Jump to content
Juoksufoorumi.fi

Mitä kuuluu Sepolle tällä hetkellä.

werneri
 Share

Recommended Posts

Sepon tarinoita kun lukee edelliseltä maanantailta 6.11. niin tuli mieleen että onneks ei ole omaa autoa käytössä! Ratikalla ja taksilla pääsee perille! :bike: Tuo jokatalvinen renkaidenvaihtohässäkkä taitaa olla joskus aika kurjaa härdeliä.

Saattaa olla sitäkin mutta tänä syksynä renkaiden vaihto sujui mukavasti, selkäkipu esti renkastyöt joten hommiin joutui avovaimoni.

Itse seisoin autotallin ovella neuvoja jakaen sillä välin kun vaimo teki ruumiillisen työn.

Nyt kun oppi tuon niin sehän voi hoitaa sen keväälläkin:).

Saattaa olla sitäkin mutta tänä syksynä renkaiden vaihto sujui mukavasti.

Minullakin sujuu mukavasti joka vuosi; paikallisen rengasliikkeen ystävälliset, komeat nuoret miehet vaihtavat renkaat, pesevät käytössä olleet, varastoivat ne talven ajaksi ja tarjoavat erinomaista kahvia odotellessani. Aikataulut pitää. Erinomaista palvelua Hämeenlinnassa.

Kyllä jokaisen ajokortin omistavan naisen tulisi osata renkaiden vaihto. Nimittäin ihan siltä varalta, että rengas puhkeaa keskellä korpea, eikä apuja ole mailla halmeilla. Meillä hoituu renkaan vaihto yleensä tiimityöskentelynä, mutta toisinaan oon yksinkin vaihtanut renkaat. Eipä se ole vaikeaa, enkä käsitä, miten ihmiset saa tehtyä yksinkertaisesta asiasta vaikean.

Sepon kuulumisia käy kurkkimassa lähes joka päivä. Saisi kyllä useamminkin kirjoitella kommenttejaan. :)

Kyllä jokaisen ajokortin omistavan naisen tulisi osata renkaiden vaihto.

Täydellisesti samaa mieltä ;-). Viime vuosina 80 000 km vuodessa ajaneena, olen tien päällä auttanut, myös miehiä, vaihtamaan autoonsa vararenkaan, vaihtanut omanikin.

Talvirengassession jätän asiantuntevan liikkeen taholle, haluan, että tarkistavat ja tasapainottavat, kierrättävät ja säilyttävät renkaani oikeanlaisessa varastoinnissa.

Kyllä minäkin saan renkaat vaihdettua, mutta kun on tuo innokas miessakki kotona, joka välttämättä haluaa talon hirmuvaltiasta passata niin mikäs siinä :).

Mutta mie pistän vielä ananastakin pahemmaksi: Minulle on useasti aamulla auto lämmitetty, putsattu, lasten istuimet vaihdettu yms. Rouva vain keveästi lappaa mukulat kyytiin ja starttaa. Voiko ihminen enää helpommalla päästä:)