Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Harjoitteluun käytetty aika ?

roadrunner
 Share

Recommended Posts

Skotti Norrie Williamsonin mukaan kyvyistä riippumatta kaikki juoksijat harjoittelevat ajallisesti suunnilleen yhtä paljon viikossa, eli noin 10h.

Minulla nyt ei tule edes kahdeksaa tuntia, ainakaan vielä.

Sitä vastoin esim. viime viikolla mm. X-Caliber paineli 13,5h (hameet korville skotti...)

Mitenkäs teillä muilla, onko tuo 10h tavoiteltava raja mikä pitäisi saavuttaa, vai paukkuuko se rikki joka viikko ?

• Replies 29
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

...Että tulisin käyttäneeksi kuntoliikuntaan (juoksu, vesijuoksu, sauvakävely) tuollaiset 7-10 tuntia ja tämän päälle punttiin ja enempi sellaisiin huoltaviin hommiin 2-5 tuntia viikossa. En pidä lukua työmatkoista enkä muuten vain ulkoiluista (jotain 4h) jos ei ole erityistä syytä (seurata palautumista tai vaivoja).

Kun ei tule varsinaisesti vahdittua noita kilometreja niin tuo ajan käyttö hälyyttää ensimmäisenä, jos meinaa mennä yli - siis ajattelen että voi mennä: On tärkeää pysyä terveenä että pääsee aina menemään. Maksimiharjoitukset ovat siis tuollaista maraton tai 5-6 tuntia.

Silloin jää pelivaraa arjen tarpeiksi eikä tarvitse niin hiton paljon palautella.

Tuntuu että tuo + - 10h on viikossa aika kiva: Sillä saa sekä iloa että tulosta kunhan miettii vähän teemoja reeneihin.

Meikäläisellä jää tänä vuonna 7h/viikko hieman vajaaksi.

Tämä on helppo laskea kun 10km päivässä vie noin tunnin eli 7h/vk. Vastaavasti 10km/pv tekee 3650km/v. Tänä vuonna tähän mennessä tullut 3015km minun tapauksessani.

10h/vk olisi hyvä tavoite - 5200km/vuosi - mutta hieman liikaa minun motivaatiolleni.