Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Ensimmäinen 100km ensi kesänä?

Recommended Posts

Eli ketkä tällä palstalla aikoo nyt oikeesti koitella satasta ekaa kertaa ensi kesänä? Mä ajattelin ensin koitella tosissaan maratonia toukokuussa ja sitten yrittää satasta joko paloheinässä tai Suomi-juoksussa. Tuota on jo niin monta vuotta puhuttu, että sama se on koittaa. Ainakin tulee uus ennätys jos pääsee 50km:n paremmalle puolelle. Että jos tänne kerättäs jotain listaa tulevista yrittäjistä, niin voitas kehitellä jotain asian tiimoilta.

Päivittelen tätä ilmottautumisten mukaan.

100km:

Seppo

Shamaani

Todennäköisesti myös:

Opli

JussiH

• Replies 719
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Elämäni ensimmäinen 100 kilometriä tuli taputeltua lauantaina Paloheinässä Masokistin unelmalla. 13:44,17 loppuaika. Ennen ehdin juosta 51 km ultran kesäkuussa ja viime sunnuntaina toisen pitkiksen 20

Suunnitelmat muuttuivat ja kävinkin 10.8. hölkkäämässä ensimmäiseksi 100 km kisakseni Masokistin Unelman. Valmistautuminen oli luvattoman huonoa. Hyvin sujuneen kevään jälkeen keventely HCM:lle alkoi

Täälläkin yksi, joka juoksi elämänsä ensimmäisen satasen viikonloppuna Masokistin Unelmassa. Keli oli kieltämättä paha ja tavoiteaika jäi saavuttamattomiin, mutta alle 10 tunnin pääsin. Ja sammalla tu

Posted Images

Jos Tukholmassa menee 3h rikki niin silloin olen ajatellut osallistuvani Paloheinän sataseen (Masokistin unelma, eikö?). Ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi, kun triathlon ei houkuttele uintiosuuden vuoksi. Mikäli Tukholmassa ei tuo 3h mene rikki, niin todennäköisesti en juokse satasta ensi vuonna. Tällä hetkellä väittäisin kuitenkin että todennäköisyys 3h rikkoontumiselle ja siten masokismille elokuussa on yli 50%. :venyttely

Paloheinän juoksu (on muuten ihan tässä naapurikylässä) kuulostaisi houkuttelevalta mutta en taida ehtiä harjoittelemaan tarpeeksi. Vai uskaltaisiko yrittää? Ei tuo osallistumismaksu näyttänyt kovin pahalta, jos vaikka jäisi keskenkin. Yleensä on periaate ollut että kesken ei jätetä, mutta ehkä tällaisen sadan kilsan kohdalla voisi vähän joustaa. On tuossa kisassa näköjään ollut naisiakin mukana.

Pannaan harkintaan, en ilmoittaudu mutta pysyn kuulolla.

Jos ei meniskään maratonille vaan Paloheinään ... :pallo

Jos Tukholmassa menee 3h rikki niin silloin olen ajatellut osallistuvani Paloheinän sataseen (Masokistin unelma, eikö?). Ihan vaan huvin ja urheilun vuoksi, kun triathlon ei houkuttele uintiosuuden vuoksi. Mikäli Tukholmassa ei tuo 3h mene rikki, niin todennäköisesti en juokse satasta ensi vuonna. Tällä hetkellä väittäisin kuitenkin että todennäköisyys 3h rikkoontumiselle ja siten masokismille elokuussa on yli 50%. :venyttely

Samat sanat 8), paitsi todennäköisyys 3h alitukselle tukholmassa ehkä 25% :viheltely

Hieno juttu että löytyy näin paljon kiinostusta 100 km juoksuun! Sitä vaan ihmettelen että minkä takia se kolmen tunnin maraton on noin monelle kynnyskysymys, voihan satasia lähteä juoksemaan hitaammillakin maratonajoilla. Ja jos keväällä tai alkukesästä jää kolmen tunnin raja rikkomatta, niin sehän voi olla merkki siitä että "nopeus"ominaisuudet viittaavat hiukan pidemmälle matkalle kuin maratonille!

Ette kai te pelkää että ensimmäisen ultran jälkeen jää maratonit sun muut sprintti-matkat kokonaan juoksematta ja ennätykset tekemättä? Ei sitä tarvitse pelätä... :viheltely

Kiinnostunut olen minäkin. Olen hautonut ajatusta sataselle osallistumisesta jo pari vuotta, mutta vasta nyt tuon sen julki. Satanen taitaa kylläkin siirtyä vielä vuodella kun siirryn vuoden vaihteen jälkeen M45-sarjaan ja minulla siintää mielessä kovien tulosten :nauru tekeminen alimatkoilla... ja maran juokseminen alle 3h. Tarkoitus on kyllä harjoitusmielessä juosta Kotirataultran 50 km parin vuoden tauon jälkeen, voi jopa olla että juoksen molemmat Kotirataultrat.

Tukholman jälkeen varmaan keskityn pitkän matkan duathloniin (10-60-10),

Mikäs pitkä matka tuo oikein on? Eikös ns. perusmatkakin ole 10-40-5. Minusta pitkän matkan duathlonista voitaisiin puhua jos matkat olisivat 42,2-180-21,1. :nauru

Mikäs se on syksyn viimeinen 100:nen täällä kotimaassa, se on ainut mahdollisuus, jos kaikki menis hyvin. :tietokone

Masokistin unelma elokussa on tietääkseni syksyn viimeinen satanen kotimaassa.

Hei, hei, hei, mikäs se tämä tämmönen asenne on että jos Tukholman kelloauton väri on punanen ja takasin tullessa tullimiehellä on sykemittari niin sitten juoksen satasen. Enhän mä voi päivittää tuota hienoa listaani ollenkaan jos kaikki on 10% todennäköisyydellä liikenteessä. Tiedä vaikka meistä kukaan ei juoksis koskaan maratonia alle kolmen tunnin. Ettekai te nyt jätä mua ja Shamaania ainoaiksi ensikertalaisiksi ens kesän masokistiin?

Onko tuosta Suomi -juoksun ajankohdasta kellään jotain tarkempaa tietoa vai vieläkö ne arpoo?