Jump to content
Juoksufoorumi.fi

jarbo87

Kengät Karhunkierrokselle

Recommended Posts

4 minuuttia sitten, vmaksi kirjoitti:

Juu saman paikan vie portfoliossa, tosin pitoa on aika paljon enemmän kuin SI2:ssa. Ns. polkukenkien kisasarja Hokalla on tämän kesän jälkeen vaimennusjärjestyksessä sitten Jawz - Torrent - Speedgoat 2 - EVO Mafate. 

Vanha suola janottaa eli tiedätkö, tuleeko tuota Mafaten uutta mallia Suomeen (ja minne päin) tai vastaako koko vanhaa mallia (ts. uskaltaa laittaa tilauksen ulkomaille)?

Paljon hankalia kysymyksiä...

28 minuuttia sitten, liukasluikku2 kirjoitti:

Vanha suola janottaa eli tiedätkö, tuleeko tuota Mafaten uutta mallia Suomeen (ja minne päin) tai vastaako koko vanhaa mallia (ts. uskaltaa laittaa tilauksen ulkomaille)?

Paljon hankalia kysymyksiä...

Tiedän ainoastaan sen, ettei ainakaan ensi vuonna tule Suomeen. On ovh:taan aika arvokas kenkä, eikä jälleenmyyjät osta riittävän isoja eriä sitä. Olen ko. kenkää hypistellyt ja koko vastaa vanhaa mallia ainakin niiden mukaan, joille samplekenkä on sopinut jalkaan. Varvastilaa jopa vähän enemmän kuin MS2:ssa. Painoahan on lähtenyt pois yli 30 g/kpl. Mun pitäisi saada pari noita viimeistään elokuun alussa UTMB:tä varten, mutta aikataulu ei ole vielä ihan 100% varmistunut. Sitten osaan kertoa enemmän 😉 

• Like 1

tunti sitten, Hitski kirjoitti:

KK 80km matkalla oli tällä kertaa jalassa Salomonin S-Lab Sense Ultra (vuoden 2017 malli) jossa mielestäni on ihan riittävä vaimennus alle 100km juoksuihin.

Eikö tuo ole se kenkä millä D’haene voitti UTMB:n viime vuonna? Eli vaimennuksen pitäisi riittää pidemmällekin matkalle. Ainakin maailman parhaalle riittää.

11 minuuttia sitten, tb2 kirjoitti:

Eikö tuo ole se kenkä millä D’haene voitti UTMB:n viime vuonna? Eli vaimennuksen pitäisi riittää pidemmällekin matkalle. Ainakin maailman parhaalle riittää.

D'Haene juoksi UTMB:n viime vuonna jo sillä tämän vuoden mallilla eli S-Lab Sense Ultra 2. 

Guest Baltsu
On ‎31‎.‎5‎.‎2018 at 15.53, Guest Kenkäkysyjä kirjoitti:

Oliko kellään Sarvan iRock2 käytössä?

Jamesilla taisi olla Sarva Amas 2 ja sillä pääsi 160 kilsalla ihan pallille saakka.

15 minuuttia sitten, vmaksi kirjoitti:

Noita käyttäviltä olen kyllä kuullut, että on hyvinkin erilainen kenkä. Samaa on lähinnä nimi 😃 

En tiedä tuosta ensimmäisestä. Minulla on tämä uusi D’haene-malli. Hyvin toimii sauvakävelykäytössä. 😂 Ei tunnu kävyt.

Guest Baltsu

Tuo Hoka Evo Mafate voi olla aika hyvä talvijuoksukenkä. Pohjakuvio riittää lumeen, mutta vaimennusta toisaalta riittävästi myös routaiselle, lumettomalle maalle. Viime talvena huomasin sen, että maastojuoksukengät periaatteessa ovat hiton hyvät lumessa, mutta pitkällä lenkillä ne kovemmat pätkät alkavat olla vähän rajut jaloille.

Mä juoksin pikamatkan Salomonin S-Lap Speedeilla. Muuten olin tyytyväinen, mutta jalkapöytiin tuli hankaumat; pitää ens kerralla rasvata tai teipata ne kohdat. Helppo keli tosiaan, niin varmaan aikalailla millä tahansa omaan jalkaan sopivilla kengillä olis pärjänny. Em. kenkien eduksi on kuitekin sanottava, että ne toimi hyvin alkukevään sohjokeleissä ja Bodom Trailin mutavellissä.