata vitosta ja syke päälle 160.

Meinasin kääntyy takaisin että saa juosta toisen puolen myötäiseen mutta en sitten kääntynyt. Kasvattaa sisua, kele!

To Tv kevyt 13.4km 1.19 5:55/km HR134. Sama lenkki kun eilen mutta hitaammin.

Pe lepo, en tehnyt yhtään mitään.

La TV kevyt 11.3km 1.00 5:19/km HR145. Aamulenkki. Vähän reippaampaa pk-juoksua välillä vaihtelun vuoksi.

+4C lämmintä ja tyyntä, mitä mainioin juoksukeli!

Su Pitkä 20.9km Kuusijärven porukkalenkillä. 2:02 , 5:51/km , HR 129.

Kivasti sujui porukassa viikottainen pitkä.

Määräviikko takana, 68.2km ajassa 6.28. Ihan sopiva suoritus joulukuulle.

Ensi viikolla määrää vähemmän mutta tehoja hieman enemmän, lauantaina on sitten Aktia Cup taas.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Niin, laiskuuttani vain yksinkertainen kirjanpito (sopii hyvin yksinkertaiselle juoksijalle :smiley:)

Ma. Lepo

Ti. Päivällä: 9km köykäne (leiri painoi hieman)

Illalla: 12km köykästä edelleen, tuntui mukavalta.

Ke. Kevyt 2km, PK 3km, reipas 5.3km, PK 3km, kevyt 2km. 15.3km per tutto

-köykäset 6.30/km, PK.t 5.28-5.44, reipas 4.55/km

To. TV Kevyt 1.19.00. Kulki helposti.

Pe. Lepo

La. Kevyttä n.40min

Su. No pitkän päivähän se yllättäen on 2.12.35 köykäsen tavoittelua.

Yövuorot hieman rassas loppu viikon reenejä.

74.14 km/vko tuli kasaan. Ihan hyvä viikko !

Link to comment
Share on other sites

Viime viikon pitkiksellä, kaksi viikkoa ennen maratonia, oireilemaan alkanutta jalkaa olen tämän viikon hoitanut levolla juoksusta.

Uintia, epäkeskolaitteella treenailua, koiran kanssa kävelyä ja muutama kerta fysioterapiaa, venyttelyä ja positiivista mielikuvittelua....

Tänään lauantaina 2.12

6.44 km, 6:25 vauhdilla. Kevyttä, tunnustelua. Jalka oireeton, hip hei :voitto: .... niin käy kuin hyvä on.

Link to comment
Share on other sites

ma: lihaskunto

ti: PK 1:12 - 12,0 km (6:03/km) - avg 143, max 158

ke: PK 1:11 - 12,0 km (5:54/km) - avg 145, max 158

to: VR 2,2 km + VK 0:39 (4:49/km) - avg 167, max 178 + VR 2,2 km (yht. 12,6 km)

pe: lepo

la: PK 1:13 - 12,0 km (6:03/km) - avg 144, max 157

su: lepo

Yhteensä: 48,6 km / 4:47

Lauantain jälkeen tuntui säärissä aikamoista kipua, joten sunnuntai muuttui lepopäiväksi (tai no, muita kiireitä kyllä piisaa :)

Link to comment
Share on other sites

Voisin itsekin ottaa tämän viikko-kirjaamisen käyttöön, säästyypähän tilaa ja omaa aikaa.

Eli:

Ma: Lepo

Ti: Pk. 20 km, 2:01, 142. Aamulenkki kevyesti.

Ke: 12 km,?,?. Ei mittaria mukana, maha ainakin kipeänä.

To: 12 km, 1:10, 145. Vl. Oli aika hidasta menoa näköjään.

Pe: 12 km, 1:13, 146. Muuten ok, mutta syke vaan nousemaan päin.

La: Lepo. Aamulla kurkku vähän karhea.

Su: 5 km, 0:32, 141. Tarkoitus oli juosta pitkä, mutta varmuden vuoksi kevyemmin. Aamulla kurkku vähän kipee. Silti oli meno melko kevyttä.

Juoksua yht: 61 km. Tarkoitushan oli vetää n. 75 km, mutta taaspa jäi tekemättä.:mad0228:

Link to comment
Share on other sites

Ma: 8km palauttavaa

Ti: 11,5km 5:08/km

Ke: 14,8km kevyt

To: 7km kevyt sis.6x100m

Pe: 16km 82min, sis 8km 4:24/km

La: lepo

Su: 23km hidas

yht.80km. Huomioita: koko viikko mennyt hiukan väsyneissä ei niin fresheissä tunnelmissa, tää oli viimeinen viikko kolmen kovan sarjassa. Ens viikko palautellen. Siis: vastedes viikkorytmitys voisi olla paremminkin 2:1

Link to comment
Share on other sites

Vihdoin ehjä harjoitusviikko sairastelujen jälkeen.

Ma: 51 min 8,5km avg 134

Ti: 40 min 8km avg 150

Ke: lepo

To: aamulla 67min 10,4km avg 147 illalla 35min 6km avg 133

Pe: 60 min 10km avg 128

La: verryttelyjuoksua 19min 3km avg 130 + lihaskuntoharjoituksia

maratonkoulussa

Su: Viikon pitkä vesisateessa 166min 25,3km avg 130

Yhteensä 71,2km ja aikaahan kuluu, kun hitaasti menee, mutta mukavaa on olla taas terve!

Link to comment
Share on other sites

Ma 7,4km + 12,6km

Ti 9,3km + 20,5km

Ke 7,7km + 11,4km

To 9,3km (iltalenkki jäi tekemättä kun tuli pienen pieniä vilustumisoireita ja pelasin varman päälle)

Pe 7,7km + 11,4km

La 30,2km (pisin lenkki Vantaan maran jälkeen - oli jo aikakin)

Su jaloille lepoa, salilla ylä- ja keskikropalle treeniä

Yhteensä n. 127km.

Link to comment
Share on other sites

Ma: Lepo, lonkka kipeä

Ti: PK 50 min ja 8 km, ks. 127 ja max 138 -> 6:17 min/km

Ke: Koris 88 min, ks. 139 ja max 171. Kohtalaisen kevyt, lonkka kipeytyi lopussa

To: Lepo, kevyttä venyttelyä

Pe: Lepo, kevyttä venyttelyä

La: Kevyttä juoksua 4.5 km. Pitkästä aikaa ilman sykemittaria.

Su: Salilla 50 min, keskivartalo ja jalat

Juoksua 12.5 km :cry:

Maanantaina kävin urheilulääkärillä lonkan takia. Hän arveli, ettei kyseessä ole lonkan limapussin tulehdus (minun oma diagnoosi), vaan kireät pakaralihakset aiheuttavat kipua lonkan ja lihaksen kiinnityskohdassa. Suositteli venyttelyä ja hierojalla käymistä. Juosta voi, jos kivulta pystyy, mutta lääkäri suositteli lyhyitä lenkkejä. Lihasten kireytyminen johtuu jalkojen asentovirheestä, johon tukipohjalliset voisivat auttaa.

Yritän nyt parannella lyhyillä lenkeillä ja runsaalla venyttelyllä. Jos se ei auta, niin käyn hierojalla. Ja jos hieronta ei auta, niin hommaan tukipohjalliset.

Link to comment
Share on other sites

MA: kävelyä 65 min

TI: kävelyä 60 min

KE: vesijumppa

TO: juoksua hissutellen 50 min 6,6 km ks 152

PE: reisi-vatsa-pakara jumppa 60 min

LA: kävelyä 70 min aamusta, illalla juoksua reippaampi lenkki 36 min ks 162

SU: kävelyä 80 min

Tuo pirun polvi joka ärtyi tanssimisesta viikko sitten vaivaa vieläkin... ja nyt on siis todellakin kyseessä toinen polvi kuin se mitä olen menossa tähystyttämään :mad14:

Aika hepponen viikko mutta ei tuohon näköjään ihan kokonaan lössipäivääkään mahtunut - onneksi, sillä kohtahan niitä tulee väkisinkin.

Link to comment
Share on other sites

Ma: lepo

Ti: 12 km 4.56/130, välissä 7*n. 100 m

Ke: 15 km 4.55/126

To: voima salilla 1.21/114, illalla 8 km 5.40/116

Pe: 14 km 4.57/127 välissä muutama veto

La: lepo (kävelyä)

Su: päivä yht n. 3 km ver + 10.5 km 4.19/154 (kisa), ilta 10.5 km 5.37/117

Yhteensä 73 km aikaan 6.00

Pk-juoksu sujuu todella mallikkaasti, mutta kovaa ei näemmä pääse.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Luo uusi...

Important Information

Terms of Use ja Privacy Policy