Jump to content
Juoksufoorumi.fi
Reissujuoksija

Reissujuoksija (Finlandiamaraton 14.9. 2:4X:XX )

Recommended Posts

On 25.4.2019 at 18.31, Reissujuoksija kirjoitti:

Alkoi tuon maratonin kanssa vituttamaan vauhdin kanssa stressaaminen, ja ajattelin kasikympillä kuitenkin jossain vaiheessa tulevan jonkunlaiset aikatavoitteet päähän. Täysi matka tuntuu vieläkin omaan päähän niin dorkalta touhulta, että siihen ei ole vieläkään tarvinnut huoltopisteille laatia mitään saapumisaikasuunnitelmaa.

Aina välillä jonkun muun ajatus tuntuu niin omalta, että hymyksi vetää! Tsemppiä!

• Like 1

Päivitetääs nää vanhat pois, jos sen päälle päivän mittaan kirjottaisi vähän tuntemuksia reissusta.

Maanantai LEPO

Tiistai 21.5. 6,22km 38:31 6:22min/km

Taas illalla lenkki. Testailin vähän kellon virransäästötilaa, ja totesin että ei mitään käyttöä. 6,8 kilsan matkalle kello näytti melkein 10% liian vähän. Sain kuitenkin selville, että kelloa pystyykin lataamaan suorituksen aikana Itse juoksu oli perusrauhallista lönköttelyä.

Keskiviikko LEPO

Torstai Matkapäivä Rukalle

• Like 1

Lukiessani tuota tarinaa mietin koko ajan että eikö se perkele meinaa ottaa särkylääkettä. Et näköjään meinannut. Vituttaa jälkikäteen viisastella, mutta kyllä sellaiset 1000mg buranaa tms auttaa kipuun kuin kipuun. Itse olen sillä huijannut kivut pois sekä perseestä triathlonin pyöräosuudella että varpaista / jaloista näillä polkureissuilla. 

Kulku sinulla on näköjään ollut todella hyvää, harmittaa puolestasi että homma jäi kesken.

Kiitos että jaksoit nähdä vaivaa kisarapsan kirjoittamiseen, oli mukava lukuhetki. Nyt hävettää ettei itsellä into riittänyt näin laajaan raportointiin. 

Yleismenestystä sinulle!

• Like 3

Tämä on, ei enempää, eikä vähempää kuin PARAS koskaan lukemani tarina juoksukisasta. Aivan mahtavaa, Lasse! Onko sulla blogi jossain? Hitsi oot hyvä kirjottaan. Eiköhän napsutella ens vuonna maaliin? Ja jaetaan geelejä jos tarvii ;))

Parasta mahdollista palautumista!

Reissujuoksija, Lasse (hankala muistaa käyttää nimimerkkejä, heh,heh). Sullahan näyttää olevan kovat ennätyksen pikamatkoilta. Marasta alaspäin. Äijjähän on ihan pro.

• Like 2

Iso peukku! Hemmetin hyvä rapsa ja mahdollisella ensi kerralla kaikki on varmasti paremmin pl vaikeat hetket joita aina tulee.

Yleiskommenttina sanoisin että henkkoht maaliinpääsy (kun vain sitä yleensä tavoittelen) pitää olla leivottuna takaraivoon asiana, josta ei vaan tingitä missään olosuhteissa, jos "ainoastaan" se on tavoitteena, vaikka onhan sitä keskeytyspäätöskin joskus tehty, mutta maaliinpääsyn glory voitti päänsisäisen taistelun lopulta. Sinulla on varmasti aineksia koviinkin aikoihin.

Tuo kenkien poisotto ja takaisinlaittaminen sukkien keran uudestaan särki lukijankin jalkaa pelkästään ajatuksena.Tsemit jatkoon.

Btw, kaverini MK keskeytti myös Juumaan n 8 tuntia ennen maalin cutofia ja puhelimessa käytiin tunnin aikana monta keskustelua.

• Like 1

Kova on ollu reissu, hieno rapsa! 

Niinku @HelppoHeikkin päikyssäkin mainitsin niin mulla on noi laskutoimitukset jäljellä olevasta matkasta/ajasta aina aivan totaalikiellossa yli 80km tapahtumissa. Jos mitään ajatuksia seuraavaa huoltopistettä edemmäs alkaa tulla päähän niin blokkaan ne aivan heti ja pakotan ajatukset johonkin muuhun. 

Palautumisia! 

• Like 1

5 tuntia sitten, Reissujuoksija kirjoitti:

Yksi kävelevä hahmo ilmestyi näköpiiriin, ja varmistin kaiken olevan kunnossa. Hän ihmetteli omaa oikean käden paisumista. Hän näytti kättä minulle, ja jumalauta se oli niin kuin nyrkkeilyhanska. hän epäili sen olevan suolan puutetta. Sanoin, että minulla on merisuolaa. Mistään en mitään tiedä, mutta itse suolaa tulee otettua ihan muutama kide kerralla. Tämä kaveri kaatoi kouran täyteen suolaa, ja veti ykkösellä naamariin. Kai se sitten oli normaalia, mutta itse en siihen pystyisi.

Kiitos tästä, päivän parhaat naurut.

Nythän mä muistan sut siitä Siilastuvan(kin) kohdalta, 25 km ennen maalia ja pari kilsaa ennen Juuman huoltoa. Kävely näytti tosiaan vähän vaivalloiselta. Olitko sä yhtään rasvannut jalkateriä ennen kisaa? Rasvaaminen auttaa paljon ja tietty se, että jalkaterät parkkiintuu aikaa myöten. Hyvä tosta tulee, kun saat vähän lisää kokemusta. Alle 26h menee että heilahtaa.

• Like 1

Onko Torrenteissa rock plattejä? Mun eka KK160 meni melkein puihin, kun jalkapohjien kivut kasvoivat aivan älyttömiin mittasuhteisiin. Ja silloisissa kengissäni ei ollut päkiän alla levyjä. Nyt oli ja päkiäosasto pysyi ihan hyvässä jamassa.

Toki Hokilla pärjää yleensä ilman levyjäkin, kun fylliä on niin julmetusti, mutta Torrentit ovat muistaakseni Hokiksi melko niukasti vaimennetut.

Ekoilla pitkillä matkoilla taistelin itse lukuisia kertoja varpaiden kanssa, kunnes uskalsin kokeilla varpaiden rasvausta vaseliinilla. Se oli iso apua minulle ja nykyään rasvaan varpaat aina ennen ultria.

Ja todella hieno rapsa, vaikka lopputulema oli kaikkea muuta kuin toivottu. Nyt vaan mietintämyssy päähän sen suhteen, että mitä tekisi kesäkaudella 💪

Ja se piti vielä todeta, että näissä kisoissa huoltopisteet ovat taivas ja helvetti. Siellä jos missä jengi keskeyttää. Varsinkin, jos yhtään jää paikalle notkumaan. Itse yritän laittaa jonkinlaisen robottivaihteen päälle, kun tulen huoltoon. Mietin kilsa ennen huoltoa tarkkaan mitä teen ja teen ne hommat. Ja sitten heti ulos. Mukaan voi ottaa juotavaa mukiin ja syötävää toiseen käteen, mutta pois on lähdettävä. Heti.

• Like 3

2 tuntia sitten, Elwood kirjoitti:

ikean käden paisumista. Hän näytti kättä minulle, ja jumalauta se oli niin kuin nyrkkeilyhanska. hän epäili sen olevan suolan puutetta

Mites se analyysi nyt jälkikäteen... siis siihen käteen. Itselläni sattui samansuuntaista ongelmaa ensimmäisellä maastomatkallani (Vaarojen maratonilla). Pahus, lähti vasen käsi turpoamaan ja epäilin jo kellon olevan liian tiukalla. Lopulta aloin juoksemaan ajoittain vasen käsi koholla, kuin ne mustat siellä Mexikon palkintopallilla. 

• Like 1