Jump to content
Juoksufoorumi.fi
M-O-O-N

Suunto Spartan Ultra

Recommended Posts

Mieltymyksistä riippuu tosiaan. Yksi syy etten käytä movescountia seurantaan on se ettei se toimi mun tabletilla jossa taas pelaa strava ja s.tracker softa. En tiedä onko movecountilla nykyään tabletille sopivaa softaa ladattavaksi, mutta joku mulla tossa ladatussa mättää nimittäin jossa grafiikka ei pelitä oikein. No ei ole Movescount softa ainakaan ehdotellut siirtymistä johonkin yhteensopivampaankaan.

Itellä kaatu kerra keske treenin, nauhotti kyllä mutta näyttö oli jumissa eikä mitää reagointia. Muute toiminu mallikkaasti, valikkojen selailukii on jo nopeempaa eikä sellasta diashowta mitä orkkis firmiksellä mikä oli kellossa sisällä. Tosin omakii kello vasta tammikuussa hommattu, että en tiiä millasta kuraa se on ollu viimevuoden puolella olleilla ohjelmistoilla.

Guest Sykettä vailla

Hmm. Onko tuo nykyään hyvä vai ei? Alkuun ollut vikoja ja lägiä, mutta onko korjaantunut?

Mitä ominaisuuksia siitä jää puuttumaan, mitä Ambittiin sai ohjelmina?

Mitä toimintoja siinä on älyluurin kaverina?

Kiinnostaisi hankkia jokin ranteesta mittaava treenin seuraaja ja paremman treenin ehdottelija, kun joskus kauan sitten lopetin niiden käytön saatuani ihon rikki sykevyön alta. Ilmankin pärjäisi, kyllä sitä tuntee sen verran kuormituksen rajoja kuin haluaa, mutta tuollainen, varsinkin jos se mittaisi fiksusti päiväistä kulutusta ja aktiivisuutta, miksei pulssiakin, olisi kiva lelu.

Minulla on ollut Spartan vasta vähän aikaa eli kokemusta on vain uusimmista ohjelmistoversioista, vaikuttaa mielestäni ettei olisi kauheasti bugeja tai lägiä, vaikkei toi näyttö ehkä kaikista sulavin ole. Ainoastaan softapäivityksen jälkeen oli jotain synkkausongelmia alkuun, mutta voi ilmeisesti johtua ruuhkaisista palvelimista.

Ambitin sovelluksista minulla ei ole kauheasti kokemuksia, mutta ainakin sellaista sovellusta jäin kaipaamaan millä ennustetaan tietyn matkan kilpailun loppuaika nopeuden perusteella. Tuossa uusimmassa päivityksissä tuli intervalliominaisuus mutta sitä en ole ehtinyt testaamaan.

Älyluurin kaverina kai aika samat toiminnot kuin Ambit3.

Tuosta ranteesta mittaavasta Spartanista on erillinen ketju, ilmeisesti vielä jotain tarkkuusongelmia sen kanssa mutta mahdollisesti paranee softapäivitysten myötä.

Suunnon sivulla missä on listattu tulevai päivityksiä ei näy mitään seuraavista, ja jossain foorumilla oli joku huhu että tuo viimeviikkoinen olisi viimeinen iso päivitys Spartanille, harmi jos näin koska ei laite ehkä ihan Ambit 3:n tasolla ole edelleenkään ja potentiaalia olisi varmasti pidemmälle...

Guest Sykettä vailla

Niin, mutta mitkä älyluuritoiminnot siinä Ambitissa sitten mahtaa olla?

Mahtaisikohan vain olla fiksuinta jättää ensimmäisen sukupolven laite väliin ja odotella seuraavaa. Ensimmäisellä tarkoitan Suunnon eka väri, kosketus ja ranteesta mittava, jos sellaiseen malliin päätyisi. Ja oliko tuossa jotain muutoksia tai ensimmäistä anturien kytkennässäkin.

Guest Spartan notifikaatiot?
On 7.4.2017 at 07.31, IleKH kirjoitti:

Tietääkseni ainoastaan notifikaatiot tekstiviesteistä, puheluista yms ja langaton synkronointi Bluetoothin avulla. Eli esim musiikin ohjausta kellon avulla ei ole.

Moi

Onkohan kukaan saanut näitä notifikaatioita toimimaan? Itselläni pari päivää ollut spartan käytössä mutta en ole saanut näitä notifikaatioita toimimaan. Tod näk vika puhelimen päässä (Oneplus3). Olisi hyvä kuulla jos joku on saanut toimimaan niin tietäisi toimiiko ylipäätään.

Muuta ongelmaa en ole vielä löytänyt, tosin vasta yksi testilenkki takana.

- Movescount + kello yhteys toimii (erikoista sinäänsä että tämä toimii mutta notifikaatiot ei)

- Treenit päivittyy hienosti myös Sportrackeriin.

- rannemittaus sykkeelle näyttäisi toimivan

- päivitys meni ongelmitta

Jussi

Minulla ilmoitukset välillä toimivat, mutta yleensä eivät. Toimimattomuuteen auttaa joko kellon, puhelimen (Galaxy S7) tai molempien uudelleenkäynnistys. En ole keksinyt, mistä toimimattomuus johtuu. Olen koettanut mm. poistaa virransäästöominaisuudet Movescountin ja Suunnon palveluiden osalta puhelimesta.

Itse pidän ilmoituksista ja siksi harmittaakin kellon toimimattomuus tällä alueella. :( Huoh... miksi ei vain voi mennä niin, että töihin lähtiessä kello laatikosta käteen ja ilmoitukset toimisivat ilman kikkailuja. 

Muuten olen tyytyväinen hankintaan. Ohjelmistopäivitykset ovat vieneet kellon toimintaa ja toiminnallisuuksia selvästi eteenpäin sitten viime syksyn.

En ole itse saanut edes puhelimen ja kellon paritusta toimimaan, jolloin myöskään ilmoitukset eivät pelitä. Tuo on pidemmällä ajalla ainoa isompi ongelma mitä olen havainnut tällä uusimmalla softaversiolla. Onko teillä tuo mennyt ihan ok, toimiiko esim synkkaus Movescountilla?

Eipä ole muuten vieläkään tietoa seuraavista päivityksistä täällä: http://www.suunto.com/fi-FI/Worlds/Harjoittelumaailma/Ohjelmistopaivitykset/suunto-spartanin-paivitykset/